Announcement

Collapse
No announcement yet.

Etujarrulevyjen kuusiokolo-pultti kettuilee!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 3BMW
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 628
    • Turku

    Etujarrulevyjen kuusiokolo-pultti kettuilee!!!

    Tähän asti olen kaikista autoistani saanut jarrulevyt keskittävät kuusiokolo pultit irti mutta nyt ei lähde, ei sitten millään!!! Onko jotain hyvää vinkkiä millä työkalulla lähtee? Tavallillisella kuusiokolo avaimella ei varmasti saa kun pyöreäksi sen, eli joku TORX-avin olisi varmaa hyvä??Ei jaksaisi tuollaisen takia mennä halleille leikkimään paineilmalla.

    Auto on siis E46:n mutta sehän on sama lähes kaikissa bemuissa...
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    vasaraa, lämpöä, kunnon kuusiokolo avain?
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • erese
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 478
      • Vantaa

      #3
      Omastani sain myöskin vasemman etulevyn kuusiokoloruuvin pyöreäksi, ei auttanut kun porata ja taltata loput pois. Loput lähtivätkin sitten nikottelematta irti kun hommasin ensin kunnon kuusiokoloavaimen
      F40 -20
      F20 -13
      E46 320D Touring -01
      E36 "nokivasara" Touring -99

      Comment

      • Sickness
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 1923
        • Helsinki

        #4
        Mä jouduin omastani poraamaan yhden pois kun oli niin ruosteessa että pyörähti kanta. Ei aiheuta juurikaan närästystä jälkeenpäin.
        E39 520iA -02

        Comment

        • Juho_P
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 313
          • p-pohjanmaa

          #5
          Dremelillä ohuella laikalla viilto siihen pultin kantaan ja sitte vaan iskumeisselillä takomaan niin lähtee se pultti.
          pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

          Comment

          • teme e30 320i
            Bimmer Rookie
            • Aug 2003
            • 162
            • Kemijärvi

            #6
            Kuparitahna hyväksi todettu sitä kun kerran vuodessa sinne väliin laittaa niin irtoaa ilman väkivaltaa seuraavalla kerralla.

            Comment

            • exodus
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 774
              • Oulu

              #7
              Originally posted by teme e30 320i
              Kuparitahna hyväksi todettu sitä kun kerran vuodessa sinne väliin laittaa niin irtoaa ilman väkivaltaa seuraavalla kerralla.
              harvempi kaveri taitaa niitä jarruja kerran vuodessa aukoa ihan tuon takia. Ei silti, varmaan toimiva keino.

              Comment

              • sirkus
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 2195
                • kaustinen

                #8
                Jos löytyy hitsikone niin hitsaa mutterin siihen pulttiin kii ja siitä saa sit avaimella avata, tää on takuuvarma konsti mut tietty vaatii sit uudet pultit. Jos kuusio on jo vähän pyöree niin torx tai xzn avainta kannattaa koittaa.
                Chrysler 300c crd touring 2010
                Daily driver
                Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                Man cave on wheels
                Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                Built not bought
                V8, only juice&milk come in 2 litres

                Kawasaki zzr1100 fighter


                Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                Comment

                • ankkuli
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 938
                  • Hyvinkää

                  #9
                  8mm poranterä+ kohtuullinen porakone. sitte lukkopihdeillä jämä pois jos haluaa välttämättä haluaa uuden laittaa. turha ruuvi se muutenki on
                  Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                  Comment

                  • bman
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 222
                    • Mikkeli

                    #10
                    Ite joskus hitsasin siihen ruuviin jonkin mötikän mitä pysty kääntämään ja lähti leikiten irti...tämän jälkeen hioi ruuvin vain tasaiseksi ja dremelillä teki uran josta ruuvia oli hyvä pyöritellä takaisin kun ei viitsinyt uutta alkaa metästämään

                    Comment

                    • sirkus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 2195
                      • kaustinen

                      #11
                      Originally posted by ankkuli
                      8mm poranterä+ kohtuullinen porakone. sitte lukkopihdeillä jämä pois jos haluaa välttämättä haluaa uuden laittaa. turha ruuvi se muutenki on
                      Kyllä se kummasti helpottaa pyörän vaihtoa autoissa joissa on pultit ei mutterit. Ja saattaa mennä paskaa levyn ja navan väliin kun vaihtaa renkaita ja sit alkaa täristää.
                      Chrysler 300c crd touring 2010
                      Daily driver
                      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                      Man cave on wheels
                      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                      Built not bought
                      V8, only juice&milk come in 2 litres

                      Kawasaki zzr1100 fighter


                      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                      Comment

                      • pmv
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 2032
                        • tornio

                        #12
                        Joskus itsekkin tällaisessa tilanteessa nuijinut siihen pyöreäksi menneen ja pehmenneen kuusiokoloreikään sopivan kokoisen Torx-hylsyn, sellaisella se sitten on lähtenyt auki. Ilmeisesti se vasarointikin on sitä hieman löysyttänyt.

                        Comment

                        • NHB
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 1120

                          #13
                          Originally posted by 3BMW
                          Onko jotain hyvää vinkkiä millä työkalulla lähtee? Tavallillisella kuusiokolo avaimella ei varmasti saa kun pyöreäksi sen, eli joku TORX-avin olisi varmaa hyvä??
                          No luulisi tavallisella kuusiokoloavaimellakin helposti katkaisevan pultin. Ei kai tuollaista kantaa edes saa pyöreäksi muuten kuin jollain euron halpahalli-avaimella. Eli riittävän lujaa ainetta oleva kuusiokoloavain ja jämerä vääntiö jatkoksi. Mutta ennen toki kannattaa yrittää tässäkin mainittuja kikkoja kuten lämpöä ja iskua, ettei katkeaisi se ruuvi.

                          Comment

                          • Sjösse
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 33
                            • Helsinki

                            #14
                            Tai sitten biltemasta ruuvi-/pultinnpoistosarja. Sil lähtee.. ruuvit pitää kyl uusii jos ei haluu sitä sarjaa käyttää joka kerta
                            People like you are the reason people like me nee medication!

                            Comment

                            • alspe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 3402
                              • Tre

                              #15
                              No ainakin normaali kuusiokoloavain kannattaa unohtaa. Kuusiokolopalan kun hakkaa vasaralla kunnolla puhdistettuun koloon ja isolla räikällä koittaa, niin voi lähteä ilman lämpöä.
                              G30 520d xDrive
                              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎