Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alustasarjan muutoskatsastus EDIT:4-pyörämittaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zgiba
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 140
    • Nurmijärvi

    #16
    Originally posted by Calypsocoupe
    Kerroppas missä helvetin nyrkkipajassa olet käyttänyt sitä härveliä, eihän niillä ole hajuakaan siitä mitä ovat tekemässä, osaavat sitten muutkin varoa.

    Takapään auraus on säädettävissä löysäämällä tukivarren etupään kiinnityksen kolme pulttia ja kääntelemällä pyörää.

    Eteen on saatavissa BMW:ltä epäkeskopulttia tolpan ja navan ylempään kiinnitykseen jolla saa camperia säädettyä, toinen vaihtoehto on säädettävä yläpään kiinnitys (jolla saa sitten casteriakin muutettua).

    Etupäähän saa lisää casteria sopivalla M3 tukivarren puslalla.
    Joo, eli käytin autoa tuossa Suomenojan rengasmaailmassa ja ihan hyvä maku muuten jäi palvelun yms. suhteen. Sitä se asentajakin maanitteli että kun ei näistä tuontiautoista koskaan tiedä osien puolesta että löytyykö säätöjä vai ei... No hinnan kuitenkin ottivat .

    Toi etupään epäkeskopultti saattaa sit olla vähän samanlainen kuin se mikä lie Monroen Magic Camber-pultti. Taidanpa käydä hakemassa tollaisen BMW:ltä.

    Vielä... mahtaako noita säätöjä pystyä oikein itse tekemään, kun jos kyse tosiaan on niistä asteen osista (tai mitä v..tua nuo minuutit nyt sitten onkaan) :?:
    BMW E30 320i 4d -86, BMW E30 316i 2d Bavaria -89, BMW E36 316i Compact -94, BMW E36 318i Sedan -90, MB W201 190 1.8 Sedan -91, BMW E36 325i Coupe -92, BMW E36 325i Coupe -94, BMW E36 325tds Touring -97, BMW E36 328i Coupe -95, MB W202 C180 1.8 Sedan -94, BMW E36 325tds Sedan -94, BMW E36 316i Compact -94 + Yamaha YZF 600R -98
    -------------------------------
    BMW E46 316i Sedan -02 + Yamaha XT 350 -98

    Comment

    • Karhu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 474
      • Kirkkonummi

      #17
      Originally posted by Zgiba
      Originally posted by Karhu
      Originally posted by Zgiba
      Niin oliko kenelläkään oman auton alustasarjaa katsastaneella tietoa tarvitaanko siinä oikeasti tota todistusta 4-pyörämittauksesta... :?:
      Itseltäni halusivat ne paperit tuosta mittauksesta. Tiedä sitten...sama alustasetti kyseessä kuitenkin.
      Minkä ikäinen autosi on? Entä olivatko sulla kuitenkin kaikki kulmat kunnossa?
      Muistaakseni rullannut hihnalta 28.12.1994. Kulmista loppui kuulemma BMW:n kirjasta säätöohjeet, laittoi kuitenkin kuntoon itse mittailemalla. Tiedä sitten...Renkaat ainakaan eivät ole kuluneet epätasaisesti ja ajotuntumakin on kohdallaan.
      Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

      Comment

      • Silakka
        BTCF Member
        • Aug 2004
        • 22
        • Vantaa

        #18
        Kävin eilen malmin konttorilla suorittamassa muutoskatsastuksen renkaille ja alustasarjalle.
        Mukana oli seuraavat dokumentit.
        -nelipyörä suuntaus paperi
        -kuitit iskareista ja jousista
        -tuv lappu joitereista.

        Inssi ajeli ensin rundia pitkin poikin konttorin pihaa ja sitte nosturille.
        Tarkisti renkaat, jouset ja iskarit silmämääräisesti ja sitten tavas suuntauslapun läpi.Mussutti aikansa takakulmista jotka ei olleet aivan ohjearvoissa mutta hyväksyi sitten.
        Seuraavaks mittas etäisyydet navasta loksun kaareen ja homma oli valmis.
        Koko toimitukseen saatiin tuhrattua aikaa noin puoli tuntia paperitöineen.
        Lysti maksoi 30 eur.

        Sitten se vesseli nyysi tuv todistuksen enkä saanut ees siitä kopiota????
        Miksköhän ne niitä keräilee :shock:

        Näin siis malmilla.....
        E30 325i Touring
        Puskureiden rakentelua by Customi

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎