Announcement

Collapse
No announcement yet.

H&R alusta ja asennus ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Neutrone
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 1320
    • Tampere

    H&R alusta ja asennus ongelmaa

    Ongelma siis seuraavanlainen. H&R 60/40 alustasarja menossa '92 E36 Coupeen, mutta edessä iskari ei yllä yläkiinnikkeeseen asti, vaan jää about 1,5cm vajaaksi. Sarjan mukana ei yläpäitä tullut, ja pitäisi kuulemma sopia ihan vakioihin. Onko siis muuta mahdollisuutta, kuin että autossa on madaltavat lautaset ja sen takia ei yllä vai mikä mättää?
    Last edited by Neutrone; 01-08-2006, 13:19.
    F10 530d semiVOLL
    ex. E90 320d M-Sport '06
    ex. E39 523i M-Sport '00
    ex. E36 325i Coupe '92
    ex. E30 316i '89



  • Tomppa123
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1980
    • Salo

    #2
    ootkos varma et sun iskaris kuuluu coupeen

    Comment

    • Neutrone
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 1320
      • Tampere

      #3
      Originally posted by Tomppa123
      ootkos varma et sun iskaris kuuluu coupeen
      Juu, olen varma koska samat käy sekä sedan että coupe...
      F10 530d semiVOLL
      ex. E90 320d M-Sport '06
      ex. E39 523i M-Sport '00
      ex. E36 325i Coupe '92
      ex. E30 316i '89



      Comment

      • Neutrone
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 1320
        • Tampere

        #4
        Lisätään sen verran vielä, että lautasen keskireijän korkeus on liian suuri joten kiinnitys ei onnaa... Korkeus on 40mm ja pitäs olla joku 30mm tms. et onnistuis. Toivottavasti joku ees tajus
        F10 530d semiVOLL
        ex. E90 320d M-Sport '06
        ex. E39 523i M-Sport '00
        ex. E36 325i Coupe '92
        ex. E30 316i '89



        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #5
          Vedettiin juur männäviikolla samainen H&R:n setti alle ja sama onkelma. Me puristettiin jouset niin kasaan ku menee ja sen jälkeen toinen veti hohtimilla iskarin tolppaa ulospäin ja mä painoin sen lautasen siihen ja vedin mutterin kiinni. Eli kaveri avuks vetämään sitä tolppaa ulos.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • olaus
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 687
            • jyväskylä

            #6
            Kyllä pitäis mennä paikoilleen eli jousipuristimella jousta kasaan ja sitten kiinni!

            Comment

            • Neutrone
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 1320
              • Tampere

              #7
              Originally posted by NokiLeka
              Vedettiin juur männäviikolla samainen H&R:n setti alle ja sama onkelma. Me puristettiin jouset niin kasaan ku menee ja sen jälkeen toinen veti hohtimilla iskarin tolppaa ulospäin ja mä painoin sen lautasen siihen ja vedin mutterin kiinni. Eli kaveri avuks vetämään sitä tolppaa ulos.
              Ei vaan piru onnistu, kun se kara on liian lyhyt vaikka koko paketti on ihan kasassa. Ei saa mutteria päähän vaikka kuinka painiskelis Tuli tossa mieleen että voisko autossa olla vanhempi yläpää? Koiranluut kyllä kiinnityy tukivarteen, mutta joku on ne voinut vaihdella...
              F10 530d semiVOLL
              ex. E90 320d M-Sport '06
              ex. E39 523i M-Sport '00
              ex. E36 325i Coupe '92
              ex. E30 316i '89



              Comment

              • miika2001
                Bimmer Rookie
                • Jan 2004
                • 154
                • Petäjävesi

                #8
                Originally posted by Neutrone
                Ei vaan piru onnistu, kun se kara on liian lyhyt vaikka koko paketti on ihan kasassa. Ei saa mutteria päähän vaikka kuinka painiskelis Tuli tossa mieleen että voisko autossa olla vanhempi yläpää? Koiranluut kyllä kiinnityy tukivarteen, mutta joku on ne voinut vaihdella...
                Puhutaanko nyt kahdesta eriasiasta?? Eli iskarin varren pituudesta, vai olakkeen pituudesta, että mutterin saisi kiinni yläpään laakeriin. Itse ratkaisin olakkeen ongelman sorvaamalla lisää olaketta 15mm ja samallahan sen verran tuli lisää madallusta.. En muista miten vuosimalleissa menee noiden yläpäiden kanssa,
                Käyttöauto 325i E93 -08 ja harrasteena ///M5 E60 -06
                EX:
                X3 F25 -11, 118i E87 -06, X5sd E70 -08, X5 E53 -04, 525d E61 -05, 528ia E39 -99, 530dAT E61 -04, ///M5 E34 -94, 330i E90 -05, 318ci E46 -02, 525tdsT E34 -94, 520iT E34 -95, 530dAT M-sport -01, 525tdsT E34 -95, 318iT E30 -90, ///M3 coupe E36 -93, 325ciA M-tech E36 -94, ///M5 E34 -91, 525iAT E34 -92, 316i compact -94, 318iT E36 -96, 325ci E36 -92, 325iX E30 -88, 325iXT E30 -90, 320/316iT E30 -89, 325i E36 -93, 316i E36 -91, +muut merkit

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  #9
                  Originally posted by Neutrone
                  Ei vaan piru onnistu, kun se kara on liian lyhyt vaikka koko paketti on ihan kasassa. Ei saa mutteria päähän vaikka kuinka painiskelis Tuli tossa mieleen että voisko autossa olla vanhempi yläpää? Koiranluut kyllä kiinnityy tukivarteen, mutta joku on ne voinut vaihdella...
                  Koittakaa sovittaa pihdit sieltä jousen välistä siihen karaan kiinni ja vääntää siten ulospäin. Ne pitäs sinne väliin sopia ja sillon saa siitä jousesta tukea vääntämiseen.

                  Mekin jouduttiin pari kertaa koittamaan, että saatiin tarpeeks venytettyä sitä. Mutteri valmiiks hylsyn päähän ja heti kun pää tulee tarpeeks näkyviin niin mutteri kiinni ja a'vot.
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  • petroman
                    Newbiemmer
                    • Mar 2006
                    • 7

                    #10
                    lautanen

                    Jos on apua,niin mulla oli yksi sedanin yläpään laakeri/lautaspaketti irtaallaan.
                    Mittasin sen reiän korkeuden kaikkine hiluineen=~50mm.Ja vertasin vielä iskareitten yläpään ohuimman kohdan pituutta= Sedanissa pitempi(70mm) kuin coupessa(50mm).Joku jo mainitsi,että coupessa ja sedanissa taitaa olla erilainen yläpään kiinnitys.Itse vertaillu osia osoitteessa www.realoem.com.

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      #11
                      Originally posted by petroman
                      Jos on apua,niin mulla oli yksi sedanin yläpään laakeri/lautaspaketti irtaallaan.
                      Mittasin sen reiän korkeuden kaikkine hiluineen=~50mm.Ja vertasin vielä iskareitten yläpään ohuimman kohdan pituutta= Sedanissa pitempi(70mm) kuin coupessa(50mm).Joku jo mainitsi,että coupessa ja sedanissa taitaa olla erilainen yläpään kiinnitys.Itse vertaillu osia osoitteessa www.realoem.com.
                      Kyllä siellä näyttää ihan samat kiinnikkeet olevan molemmissa, coupessa ja sedanissa. Mutta se H&R:n iskari on vaan aika tavalla lyhyempi ku se vakio. Se on pirunmoinen homma vääntää niitä paikalleen.
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • Neutrone
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 1320
                        • Tampere

                        #12
                        Kyllä se ongelma oli noi yläpäät. Eli juurikin olake on vanhemmassa mallissa huomattavasti pidempi kuin uudessa. Joku vaihtanut koiranluut vastaamaan uudempaa, mutta yläpää on vanha. Kävin hakemassa uudet yläpään kilkkeet, joten jospa niillä onnistuisi! Eivät olleet onneksi kalliit prikkoineen päivineen... Kiitoksia vastauksista
                        Last edited by Neutrone; 01-08-2006, 12:59.
                        F10 530d semiVOLL
                        ex. E90 320d M-Sport '06
                        ex. E39 523i M-Sport '00
                        ex. E36 325i Coupe '92
                        ex. E30 316i '89



                        Comment

                        • Masa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 2202
                          • München

                          #13
                          mitä vuosimallia autosi on?

                          -VaasaConnection-
                          Originally posted by Homer;
                          Ei ne pulit millään seiskoilla ajele

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            #14
                            Originally posted by Masa
                            mitä vuosimallia autosi on?
                            Taitaapi lukea heti ensimmäisessä postissa. Eli -92.
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • Neutrone
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 1320
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Masa
                              mitä vuosimallia autosi on?
                              Tuolahan se lukee ylhäällä Eli juurikin '92.

                              Edit: NokiLeka kerkis väliin!
                              F10 530d semiVOLL
                              ex. E90 320d M-Sport '06
                              ex. E39 523i M-Sport '00
                              ex. E36 325i Coupe '92
                              ex. E30 316i '89



                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎