Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pulverimaalatut vanteet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusamies
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 60
    • Pirkanmaa

    Pulverimaalatut vanteet

    Maalautin vanteet pulverilla ja jälki ihan tyydyttävä, väri semmoinen kromimainen hopea. Pesin sitten vanteet vannepesulla ja kuinka ollakaan vanteista tuli osittain harmaat ja maaliin tuli sellaisia pesuaineen aiheuttamia valumajälkiä. Vannepesu ei ollut kuin hetken vanteissa ennen huuhtelua. Vanteet olivat maalattu muutamaa kuukautta aikaisemmin, joten kovat olisivat pitäneet olla.

    Onko näiden suhteen mitään tehtävissä? Entä onko muilla kokemusta vastaavasta? Kokeilin vahata, ei auttanut. Eikä auttanut cleanerkaan sen enempää, teki niistä korkeintaan vielä harmaammat. Ei elämä ehkä tähän kaadu, mutta ei juuri nauratakaan!
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    #2
    Originally posted by Jusamies
    Maalautin vanteet pulverilla ja jälki ihan tyydyttävä, väri semmoinen kromimainen hopea. Pesin sitten vanteet vannepesulla ja kuinka ollakaan vanteista tuli osittain harmaat ja maaliin tuli sellaisia pesuaineen aiheuttamia valumajälkiä. Vannepesu ei ollut kuin hetken vanteissa ennen huuhtelua. Vanteet olivat maalattu muutamaa kuukautta aikaisemmin, joten kovat olisivat pitäneet olla.

    Onko näiden suhteen mitään tehtävissä? Entä onko muilla kokemusta vastaavasta? Kokeilin vahata, ei auttanut. Eikä auttanut cleanerkaan sen enempää, teki niistä korkeintaan vielä harmaammat. Ei elämä ehkä tähän kaadu, mutta ei juuri nauratakaan!
    Osa vannemaaleista on aika myrkkyä. Jos ei kerran kliineriläkään lähe ei varmaan oo oikeen mitään tehtävissä, paitsi maalauttaa uudestaan.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

    Comment

    • easy_ac
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 452
      • Tampere

      #3
      jollain vannepesuaineella oot pesssy missä happoo, tainnu olla maalille ävhä liian tujuu.

      Comment

      • anssip
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 233

        #4
        niihin olisi pitänyt laittaa lakka päälle siellä maalaamossa.kaikki pulverit eivät kestä ulkona haalistumatta ilman lakkaa,saati sitten tehokasta pesuainetta.kumma ettei tuo ole ollut maalamossa tiedossa,taitaa olla viitseliäisyydestä kiinni.(ja myös rahasta,pulverilakka ei ole halpaa.)viitsitkö laittaa kuvan,niin näkee paremmin?joitakin jauhemaaleja voi yrittää kiillottaa tahnalla,mutta luulen ettei tässä tapauksessa auta muu kuin uusi maali+lakka.uudelleen maalaus myös vaikeutuu,jos niitä menee vahailemaan/kiillottelemaan.

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #5
          Täältä myös ääni tuolla vanteenpesuaineelle jossa happoa..Ite kun ostin uudet vanteet kesäpyörineen niin myyjä sanoi vielä lopuksi että älä missään tapauksessa pese vanteita noilla vanteet pesuaineilla. Ennemmin tavallista käsisaippuaa ja hinkkailet vähän pitempää niin vanteetkin kestää ehjänä.

          Kertoi myös syyksi semmosen että kun sitä vanteenpesuainetta laittaa ja antaa olla niin voikin olla että kuivahtaa nopeesti jolloin vanteen päällä on pelkkä happo joka sitten syövyttää vaikka lakkapintaakin..Ne on siis tod. tujua kamaa suurin osa niistä.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • easy_ac
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 452
            • Tampere

            #6
            kannattaa purkin kylestä kattoo onko siinä sellanen syövyttävän aineen merkki, joku perus korrekin vannepesuaine ei taida sisältää happoja, sitten vielä kannattaa lukea käyttöohje ja tehdä niinkuin siinä sanotaan.

            Comment

            • Carbonfiber
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 5226
              • Hki 43

              #7
              Ja jos noita happo-pohjasia käyttää, kannattaa olla tarkkana sen vaikutusajan kanssa. Muuten saattaa sulaa lakatkin.
              Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
              Z3 Roadster 2.8 '98
              isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
              ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
              Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
              Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #8
                Vanteet on nähtävästi maalattu epoxilla, joka ei kestä edes merivettä!!
                Pulverimaalina/märkämaalina vanteelle ja muihinkin pintoihin jotka joutuu ulkoilman kanssa tekemisiin pitää maalata vain ja ainoastaan PUR(polyuretaani) tai PE(polyesteri) maaleilla(no kyllä se akryylikin käy hätätapauksessa)!! Eli ne kestää säät ja vanteenpesuaineet

                Hoito noille voisi olla kevyt hionta p4000 tyynyllä vesissä ja sitten rankasti kiillotuslaikkaa. Voi olla, että saat vielä kiillon takaisin.
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by Carbonfiber
                  Ja jos noita happo-pohjasia käyttää, kannattaa olla tarkkana sen vaikutusajan kanssa. Muuten saattaa sulaa lakatkin.
                  Juuri näin ja kannattaa myös laimentaa seosta riittävästi vedellä jos vähänkään on epävarma pinnan kestävyydestä.

                  Omasta kokemuksesta liuotinpesu riittää oli sitten kyseessä vanteet, alusta, konehuone jne... Noi hapot ja emäkset on aina hieman "vaarallisia" vaikka oikean pintakäsittelyn ne periaattessa pitäisikin kestää.
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • Jusamies
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2004
                    • 60
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Ei ole juurikaan huvittanut perehtyä vielä aiheeseen vaikka vanteet ovatkin aika hurjan näköiset tai ainakin osa niistä.

                    Tietääpä tulevaisuudessa olla varovaisempi vannepesujeaineiden kanssa. Vanteet eivät olisi välttämättä edes kaivanneet sitä, mutta en tullut edes ajatelleeksi etteivät ehkä kestä. Luulin oikeesti että oli maalattu kunnon aineella. Pitänee tarkistaa millä maalilla ovat maalanneet.

                    Ei kai auta muutakuin kokeilla hiomista ja sen jälkeen kiillottamista. Katsotaan mitä tapahtuu...

                    Comment

                    • Jusamies
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 60
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Ei auttanut hiomatahna(kaan). Pinnasta tuli kyllä ihan kiiltävä, mutta on edelleen sellainen perusharmaa.

                      Maalarin mukaan vanteet on maalattu polyesterimaalilla, niitä ei ole kuitenkaan lakattu. Maalari unohti sanoa, että ei kestä hapollisia pesuaineita. Ei auta muuta kuin maalata uudelleen, vanhaa ei saa enää kiiltäväksi. Onneksi maalauttaminen ei maksa kuin muutaman kympin. Pitänee vaan poistaa vaha yms. kiillotusaineet ensin.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎