Announcement

Collapse
No announcement yet.

MB 500SEC, ohjaustehostin toispuoleinen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vilsku
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 729
    • Tampere

    MB 500SEC, ohjaustehostin toispuoleinen

    Kysytääs nyt täälläkin kun Mersufoorumilla ei tunnu olevan kellään tietoa asiasta...

    Eli kaverilla on tuommonen peli (vm83) ja ongelma on se, että ohjaustehostin toimii vain "toispuoleisesti". Vasemmalle kääntäessä tehostin toimii normaalisti (voi sormella pyörittää) mutta oikealle kääntäessä tehostin ei ikään kuin toimi ja tarvii vääntää molemmin käsin oikein kunnolla.

    Öljyä on tehostimessa riittävästi, koneen kierroksilla ei ole yhteyttä ongelmaan, tehostin ei vaikuta vuotavankaan mihinkään...

    Pajalle se varmaan lähtee jollei omin avuin löydy ongelmaan jotain ratkaisua tai vinkkejä missä vika voisi piillä, tällä hetkellä aika "haavi auki" fiilis...Onko kenelläkään kokemusta toisesta sakusta?
    e61 525d (2006)
    ex: e36 328i M-Sport (1996)
    ex: e30 316i (1988)
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #2
    Tuskin vaikuttaa asiaan mutta sanotaan kummiski..

    Eli onko sinne ohjaustehostimeen vaihdettu nesteet sisälle? Jos sisällä pyörii 1983 vuoden paskat niin ehdottomasti vaihtoon. Ja kyseisessä Mersussa on sitten muuten suodatin siellä nestesäiliön pohjalla. Eli ensin imemällä vaikka säiliö tyhjäksi tai laskekaa kaikki nesteet pihalle jos haluatte tehdä vaikeamman kaavan mukaan ja säästää nestettä. Siellä säiliön pohjalla on suodatin. Sellainen löytyy vaikkapa Motonetistä. Puhdistakaa järjestelmä ensin ja sitten uusi suodatin tilalle kun alkaa olla tarpeeksi puhdas ja täyttäkää järjestelmä.

    En tiedä onko tästä mitään apua mutta tuo nesteiden ja suodattimen vaihto kannattaa tehdä joka tapauksessa. Itselläni oli viime vuonna tuollainen MB 500 SEC ja siinä ohjaustehostimen toiminta muuttui kuin uuden auton tehostimeksi tuon operaation jälkeen.
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • eeki
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1966
      • HKI

      #3
      Tehostimellisessa ohjauksessahan on jossain simpukan yhteydessä ohjausventtiili, joka ohjaa painetta oikealle/vasemmalle puolelle tarpeen mukaan. Mahtaisikohan tuon venttiilin jälkeiset kanavat olla toiselle puolelle tukossa? Nesteiden vaihto voisi ihan hyvin siis auttaakin. En tiedä voiko simpukkaa miten hyvin purkaa että saisi putsattua nuo kanavat tms..

      Mulla ei ole minkäännäköistä kokemusta tuollaisesta viasta, mutta kun ajattelee ko. systeemin rakennetta niin joko siinä venttiilissä tai sen jälkeisissä systeemeissähän sen vian on lähes pakko olla, eikös joo?
      Ducati 998 -02 //

      Comment

      • vilsku
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 729
        • Tampere

        #4
        Jep, noi vanhat litkut on kuulemma aika kuraa jo, joten ne menee seuraavaks vaihtoon. Täytyy toivoa että se auttais tähän itse ongelmaan.
        e61 525d (2006)
        ex: e36 328i M-Sport (1996)
        ex: e30 316i (1988)

        Comment

        • pakkm2c
          Newbiemmer
          • Apr 2006
          • 8

          #5
          tehostin

          Originally posted by vilsku
          Jep, noi vanhat litkut on kuulemma aika kuraa jo, joten ne menee seuraavaks vaihtoon. Täytyy toivoa että se auttais tähän itse ongelmaan.
          h eps luin ongelmasi multa löytyy varaosa auto jossa on ehjät osat puh 045-6765629

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎