Mulla on jo takuuseen kerran vaihdetut QH levyt motonetistä,ekat meni vituksi kun paloista alkoi jäämään pintaan tavaraa ja meni ihan urille 4kk:ssa eli oli vialliset palat.Nyt on ollut vuoden päivät saman merkiset levyt mut erit palat noin 40tkm takana, niin levyissä alkaa olla melkoinen reuna.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Motonetin jarrulevyt?
Collapse
X
-
BMW:hen ei siis kokemusta ole, mutta ne mun corollan levyt kyllä vääntyi ihan levystä johtuvista syistä. (Umpilaikat, ei kauheen paksut) Vaihdoin ne alunperin kun luulin että meni levy kieroks toiselta puolelt, mutta vaihtaessa ilmeni että oli päässy kivi levyn ja navan väliin jostain ,ja sen takia ravisti. Heitin alkuperäiset (suorat) levyt roskiin kun minullahan oli uudet tilalle. Kävin liukutapit ym läpi ennen kasausta. Silti levyt kestivät alle 10 000km ennen kuin olivat ihan umpikierot. (tarkistin myös että ei taas pässyt kiviä väliin)
Siellä on kamoissa hiuka laatuheittoa, saman tuotteen sisällä, osa on hyviä osa ei.
Comment
-
-
Kaipa sitä riski pitää ottaa ja ostaa Motonetin levyt. Varsinkin jos tosiaan osa on ihan orkkiskamaa. Itse en ole muuta ostanut Motonetistä kun takaylätukivarret. Ne ainakin oli "made in germany" ja hyvin on toiminut.e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster
Comment
-
-
Originally posted by theelekrepKaipa sitä riski pitää ottaa ja ostaa Motonetin levyt. Varsinkin jos tosiaan osa on ihan orkkiskamaa.Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
-
Ite ostin E39 jarrukamat sieltä(4x levyt kaikki palat), 3kk päästä hain "orkkikset", palojen pito oli olematon, etulevyt molemmat kierot noin kahdessa kuukaudessa.
Vanhoista jarruista puuttu pinnat takaata, levyt ihan urilla ja loppu, silti niissä oli parempi tunto ja pito kuin motonetin uusissa jarruissa.Last edited by Vonsaku; 13-03-2007, 15:36.
Comment
-
-
Onks kellään omaa kokemusta E34 525i etujarrulevyistä? Nehän on ns. jäähdytetyt eli paksummat kuin ihan normi laikat..? Ja ihan vähän varastaen tätä topiccia onko bilteman levyt samaa "paskaa/tarviketta" kuin motonetin..? Ite ostanut motosta vaan tukivarsia ja käyny hyvä onni että on pelannu tosi hyvin jo aika kauan..
Comment
-
-
Levyjen kierous
Morientes
Ostin KL - varaosista levyt joka kulmaan, palat ja muut hilppeet. Kului 6 kk ja levyt oli kierot (edestä). Menin korjaamolle joka vaihtoi ne takuuseen. Nyt on mennyt siitä 2 kk ja taas tuntuu että levyt on kierot. Huomenna aika joloin tarkastetaan että onko jotain muutakin häsäkkää etupäässä. No se siitä, ideana on siis se takuu, ainakin KL - varaosilla se toimii hienosti (tiedä sitten muiden tarvikeliikkeiden takuista varsinkin jos joudut lähettelemään niitä ympäri suomenniemeä).
Eräs asian tunteva henkilö (tai ainakin luulisin hänen ymmärtävän mitä puhuu) kertoi mistä tuo "nopeahko" levyjen kieroksi meneminen mahdollisesti johtuu. Levy valmistetaan valamalla, kun valu on valmis levy siirretään varasto halliin jossa sitä pyritään säilyttämään vuoden ajan ja se saa "elää" ja vedellä sekä vääntyillä sääolosuhteiden mukaan. Tämän jäkeen se sorvataan. Nykyisin kuitenkin levyjen menekki on aivan liian suuri tuotantoon nähden ja ne joudutaan sorvaamaan aivan liian aikaisin. Levy siis mahdollisesti elää ja vääntelee vielä silloinkin kun se on jo asennettu autoon.
Korjatkaa jos tämä teoria on aivan syvältä.Nykyinen: W204 220 CDI T
Ex:
Octavia RS
E39 523
E30 324
E30 316
Comment
-
-
Itse ostin viime elokuussa Motonetistä levyt eteen ja taakse (525i sedan '93), nyt ajettu n. 11 tkm ilman mitään ongelmia. Jarrupalat ovat Juridin ja ne tuli ostettua eri liikkeestä.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Nonii: Ei se siitä johdu, vaan siitä mitä tässäkin topicissa on jo MONEEN kertaa mainittu, levyt menevät lämmöstä kieroiksi, ei välttämättä sen määrästä, vaan epätasaisesta jäähtymisestä. Jos se johtuisi tuosta, kaikki levyt olisi hetken päästä kieroja. Kuitenkin nämä kierot levyt tuntuvat keskittyvän tiettyihin autoihin...
Jarrut kuntoon, levyt ovat vain rautaa!325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by NoniiMorientes
Ostin KL - varaosista levyt joka kulmaan, palat ja muut hilppeet. Kului 6 kk ja levyt oli kierot (edestä. Menin korjaamolle joka vaihtoi ne takuuseen. Nyt on mennyt siitä 2 kk ja taas tuntuu että levyt on kierot. Huomenna aika joloin tarkastetaan että onko jotain muutakin häsäkkää etupäässä. No se siitä, ideana on siis se takuu, ainakin KL - varaosilla se toimii hienosti (tiedä sitten muiden tarvikeliikkeiden takuista varsinkin jos joudut lähettelemään niitä ympäri suomenniemeä
.
Eräs asian tunteva henkilö (tai ainakin luulisin hänen ymmärtävän mitä puhuu) kertoi mistä tuo "nopeahko" levyjen kieroksi meneminen mahdollisesti johtuu. Levy valmistetaan valamalla, kun valu on valmis levy siirretään varasto halliin jossa sitä pyritään säilyttämään vuoden ajan ja se saa "elää" ja vedellä sekä vääntyillä sääolosuhteiden mukaan. Tämän jäkeen se sorvataan. Nykyisin kuitenkin levyjen menekki on aivan liian suuri tuotantoon nähden ja ne joudutaan sorvaamaan aivan liian aikaisin. Levy siis mahdollisesti elää ja vääntelee vielä silloinkin kun se on jo asennettu autoon.
Korjatkaa jos tämä teoria on aivan syvältä.
Ensinnäkin siksi että samat levythän on laitettu=tasan samoin valmistetut myös uusiin autoihin eikä niissä ko.ongelmaa ole samassa ajassa tullut.
Toisekseen...nuo jarruosien valmistajat eivät ole mitään yhden miehen nyrkkipajoja jotka riskeeraavat tuotemerkkinsä noin lapselliseen tuotevikaan vuodesta toiseen.
Kolmanneksi, tätä "urbaanilegendaahan" on tarjottu kaikkien automerkkien levynvalmistajista jo jostai 70-luvun alkuhämäristä kun jarrulevyjä käyttöautoihin alkoi ilmestyä. Jokin autotoimittaja kaiketi tämä urbaanilegendan juuren taisi juuri 70-luvulla lehteen kirjoittaa jonka jälkeen se on kulkenut ns."automiesten" suusta suuhun lähes varmana tekniikkatietona.
Neljänneksi, jos näin olisi niin KAIKKI ko.erän levyt olisivat kieroina autosta tai juurikin asentajasta riippumatta?
No, tosiasiahan on kuitenkin se, että levyn kieroutuminen on AINA seuraus, ei syy. Eli jos jo yksi setti levyjä on kieroon saatu, ei se ongelma vain parane levyjä vaihtamalla kuin hetkellisesti. Ne loppuun kulutetutkaan orggislevyt ei ilman syytä kieroonnu ja jos kyse todella on kierosta levystä(=ei siis välyksistä tuennoissa), niin alle on 100% varmuudella ihan turha heittää uusia levyjä ennenkuin entisten kieroon meneminen on selvitetty.
50%:ssa tapauksia oikeasti jarrutärinän syy on siis akseliston tuentojen välyksissä, jolloin itse levyissä ei oikeasti ole mitään vikaa. Kun uusi levy kuluu sen verran että tasohiontanaarmut katoaa/kuluu, alkaa tärinät uudelleen.
49%:ssa jarrutärinöissä vika oikeasti on kieroissa levyissä, mutta levyjen kieroontuminen johtuu jarrusatuloiden jumittamisesta=kulumisesta tai/ja liukutappien kulumisesta/jumittamisesta. Niin kuumana vakioauton levyt ei oikeasti käykkään että ne sen takia kieroontuisi, vaan rajujen kuumenemisien takia kieroontuneet levyt ovat kierossa koska kuumenneet satulat ovat hirttäneet ohjurinsa kiinni ja jarrutettaessa paine on kohdistunut vain levyn sisäpuolelle.
1%:ssa syy on jokin muu kuin kaksi edellistä....
Eli jos levyjä ollaan vaihtamassa sen vuoksi että edelliset ovat kieroontuneet, on satularemontti tehtävä ehdottomasti jos itse ongelmasta halutaan päästä eroon. Itse olen vaihtanut varmasti toistasataa motonetista ostettua levyä(orggista ja vähemmän orggista) ja milloinkaan ei yksikään levy ole tuottanut mitään ongelmia jälkikäteen. Viallinen levy täristää välittömästi asennuksen jälkeen ja kaikki muu johtuu vain asentajan ammattitaidottomuudesta(=uskosta urbaanilegendoihin).Last edited by Hemi; 25-04-2006, 23:39.
Comment
-
Comment