Announcement

Collapse
No announcement yet.

konien säädöstä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • niksa
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 53
    • vantaa

    konien säädöstä?

    eli laitettii e39 540:iin alle nyt keltaset jäykkyys-säädettävät konit ja laitettii jäykkyys puoleenväliin, mut nyt kiinni ollessa tuli aika kova tost perästä. eli pystyyk niit säätämään ilman et ottaa koko pakettia irti ja purkaa.vai saako säädettyä pelkästää ottamal alapään irti ja kääntämäl iskaria. (ku me säädettii niin et varsi pohjaan ja sit kääntämäl vajaa 3 kierrosta oli säätöalue, mut ei taida onnistuu iskarin varren ollessa ulkona ku jousi on nyt ympäril. ni prkl.. joutuuk kuitenki ottaa koko jousi/iskaripaketin irti ja löysäämää säätöö.,
    Last edited by niksa; 16-07-2006, 21:09. Reason: uutta
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by niksa
    eli laitettii e39 540:iin alle nyt keltaset jäykkyys-säädettävät konit ja laitettii jäykkyys puoleenväliin, mut nyt kiinni ollessa tuli aika kova tost perästä. eli pystyyk niit säätämään ilman et ottaa koko pakettia irti ja purkaa.vai saako säädettyä pelkästää ottamal alapään irti ja kääntämäl iskaria. (ku me säädettii niin et varsi pohjaan ja sit kääntämäl vajaa 3 kierrosta oli säätöalue, mut ei taida onnistuu iskarin varren ollessa ulkona ku jousi on nyt ympäril. ni prkl.. joutuuk kuitenki ottaa koko jousi/iskaripaketin irti ja löysäämää säätöö.,
    Jep..koko paketti irti ja löysemmälle.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16419
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by Robi
      Jep..koko paketti irti ja löysemmälle.
      Erittäin ot mut tarvitko e21:een sen rattiakselin ylemmän suojuksen jossa on virtalukon paikka, velipojalles annoin tänään lukot.

      Comment

      • tuikku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 1353

        #4
        Originally posted by niksa
        eli laitettii e39 540:iin alle nyt keltaset jäykkyys-säädettävät konit ja laitettii jäykkyys puoleenväliin, mut nyt kiinni ollessa tuli aika kova tost perästä. eli pystyyk niit säätämään ilman et ottaa koko pakettia irti ja purkaa.vai saako säädettyä pelkästää ottamal alapään irti ja kääntämäl iskaria. (ku me säädettii niin et varsi pohjaan ja sit kääntämäl vajaa 3 kierrosta oli säätöalue, mut ei taida onnistuu iskarin varren ollessa ulkona ku jousi on nyt ympäril. ni prkl.. joutuuk kuitenki ottaa koko jousi/iskaripaketin irti ja löysäämää säätöö.,

        Se säätö ei vaikuta puristusvaimennukseen, sillä säädetään sitä ulostuloa, eli iskarin palautumista alkuperäiseen mittaansa.
        Vaikuttaa hyvin vähän siihen kovuuteen.
        Paras ajettava mutkiin tulee, kun säädät ihan tiukimmalle.

        Jos haluat pehmyttä kyytiä, niin sitten ihan toisenlaiset iskarit.
        .
        CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
        Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
        Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
        tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

        Comment

        • Antti78
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 83
          • Lem1

          #5
          Konin ohjeissa mainitaan semmonen seikka et noin kuukausi pitäs ajella perus säädöillä ja sen jälkeen säätää jos on tarvetta.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by tuikku
            Se säätö ei vaikuta puristusvaimennukseen, sillä säädetään sitä ulostuloa, eli iskarin palautumista alkuperäiseen mittaansa.
            Vaikuttaa hyvin vähän siihen kovuuteen.
            Paras ajettava mutkiin tulee, kun säädät ihan tiukimmalle.

            Jos haluat pehmyttä kyytiä, niin sitten ihan toisenlaiset iskarit.
            .
            no nyt tulee kyllä melkosta legendaa

            tiukimmalle kun säätää niin perä jää alas kun painaa, eli ei toimi ollenkaan tai sitten iskarit on jo ihan väljät jos kireimmällä tarvii pitää.

            miks ihmeessä pitäisi olla pehmeään kyytiin erilaiset iskarit kun noi konit ei vaikuta joustokovuuteen ja kaiken lisäksi paluukin on säädetävisä oman mielen mukaan.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • tuikku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 1353

              #7
              Originally posted by bemu2000
              no nyt tulee kyllä melkosta legendaa

              tiukimmalle kun säätää niin perä jää alas kun painaa, eli ei toimi ollenkaan tai sitten iskarit on jo ihan väljät jos kireimmällä tarvii pitää.

              miks ihmeessä pitäisi olla pehmeään kyytiin erilaiset iskarit kun noi konit ei vaikuta joustokovuuteen ja kaiken lisäksi paluukin on säädetävisä oman mielen mukaan.

              Jos nyt ajatuksen kanssa lukisit, mitä itse kirjoitit, niin huomaat, että ainakin kahteen kertaan kirjoitit itsesi pussiin.

              Ne keltaiset, säädettävät on sieltä jäykemmästä päästä, tarkoitettu hiukan madallettuihin alustoihin, joissa on joustomatka lyhyempi.
              Siksi puristuspuolen vaimennus on jo säädetty valmiiksi kohdilleen, ettei koko ajan pohjailisi.
              Myös minun autossani on tuollaiset.
              Lyhyempi joustomatka vaatii jäykemmän perusasetuksen.
              Jos tuntuu, etten minä tiedä, niin kannattaa kysyä sieltä, mistä ne on ostettukkin.
              Jos haluaa pehmeää kyytiä, niin originaalit iskarit vakioalustalla on parempi vaihtoehto.
              CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
              Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
              Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
              tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

              Comment

              • jam75
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2003
                • 654
                • Tornio

                #8

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17799
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by tuikku
                  Jos nyt ajatuksen kanssa lukisit, mitä itse kirjoitit, niin huomaat, että ainakin kahteen kertaan kirjoitit itsesi pussiin.

                  Ne keltaiset, säädettävät on sieltä jäykemmästä päästä, tarkoitettu hiukan madallettuihin alustoihin, joissa on joustomatka lyhyempi.
                  Siksi puristuspuolen vaimennus on jo säädetty valmiiksi kohdilleen, ettei koko ajan pohjailisi.
                  Myös minun autossani on tuollaiset.
                  Lyhyempi joustomatka vaatii jäykemmän perusasetuksen.
                  Jos tuntuu, etten minä tiedä, niin kannattaa kysyä sieltä, mistä ne on ostettukkin.
                  Jos haluaa pehmeää kyytiä, niin originaalit iskarit vakioalustalla on parempi vaihtoehto.
                  noita keltaisia koneja löytyy kyllä molempia, vakiopituisia ja madallus alustalle tarkoitettuja... ja eipä ne kyllä paljoa vaimenna alaspäin mennessä.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎