Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alustan säätämisestä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46 ci
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 583

    Alustan säätämisestä

    Alkoi tuntumaan että keula on liian löysä e46 coupessa vaikka bilstein kivireki onkin, ilmeisesti iskarit toimii herkemmin kun lämpötilat nousseet. Kiristin keulaa kokonaisen kierroksen, ja nousi ylöspäin samalla noin 8-10mm. Ajettavuus varsinkin kaupungissa parani huomattavasti. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia ja oletteko sitä mieltä että autot säädetään (toki mieltymykset vaikuttaa) keulasta pikkuisen perää jämäkämmiksi kuten kelkat ja pyörät?

    Onkohan värin perusteella pääteltävissä mitkä jouset tuossa on paikallaan, paskan seasta ei osaa sanoa ennen puhdistamista muuta ku siniset..
    Last edited by e46 ci; 27-05-2006, 16:10.
    ? <-E90, E39, E46, E36, E35..
  • e46 ci
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 583

    #2
    Kellään tietoa edes merkistä milloin jouset on siniset? Lukeeko jousissa tyyppi jossain kohdassa?
    ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #3
      ai mit&#228; kiristit kierroksen? py&#246;r&#228;npultteja?
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • e46 ci
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 583

        #4
        Originally posted by bemu2000
        ai mitä kiristit kierroksen? pyöränpultteja?
        Ehkä sun pitäis vähän kiristellä itseltä jotain.. Ehkä ei kierros riitä.

        Jousien alapäästä lukitusrengas auki ja sitten itse kantavaa osaa täysi kierros "kireämmälle" eli ylöspäin ja lukitus kiinni. Nakit paikalleen ja KIRISTELLÄÄN PYÖRÄNPULTTEJA jonku matkaa toista jos kolmattakin kiekkaa.

        T:Herneet
        ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #5
          Originally posted by e46 ci
          Jousien alapäästä lukitusrengas auki ja sitten itse kantavaa osaa täysi kierros "kireämmälle" eli ylöspäin ja lukitus kiinni.
          Jos homman noin hoidit, niin ilmankos se etupää nousi 8-10mm ylöspäin. Et kiristänyt sitä alustaa jäykemmäksi, vaan nostit vaan etupäätä ylös..
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • R.Lehtinen
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 51
            • Lahti

            #6
            Ainakin AP merkkiset jouset ovai sinisiä..( ja varmaan halvimmat mahdolliset, ei ole kuin yksistä pieniä kokemuksia, ja ne ainakin olivat löysät..)
            BMW E39 523iA Touring - 98

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #7
              Originally posted by NokiLeka
              Jos homman noin hoidit, niin ilmankos se etupää nousi 8-10mm ylöspäin. Et kiristänyt sitä alustaa jäykemmäksi, vaan nostit vaan etupäätä ylös..
              tätäpä just meinasin, mutta eihän sitä topicin aloittaja ymmärtänyt, kun eipä nuo bilsteinit taida olla jäykkyys säädettävät eikä se mitään alustaa nostaisi edes. aika harva kierre on muutenkin jos yhden kierroksen kääntämällä nousee 10mm mulla on ainakin millin luokkaa yksi kierros...
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • e46 ci
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2006
                • 583

                #8
                Niin siis tarkoitus olikin nostaa keulaa hieman kes&#228;nakkeille, ettei kaari saa kipe&#228;&#228;, talvella alusta tuntui j&#228;ykemm&#228;lt&#228; niinku aina mutta t&#228;m&#228; oli jo aika race osastoa. Saksan poika vaihdattanut tuon billstein/joku kombinaation joten ei tietoa mitk&#228; jouset arvio ett&#228; se on -25/-40 osastoa ja keula vain korkeuss&#228;&#228;d&#246;ll&#228;. Esij&#228;nnitys tai muuhan ei olekaan s&#228;&#228;dett&#228;v&#228; ja se on noiden iskareiden kohdallakin ollut tiedossa ett&#228; taitaa olla shimmaaminen ainoa tapa saada vaimennnusta lis&#228;&#228; jota toki ei t&#228;ss&#228; haetakaan. Oli siin&#228; mieless&#228; harhaanjohtava tuo alun "l&#246;ys&#228;" -kommentti, keula oli siis vaan liian matalalla ja nosto paranti ajo-ominaisuuksia vaikuttaahan se keulan kulmiin hieman muutenkin.

                Edit ja lopulta nosto aika l&#228;hell&#228; 5mm mutta juuri riitt&#228;v&#228;.
                Last edited by e46 ci; 31-05-2006, 13:30.
                ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                Comment

                • dunkelblau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 1151
                  • Uusimaa

                  #9
                  Iskarit on kohmees talvella, kun eivät ole tänne suunnitellut kuitenkaan. Siitä jämäkkyys sillon.
                  "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎