Announcement

Collapse
No announcement yet.

M-alustaa tavallisen tilalle, tuli ongelmia!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wiking
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2005
    • 1641
    • Laihia

    M-alustaa tavallisen tilalle, tuli ongelmia!!

    Eli tilasin tohon mun e36 320 coupe 8/-92 penariin m-alustan... Sachs advantage lukee paketissa, ovat ilmeisesti aivan samat kuin Bogen turbot... Asennusvaiheessa tuli kuitenkin sellainen ongelma, että iskarin yläpään kierre on niin lyhyt ettei saa pulttia kiinni(25mm liian lyhyt)... Eli jos meinaa laittaa m-iskarit vakioalustaiseen niin pitääkö vaihtaa myös yläpään laakerit vai mikä siinä on?? Tuliko väärät iskarit vai mikä mättää??

    Syy miksi laitan mieluummin m-alustan on se, että autossa on jo weitecin -40/35 jouset ja vakioiskareilla ei alusta ole tarpeeksi jäykkä ja pohjaanlyöntiriski kasvaa.....(nykyiset vakioiskarit jo paskana)

    Kiitoksia jo etukäteen jos joku vaivautuu kertomaan miksei m-iskarit sovi, tai mitä pitää tehdä jotta sopii
    Last edited by Wiking; 04-07-2006, 15:53.
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
  • 328 e36
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 488
    • pori

    #2
    menee nyt veikkaamiseksi pahasti mutta olisiko käynyt niin että on mennyt uutta ja vanhempaa osaa sekaisin,eli iskarin yläpäät ovat väärän vuotiseen malliin..toivottavasti joku osaa selittää homman paremmin kun en nyt itse muista kunnolla noita eroja..
    e36 320 cabrio.
    e36 328 coupe.

    Comment

    • Wiking
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2005
      • 1641
      • Laihia

      #3
      Originally posted by 328 e36
      menee nyt veikkaamiseksi pahasti mutta olisiko käynyt niin että on mennyt uutta ja vanhempaa osaa sekaisin,eli iskarin yläpäät ovat väärän vuotiseen malliin..toivottavasti joku osaa selittää homman paremmin kun en nyt itse muista kunnolla noita eroja..
      Joo olis kiva tietää jos on käynyt näin niin ei tarvis turhaan alkaa tilaamaan mitn laakereita tms...
      Nyt
      BMW 330e g21 M-Sport
      Ennen
      BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

      Comment

      • harald
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2003
        • 252
        • Kaarina

        #4
        Originally posted by Wiking
        Joo olis kiva tietää jos on käynyt näin niin ei tarvis turhaan alkaa tilaamaan mitn laakereita tms...
        E34:n kanssa oli juuri tuo sama juttu, että m-alustalla ja normaalilla oli eri mittaiset iskarin yläpäät ja siis erilaiset yläpään laakerit. Ei siinä sen kummempaa..
        W204 C350 AMG
        Toyota Corolla 1.3XI 16V
        Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

        Comment

        • Wiking
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2005
          • 1641
          • Laihia

          #5
          Originally posted by harald
          E34:n kanssa oli juuri tuo sama juttu, että m-alustalla ja normaalilla oli eri mittaiset iskarin yläpäät ja siis erilaiset yläpään laakerit. Ei siinä sen kummempaa..
          Mites teit asian kanssa? Vaihdoitko yläpään laakerit m-iskareihin sopiviin ? Pitää visiin käydä merkkiliikkeestä hakemassa, kun ei tarvikkeena löytynyt, oliko minkä hintaset?
          Nyt
          BMW 330e g21 M-Sport
          Ennen
          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Originally posted by harald
            E34:n kanssa oli juuri tuo sama juttu, että m-alustalla ja normaalilla oli eri mittaiset iskarin yläpäät ja siis erilaiset yläpään laakerit. Ei siinä sen kummempaa..
            Ei. E34:ssä on ollut kahta erilaista yläpäätä, vaihtelee ihan vuosimallien mukaan.

            E36:ssa on kahta erilaista etupäätä, vaihtelee vuosimallin ja ilmeisesti osittain tuurin mukaan, taisit ostaa nyt sitten juuri sen väärän.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Wiking
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2005
              • 1641
              • Laihia

              #7
              Originally posted by Cell
              Ei. E34:ssä on ollut kahta erilaista yläpäätä, vaihtelee ihan vuosimallien mukaan.

              E36:ssa on kahta erilaista etupäätä, vaihtelee vuosimallin ja ilmeisesti osittain tuurin mukaan, taisit ostaa nyt sitten juuri sen väärän.
              No olipa kumma
              Kannattaako nyt sitten tilata aikaisemman vuosimallin iskarit vaiko laakerisarja? Onko noissa iskareissa muuta eroa kuin juuri tuo yläpään kierteen pituus?
              Onko tietoa laakerisarjan hinnasta ja saako tarvikkeena vai pitääkö marssia merkkiliikkeeseen?
              Last edited by Wiking; 04-07-2006, 19:15.
              Nyt
              BMW 330e g21 M-Sport
              Ennen
              BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #8
                Kumpi alusta sinulla on, uudempi vai vanhempi? Searchilla löytyy kyllä mitä eroa niissä on, kallistuksenvakaajan kiinnityksessäkin taisi olla eroa. Motonetistä taisi löytyä yläpään laakeria, ei voi muistaa.
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • Wiking
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2005
                  • 1641
                  • Laihia

                  #9
                  Tuolta tavattuna ymmärsin että takapäässä ei olis eroa(hyv&#228 mutta etupäässä on juurikin tämä erilainen laakeri... Mutta kun auto on rek.otteen mukaan valmistunut 8/92 (mallin pitäis vaihtua 6/92) niin mun mielestä pitäis olla tämä uudempi systeemi minkä mukaan iskaritkin tilattiin, mutta eipä sopineetkaan...
                  Last edited by Wiking; 04-07-2006, 19:51.
                  Nyt
                  BMW 330e g21 M-Sport
                  Ennen
                  BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Rekisteriotteessa ei lue valmistusajankohtaa. Pistäppä autosi valmistenumero niin tarkistetaan.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Kyllä kyse täytyy olla siitä että nyt ollaan asentamassa uudempia "pumppuja" vanhempien tilalle, mikä ei siis onnistu juuri mm.tuon pituuseron vuoksi.
                      Vanhemmassa on samalla kallistuksen vakaajan kiinnitys iskariin/perssoniin, kun uudemmassa se on alatukivarteen. Ei siis onnistu tämäkään mikäli ei hommaa uudempaa muutossarjaa(koranluita) ja muuttaa kiinnitys alatukivarsiin.

                      Comment

                      • Wiking
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2005
                        • 1641
                        • Laihia

                        #12
                        Originally posted by Hemi
                        Kyllä kyse täytyy olla siitä että nyt ollaan asentamassa uudempia "pumppuja" vanhempien tilalle, mikä ei siis onnistu juuri mm.tuon pituuseron vuoksi.
                        Vanhemmassa on samalla kallistuksen vakaajan kiinnitys iskariin/perssoniin, kun uudemmassa se on alatukivarteen. Ei siis onnistu tämäkään mikäli ei hommaa uudempaa muutossarjaa(koranluita) ja muuttaa kiinnitys alatukivarsiin.
                        Asentaja joka oli noita kiinni laittamassa puhui, että muuten sopii paitsi tämä yläpää, joka jää sen 25mm liian lyhyeksi niin ettei saa mutteria sinne kiinni...
                        Ja sanoi myös että yläpään laakeria vaihtamalla onnistuisi, jos saa sellaisen yläpään jossa lyhyempi kumiosa?, että saa iskarin varren tarpeeksi pitkälle...
                        Nyt
                        BMW 330e g21 M-Sport
                        Ennen
                        BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                        Comment

                        • Wiking
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2005
                          • 1641
                          • Laihia

                          #13
                          Originally posted by Cell
                          Rekisteriotteessa ei lue valmistusajankohtaa. Pistäppä autosi valmistenumero niin tarkistetaan.
                          Joo rek.otteessa ei luekaan vaan tullin lapuista sen oon kattonu.... (muistin väärin mistä katoin)
                          WBABF11000JA24403
                          Last edited by Wiking; 05-07-2006, 03:36.
                          Nyt
                          BMW 330e g21 M-Sport
                          Ennen
                          BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

                          Comment

                          • Scitso
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 2817
                            • Kuusankoski

                            #14
                            Originally posted by Wiking
                            Joo rek.otteessa ei luekaan vaan tullin lapuista sen oon kattonu.... (muistin väärin mistä katoin)
                            WBABF11000JA24403
                            5/92 näkyy olevan valmistettu elikkäs vanhempaa
                            E34 525i Touring -96 "Iris"
                            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                            E61 530d Touring -04

                            ex. E39 520ia Touring -98
                            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                            ex. E28 520i -82

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Näinpä, eli joko iskarit vaihtoon tai sitten etupäähän paljon uutta osaa ja muuttaa sen uudemman tyyppiseksi. Nämä ikäasiat kannattaisi aina tarkistaa valmistenumeron kautta, auto kun on voinut seisoa kauankin ennen rekisteröintiä.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎