Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kumho ecsta kokemuksia ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • osmoosi
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 82

    Kumho ecsta kokemuksia ?

    Tuli laitettua tommoset kumho renkaat alle kokoa 225/40 R18. Tuntuu että auto ei pysy enää tiellä. Onko siis kyse renkaista vai voiko pyöräkulmissa olla jotain häikkää. Nastarenkailla auto toimii ihan normaalisti. Todettakoon lopuksi, että tiedän että auto vetelee tuollaisella rengastuksella enemmän kuin 195 leveiillä nasta gummeilla. Alla rengastestin tulokset, josta tietysti voi päätellä yhtä ja toista.

    Edit...Kävin justiinsa varaamassa ajan nelipyöräsuuntaukseen, joka on 28.3 siis huomenna. Saavat Kumhot (jotka muuten ovat tyypiltään 712) oikeuden mukaisen tuomion. Palaan huomenna tuloksien kanssa, jos se nyt jotakuta kiinnostaa.

    Auto, Motor und Sport (Saksa) 6/2005, 225/45R17Y, testiauto MB C Sport Coupe

    Pirelli P Zero Nero 188/200
    Continental Sport Contact 2 185/200
    Bridgestone Potenza RE 050 A 182/200
    Dunlop SP SportMaxx 179/200
    Goodyear Eagle F1 178/200
    Toyo Proxes T 1 R 173/200
    Michelin Pilot Sport PS2 170/200
    Michelin Pilot Exalto PE2 169/200
    Kumho Ecsta KU 19 167/200
    Matador MP 45 Hectorra 147/200
    Last edited by osmoosi; 27-03-2006, 12:44.
    Bmw e39 touring
  • tomaatti 325
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 207
    • Heinola

    #2
    Lisää kommentteja tähän. Kertokaapas kuinka on ajo-ominaisuudet parantuneet sillä kun vehkeeseen on ostettu korkeat vanteet, leveillä matalaprofiilikumeilla? Ulkonäön päälle ymmärrän minäkin mutta käsi sydämmellä, miten kävi ajo-ominaisuuksien?
    325 A Coupe -93

    Comment

    • Ceeray
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1399
      • Kuopio

      #3
      Kumho Ecstaa on sitten aika monenlaista..
      Ku19 taitaa olla sadekelin versio , Ecsta SPT =KU31, uusin malli nopeaan ajoon, ECSTA supra 712, jne..

      Noissa on eroja aika laillakin..
      Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

      Comment

      • full
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1214
        • Tampere

        #4
        luulisin että vika löytyy pyöränkulmissa. edessä tai takana renkaat pyörii tällähetkellä pelkästään toisella reunalla. ne kannattaa muutenkin tarkistuttaa hyvin nopiaan nimittäin jos kummit lähtee toisesta reunasta kulumaan nopeammin alkuun niin sitä ei enää saa pysäytettyä millään ja pian sulla on seinällä koristeita
        BMW M535iA -86
        Volvo V90 -18

        Comment

        • Tojopa
          BTCF Member
          • Mar 2004
          • 1592
          • Kuopio

          #5
          Mistä autosta kyse ja millaisella alustalla?

          Comment

          • Juhis
            BTCF Honorary Member
            • Jul 2002
            • 19175
            • -

            #6
            Originally posted by tomaatti 325
            Lisää kommentteja tähän. Kertokaapas kuinka on ajo-ominaisuudet parantuneet sillä kun vehkeeseen on ostettu korkeat vanteet, leveillä matalaprofiilikumeilla? Ulkonäön päälle ymmärrän minäkin mutta käsi sydämmellä, miten kävi ajo-ominaisuuksien?
            Yleensä tulee epämukavampi ajaa, siis kovempi ja tien kuopat ja epätasaisuudet tuntuu selkeämmin. Ja uraherkempi Suomen paskoilla ja uraisilla teillä. Lisäksi huonosti äänieristetyissä autoissa ajomelu saattaa lisääntyä. Kiitos taas Suomen huippukuntoisten teiden ja super karkeiden asvalttien. Positiivista on nopeampi reagointi ja rengas ei anna periksi nopeissa ohjausliikkeissä. Ja tietysti ulkonäkö jonka vuoksi noita isompia vanteita ja renkaita porukka ostelee..

            Mutta itse topiciin. Kumhoista mulla on enemmän semmoisia kokemuksia että ne on sinne pehmeämmän suuntaan matalaprofiilirenkaista kuin mitkään kamalat uraimurit! Eli jos ei pysy auto tiellä niin onko puslat ja nivelet kunnossa? Pyöränkulmat? Mikä auto on kyseessä ja mitkä on vanteen mitat? Ja älä vaan sano että laitoit 40-sarjan renkaat vakioalustalla..
            All good things come to those who wait.

            Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

            Sound Factory Bar & Nightclub

            Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

            Comment

            • reddewil
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 3015
              • West Coast

              #7
              Juurikin mainitsemat nahkat kokona 215/40/17". On tarkka ajaa, mutta varjopuolena älytön uratutka! Jarruttaessa ampuu kyllä minnä satuu, mut siihenkin tottuu. Kaarreajossa ja märälläkin kivat kumit.
              Mulla kulmat kondiksessa, säädettiin tarkistettiin ja säädettiin "lastattuna". Camperia ehkä ina liikaa edessä ja takana, vaikka onkin vähemmän kun m-tech alustassa kuuluu olla, vai jäiköhän eteen enemmän...
              ...

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Originally posted by reddewil
                On tarkka ajaa, mutta varjopuolena älytön uratutka! Jarruttaessa ampuu kyllä minnä satuu, mut siihenkin tottuu.
                Tiedätkö mitä. Sun alusta on sökö . 215 ei todellakaan ole niin leveä, että auto saisi niillä sinkoilla (oikeastaan sellaista rengasta ei olekkaan että tuollainen käytös olisi sallittua!), taitaa olla vähän puslat löystyneet.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Kulmat ja varsinkin camberkulmat(pystykallistukset) PITÄÄ olla kunnossa jos/kun tuollainen jo hyvinkin rungoltaan muotoutumaton 40-35-sarjalainen rengas pyöräytetään alle. Jos camberit on madalluksen johdosta jätetty reilusti plussalle, kulkee auto renkaiden sisäsyrjillä. Renkaan sivut on ihan eri jännityksessä/rasituksessa eri puolilla, jolloin varsinkin jarrutuksista ja kaistanvaihdoista tulee painajaismaisia renkaan toimiessa ikäänkuin viritettynä jousena muuttaen kulkusuuntaa sisäpuolen rungon paineen muuttuessa.
                  Eli erityisesti camberkulmien on oltava mielummin toleranssien miinuspuolella kuin plussalla jos ajokäytös halutaan mahdollisimman neutraaliksi käytettäessä matalia/jäykkärunkoisia/muotoutumattomia ns.ylikokorenkaita.
                  Kumhon 712 Ecsta on erittäin rauhallinen/neutraali käyttörengas=vetelemätön, mutta toki tämäkin vaatii ENSIKSI paneutumisen pyöränkulmien asetuksiin ja siis erityisesti pyörien pystykallistuksiin.

                  Comment

                  • 525TDS Touring
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 483
                    • Sahalahti

                    #10
                    Ittellä on 235/45-17 Ecsta ku19 ja uraherkkyyttä on, mutta tuntuu olevan pitoakin. Märälläkään ei alkanu absit ropiseen, vaikka survas melko reilusti jarrua, siis oikein kokeilu mielessä. Ja hiljainen on myös. Ja häviää vain 3p melkein triplasti kalliimmalle misukalle, niin hinta/laatu suhde on kunnossa.
                    Ex-525TDSa Touring -98
                    Ex-MB E220T CDi -02
                    E61 520D -09
                    F11 518d -16

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Jänniä asioita selviää rengaskeskusteluissa, väittäisin nimittäin että sinulla on jarruissa vikaa.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 9988
                        • KVLA

                        #12
                        Kyllähän nuo on liian isot pyörät Nissan Micraan.BMW 750:een jopa liian kapeat.Joten mistähän autosta olisi kyse?

                        Comment

                        • pwd83
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1004
                          • Espoo

                          #13
                          Itellä ollut kahdet ecstat tais olla just noi 712 ja helvetin tytyväinen olen ollut! Nyt tulee Tyfoonit e39sin alle saa nähdä onko yhtä hyvät ku kumhot!

                          Comment

                          • osmoosi
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2006
                            • 82

                            #14
                            Originally posted by Tojopa
                            Mistä autosta kyse ja millaisella alustalla?
                            Totta hyvähän tuokin olisi mainita. Auto on vm. 2000 e46 320i farmari. alustana eibach jouset 35/20. Iskareilla on ajettu noin 62 000 km
                            Bmw e39 touring

                            Comment

                            • paavo62
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2004
                              • 102

                              #15
                              Uraohjus..?

                              Moro!

                              Liitynpä minäkin tähän ääneen ajattelijoiden joukkoon omalla vaatimattomalla kokemuksellani.

                              Minulla on ollut 5 kpl erilaista E46:sta (sedan & farmari) ja jokainen vähän erilaisilla rengas/vanne -yhdistelmillä. Muiden E46-kuskien kanssa haasteltuani olen jotenkin tullut siihen tulokseen, että tuo 3-satanen on erityisen herkkä vanteen oikealle ET:lle - mallista riippumatta.

                              Muistaakseni 17" orggisvanteet ET on 47, samoin 18":sen. Ja taisipa olla niin, että orggis 18" ET on takana peräti 50.

                              Ymmärtääkseni monesti on niin, että noiden ei-orggisvanteiden ET on 35 luokkaa ja siinä on herkälle alustalle liian iso ero alunperin suunniteltuun. Kun tähän yhtälöön lisätään vielä 40-sarjalaisen renkaan perusominaisuudet (kuten Hemi taas ansiokkaasti totesi), 225:n leveys suomalaisille urateille ja muut jo mainitut alustaan liittyvät asiat, niin alkaa yhtälössä olla jo riittävän monta muuttujaa.

                              Ensimmäinen ihan oma kokemukseni oli juurikin tuollainen. Alla oli 10tkm ajettu -01 dieselfarkku, johon olin ruuvauttanut Eibachin jouset ja alle laitettiin 17" vanteet, joiden ET:stä minulla ei siihen maailman aikaan ollut mitään käsitystä.
                              Päällä pyöri Auroran renkaat ja se auto oli liki ajokelvoton. Tilanne parani vähän Nokian renkailla, mutta sekin taisi johtua lopuksi vain siitä, että renkaat olat olivat pyöreämmät.

                              Vastaavasti e46:nen -02:nen 320d meni ihan niinkuin pitikin 17" orggis vanne + rengasyhdistelmällä ET:n ollessa 47.

                              Eli ennenkuin vaihdat renkaat, niin tsekkaa vanteet ET - ellet ole sitä jo tehnyt?

                              mikapaavo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎