Eli alle vuoden vanhassa 14tkm ajetussa E87 120d:ssä alkoi kuulua vaimeaa kolinaa/kalinaa etupäästä. Kolinaa säesti mukulakivellä ajaessa ohjauksen kautta välittyvä tärinä. Suurin osa auton kilometreistä on ajettu Helsingin keskustassa, eli mukulakivi kyytiä on ollut jonkin verran.
Muistin sitten että aikanaan etuveto Escortissani oli samoja oireita ja alatukivarret taisi silloin olla väljinä. No ei muuta kuin penari Metro-autoon. Takuuhommina vaihtoivat alatukivarret ja ne palikat jotka yhdistää tukivarret kallistuksenvakaajaan, en tiedä mitä kaikkea muuta meni vaihtoon. Kolina ei tällä ihan täysin hävinnyt, (eli jokin kuluva osa lienee vielä vaihtamatta) mutta vaimeni huomattavasti.
Juttelin asiata erään autokauppiaan kanssa ja hänen mielestä homma johtuu siitä että autossa on ollut 18" 40-sarjan renkaat alla (kesällä n. puolet ajetuista kilometreistä). Kysymys kuuluu siis, että voiko todella olla niin että "matalaprofiili" kumit ja vähän mukulakiveä syövät uuden auton keulasta kaikki kuluvat osat näin naurettavan nopeasti!?!
Muistin sitten että aikanaan etuveto Escortissani oli samoja oireita ja alatukivarret taisi silloin olla väljinä. No ei muuta kuin penari Metro-autoon. Takuuhommina vaihtoivat alatukivarret ja ne palikat jotka yhdistää tukivarret kallistuksenvakaajaan, en tiedä mitä kaikkea muuta meni vaihtoon. Kolina ei tällä ihan täysin hävinnyt, (eli jokin kuluva osa lienee vielä vaihtamatta) mutta vaimeni huomattavasti.
Juttelin asiata erään autokauppiaan kanssa ja hänen mielestä homma johtuu siitä että autossa on ollut 18" 40-sarjan renkaat alla (kesällä n. puolet ajetuista kilometreistä). Kysymys kuuluu siis, että voiko todella olla niin että "matalaprofiili" kumit ja vähän mukulakiveä syövät uuden auton keulasta kaikki kuluvat osat näin naurettavan nopeasti!?!
Comment