Announcement

Collapse
No announcement yet.

tukivarsista/pallonivelestä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jkurtti
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 92

    tukivarsista/pallonivelestä..

    oisko tietoo mitä kustantaa noin noitten osien vaihto? autona e39 -96 523ia. jommat kummat pikkasen kolisee montuissa, ilmeisesti apukuskin puolella edessä ja aattelinpa vaihtaa oman mielenrahan vuoksi..

    Kiitos jo etukäteen!!

    -janne
    Sotilaat eivät kuole, vaan vetäytyvät helvettiin ja ryhmittyvät uudelleen
  • superb
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 2827

    #2
    Tupla
    Last edited by superb; 12-06-2006, 22:31.

    Comment

    • superb
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 2827

      #3
      kallistuksen vakaajan "koiranluu" siellä kolisee, koitappa ottaa rengas tieltä ja katsoa sen pystytangon kumien kunto. Itsellä oli yläpäästä kumi mennyt risaksi -> kuraa sisälle -> nivel väljäksi -> kolinaa hiljaisissa nopeuksissa.

      Comment

      • jkurtti
        Bimmer Rookie
        • May 2006
        • 92

        #4
        jep, toivottavasti ois vaan se..nostin keulan kesken työpäivän, kaiken kiireen keskellä, ilmaan ja ravistelin rengasta - pitäisikö jotain heilumista ilmetä kun tarttuu ylä-ja alalaidasta kiinni ja ravistelee? rengas ei heilunut ainakaan näin tehdessä..

        ajelin hiljakseen pikkutiellä monttuihin ja pientä lonksahtelua kuului apukuskin puolesta edestä...voisiko jotain tekemistä olla myös vastavaihdetuilla iskareilla?

        nooh..torstaina pajalle ja eiköhän se sitten selviä..
        Sotilaat eivät kuole, vaan vetäytyvät helvettiin ja ryhmittyvät uudelleen

        Comment

        • superb
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 2827

          #5
          Originally posted by jkurtti
          jep, toivottavasti ois vaan se..nostin keulan kesken työpäivän, kaiken kiireen keskellä, ilmaan ja ravistelin rengasta - pitäisikö jotain heilumista ilmetä kun tarttuu ylä-ja alalaidasta kiinni ja ravistelee? rengas ei heilunut ainakaan näin tehdessä..

          ajelin hiljakseen pikkutiellä monttuihin ja pientä lonksahtelua kuului apukuskin puolesta edestä...voisiko jotain tekemistä olla myös vastavaihdetuilla iskareilla?

          nooh..torstaina pajalle ja eiköhän se sitten selviä..
          Siis tsekkaa ton tukivarren kumit, homma hoituu helposti kun otat renkaan irti ja paikallistat ton tukivarren.

          Comment

          • jkurtti
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 92

            #6
            jep jep..auringon laskettua maille aloitin tutkimusmatkan...risa oli koiranluun yläpään muovi ja jonninverran patskaa sisällä eli eiköhän se siinä ainakin osa kolinoista. 9/15 otteella renkaasta systeemi pikkuisen heilui. eiköhän loput selviä paja-arskojen käsittelyssä..

            Kiitos neuvoista!!
            Sotilaat eivät kuole, vaan vetäytyvät helvettiin ja ryhmittyvät uudelleen

            Comment

            • jkurtti
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 92

              #7
              mielenkiintoista...paja-arskat vaihtoivat nopsaan koiranluun ja huomasivat siinä sivussa, että raidetankon pää oli taipunut siitä ohkaisesta kohdasta ennen palloniveltä...itse pallossa oli kunnon vekki taipumisen jäljiltä..kehoittivat menemään osien kanssa liikkeeseen mistä ostin bemun. käväisin siellä ja ei sieltä irronnut juuta eikä jaata..onneks äipän veli on vahinkotarkastaja vakuutusfirmassa, niin kysäisin, et jeesaisko ja ottais selvää mikäköhän ois voinu aiheuttaa moisen - saas nähä onko tullu eteen samanmoista...aikaa vaan menee, mut parempi tämmönen passiivis-aggressiivinen vastarinta, ni ei tuu poltettua siltoja, jos onkin jokin muu selitys kuin merkkiliikkeen tumpelointi yms. mut voi sitä liikettä jos iskareita vaihtaessaan saivat moisen vääntymisen aikaan ja olivat kertomatta asiasta...
              Sotilaat eivät kuole, vaan vetäytyvät helvettiin ja ryhmittyvät uudelleen

              Comment

              • Jarde
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 446
                • Oulu

                #8
                Originally posted by jkurtti
                mielenkiintoista...paja-arskat vaihtoivat nopsaan koiranluun ja huomasivat siinä sivussa, että raidetankon pää oli taipunut siitä ohkaisesta kohdasta ennen palloniveltä...itse pallossa oli kunnon vekki taipumisen jäljiltä..kehoittivat menemään osien kanssa liikkeeseen mistä ostin bemun. käväisin siellä ja ei sieltä irronnut juuta eikä jaata..onneks äipän veli on vahinkotarkastaja vakuutusfirmassa, niin kysäisin, et jeesaisko ja ottais selvää mikäköhän ois voinu aiheuttaa moisen - saas nähä onko tullu eteen samanmoista...aikaa vaan menee, mut parempi tämmönen passiivis-aggressiivinen vastarinta, ni ei tuu poltettua siltoja, jos onkin jokin muu selitys kuin merkkiliikkeen tumpelointi yms. mut voi sitä liikettä jos iskareita vaihtaessaan saivat moisen vääntymisen aikaan ja olivat kertomatta asiasta...
                Mulla oli myös taipuneet molemmilla puolilla samat osat. Vaihdoin itse iskarit ja luulen että ne viottuivat siinä, kun tuli kammettua napaa alaspäin. TIS:n ohjeessa käsketään irroittaa raidetangon pää kun iskari vaihdetaan, mutta enpä sitä laiskuuksissani irroittanut. Mitähän hammastankokin tuosta tykkää? Niin ja tarkoitatko raidetangon sisä- vai ulkopäätä? Mulla oli taipunut ne sisäpäät, mitkä on kiinni hammastangossa suojakumin alla.

                Jos tosiaan merkkiliikkeessä ovat tuon tössineet, niin reklamaatiota ja uutta osaa tilalle!
                Last edited by Jarde; 15-06-2006, 23:15.
                E46 320d sedan vm-02
                museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

                Comment

                • jkurtti
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 92

                  #9
                  mulla oli taipunut sieltä ulkopäästä, mikä tekeekin tästä jutusta kyllä híeman mysteerin...merkkiliikkeen mekaanikko näytti pukilla olevasta samanmoisesta autosta kuinka iskarin vaihto tapahtuu ja ei siinä se kohta kyllä kovin helposti pääse ottamaan osumaa - tietty jos ovat laiskotelleet ja riuhtoneet osat irti mahd. vähällä osien irroitteluilla...perk..

                  nooh..kaikkihan täs nykymualimas kusee toista silmään...
                  Sotilaat eivät kuole, vaan vetäytyvät helvettiin ja ryhmittyvät uudelleen

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎