Motonetin jarrulevyt ja palat eteen ja taakse ainakin e36 on ihan hyvää saksalaatu tavaraa eikä mitään made in hongkong tavaraa. hyvin pelaa ainakin mulla ja ei ole tehottomat! Eli omasta puolestani ainakin voin ihan hyvin suositella motonetin jarruvaraosia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Motonetin jarrulevyt?
Collapse
X
-
Originally posted by NoniiLevy valmistetaan valamalla, kun valu on valmis levy siirretään varasto halliin jossa sitä pyritään säilyttämään vuoden ajan ja se saa "elää" ja vedellä sekä vääntyillä sääolosuhteiden mukaan. Tämän jäkeen se sorvataan. Nykyisin kuitenkin levyjen menekki on aivan liian suuri tuotantoon nähden ja ne joudutaan sorvaamaan aivan liian aikaisin. Levy siis mahdollisesti elää ja vääntelee vielä silloinkin kun se on jo asennettu autoon.
Korjatkaa jos tämä teoria on aivan syvältä.
Edit: Täytyy ottaa vähän takasin,juttelin tuossa duunikaverin kanssa ja se tietää enemmän noista valuraudoista. Kyllä kuulemma esim. valurautaiset moottorin lohkotkin pidetään vuoden pari ennenkuin ne koneistetaan. Ihan uus juttu mulle.
Toi liian suuri menekki on kyllä syvältä.Last edited by mikron; 26-04-2006, 15:32.F11 530dA xDrive M-sport -13
Ex:E39 525i Touring M-sport -03
Ex: E38 740iA -98
Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
Ex: E39 523i -96
Ex: E34 520i -89
Comment
-
-
Originally posted by NoniiNykyisin kuitenkin levyjen menekki on aivan liian suuri tuotantoon nähden ja ne joudutaan sorvaamaan aivan liian aikaisin. Levy siis mahdollisesti elää ja vääntelee vielä silloinkin kun se on jo asennettu autoon.
Korjatkaa jos tämä teoria on aivan syvältä.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by mikronTodella syvältä!
Edit: Täytyy ottaa vähän takasin,juttelin tuossa duunikaverin kanssa ja se tietää enemmän noista valuraudoista. Kyllä kuulemma esim. valurautaiset moottorin lohkotkin pidetään vuoden pari ennenkuin ne koneistetaan. Ihan uus juttu mulle.
Toi liian suuri menekki on kyllä syvältä.
Sama on myös paperikoneiden telojen päädut jotka on olleet vielä lämpimiä kun niitä on nosteltu sorviin. Niin no, nehän ei tietysti edes pyöri kuin vinhaa vauhtia.
Sekä myös 2-3 tonnin laakeripukit, ei niitä seisotella täälläpäin missään, suoraan koneistuskeskukseen vaan.
Jonkun pitää maksaa varastossa seisovat tavarat, se vaatii paljon pääomaa.Last edited by TheLoial; 26-04-2006, 23:45.
Comment
-
-
Jonkin asteinen jälkivetely on monimutkaisissa hiekkavaletuissa harmaavalukappaleissa tosiasia. Ennen vanhaan kun mm.V8-lohkot valettiin ko."pataraudasta", oli eduksi pistää saakavaletut lohkot hetkeksi varastoon ennen koneistusta. Nyt vain on niin että nykyisiä moottorinlohkoja...jarrulevyistä nyt puhumattakaan ei valeta mistään harmaavalusta=pataraudasta, vaan mm.levyaihiot taotaan muotteihin seosten ollessa vetelemätöntä /seostettua erilaisia pallografiitteja. Eli mistään jälkivetelystä ei nykyään yksikään levy mene tasan varmasti pilalle. Ihan pelkkää urbaanilegendaa.
Comment
-
-
En oo koskaan saanu levyjä kieroks...Onkohan mussa jotain vikaa?
"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Comment
-
-
Tuo sama ihmetytää itsenikin, varsinkin kun varmasti pitkälti toistasataa levyä on aikain saatossa tullut asenneltua? En tiedä johtuisiko se siitä että jos uudet levyt on vaihdettu kieroutuneiden tilalle, on varsinainen jarruhuolto aina jossain muualla kuin pelkässä levyjen vaihdossa? Toisaalta aika moni "kiero" levy onkin löytynyt etupään väljistä tuennoista/pyöränlaakereista...
Comment
-
-
Originally posted by mikronTäytyy ottaa vähän takasin,juttelin tuossa duunikaverin kanssa ja se tietää enemmän noista valuraudoista. Kyllä kuulemma esim. valurautaiset moottorin lohkotkin pidetään vuoden pari ennenkuin ne koneistetaan. Ihan uus juttu mulle.
Comment
-
-
Originally posted by HemiTuo sama ihmetytää itsenikin, varsinkin kun varmasti pitkälti toistasataa levyä on aikain saatossa tullut asenneltua?Originally posted by HemiPieni mietintä, oikea etupyörä irti ja heittokello jarrulevylle. Jep...360mm:n ja tuuman vahvassa M5 levyssä 0.05mm:n heitto?
Mitään muuta selitystä tälle ei ole kuin että iskussa napa/alumiininen olka-akseli on antanut sen verran löysiä että se on mahdollistanut levyn vääntymisen jarrusatulan sitä kammetessa.
Levyt hiontaan ja heitto alle satkuun....ja `Voila`...vapinat loppui sama tien
Comment
-
-
Jep jep
Hyvä että löytyy faktatietoa ja kiitos oikaisuista (lue: vittu kun vituttaa kun olin väärässä). Eilen käytin auton pajalla ja tutkimusten jälkeen huomasin kummankin alapallon käyttöajan tulleen täyteen. Tänään pukataan uudet tukivarret ja katsellaan sitten uudestaan.
Nykyinen: W204 220 CDI T
Ex:
Octavia RS
E39 523
E30 324
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by NHBQuote:
Originally Posted by Hemi
Tuo sama ihmetytää itsenikin, varsinkin kun varmasti pitkälti toistasataa levyä on aikain saatossa tullut asenneltua?
Quote:
Originally Posted by Hemi
Pieni mietintä, oikea etupyörä irti ja heittokello jarrulevylle. Jep...360mm:n ja tuuman vahvassa M5 levyssä 0.05mm:n heitto?
Mitään muuta selitystä tälle ei ole kuin että iskussa napa/alumiininen olka-akseli on antanut sen verran löysiä että se on mahdollistanut levyn vääntymisen jarrusatulan sitä kammetessa.
Levyt hiontaan ja heitto alle satkuun....ja `Voila`...vapinat loppui sama tien
,,,,,,
Mistään valmistusviasta ei siis ollut kyse vaan jostain ihan muusta.
Sellaista levyä kun ikävä kyllä ei ole valmistettukaan joka kestää kolareissa olka-akseleihin kohdistuneet ylisuuret törmäysvoimat/momentit/iskut samalla kun seistään jarrupolkimella....sitäpaitsi nyt oli kyse orggiksesta alumiininapaisesta/uivasta M5 jarrulevystä. Motonetin orggislevy olisi varmasti ko."rytkyn" kestänytkin.
Comment
-
Comment