Ongelma siis seuraavanlainen. H&R 60/40 alustasarja menossa '92 E36 Coupeen, mutta edessä iskari ei yllä yläkiinnikkeeseen asti, vaan jää about 1,5cm vajaaksi. Sarjan mukana ei yläpäitä tullut, ja pitäisi kuulemma sopia ihan vakioihin. Onko siis muuta mahdollisuutta, kuin että autossa on madaltavat lautaset ja sen takia ei yllä vai mikä mättää?
H&R alusta ja asennus ongelmaa
Collapse
X
-
H&R alusta ja asennus ongelmaa
Last edited by Neutrone; 01-08-2006, 13:19.F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Tags: None
-
Juu, olen varma koska samat käy sekä sedan että coupe...Originally posted by Tomppa123ootkos varma et sun iskaris kuuluu coupeen
F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
Lisätään sen verran vielä, että lautasen keskireijän korkeus on liian suuri joten kiinnitys ei onnaa... Korkeus on 40mm ja pitäs olla joku 30mm tms. et onnistuis. Toivottavasti joku ees tajus
F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
Vedettiin juur männäviikolla samainen H&R:n setti alle ja sama onkelma. Me puristettiin jouset niin kasaan ku menee ja sen jälkeen toinen veti hohtimilla iskarin tolppaa ulospäin ja mä painoin sen lautasen siihen ja vedin mutterin kiinni. Eli kaveri avuks vetämään sitä tolppaa ulos."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
Ei vaan piru onnistu, kun se kara on liian lyhyt vaikka koko paketti on ihan kasassa. Ei saa mutteria päähän vaikka kuinka painiskelisOriginally posted by NokiLekaVedettiin juur männäviikolla samainen H&R:n setti alle ja sama onkelma. Me puristettiin jouset niin kasaan ku menee ja sen jälkeen toinen veti hohtimilla iskarin tolppaa ulospäin ja mä painoin sen lautasen siihen ja vedin mutterin kiinni. Eli kaveri avuks vetämään sitä tolppaa ulos.
Tuli tossa mieleen että voisko autossa olla vanhempi yläpää? Koiranluut kyllä kiinnityy tukivarteen, mutta joku on ne voinut vaihdella...
F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
Puhutaanko nyt kahdesta eriasiasta?? Eli iskarin varren pituudesta, vai olakkeen pituudesta, että mutterin saisi kiinni yläpään laakeriin. Itse ratkaisin olakkeen ongelman sorvaamalla lisää olaketta 15mm ja samallahan sen verran tuli lisää madallusta..Originally posted by NeutroneEi vaan piru onnistu, kun se kara on liian lyhyt vaikka koko paketti on ihan kasassa. Ei saa mutteria päähän vaikka kuinka painiskelis
Tuli tossa mieleen että voisko autossa olla vanhempi yläpää? Koiranluut kyllä kiinnityy tukivarteen, mutta joku on ne voinut vaihdella...
En muista miten vuosimalleissa menee noiden yläpäiden kanssa,
Käyttöauto 325i E93 -08 ja harrasteena ///M5 E60 -06
EX:
X3 F25 -11, 118i E87 -06, X5sd E70 -08, X5 E53 -04, 525d E61 -05, 528ia E39 -99, 530dAT E61 -04, ///M5 E34 -94, 330i E90 -05, 318ci E46 -02, 525tdsT E34 -94, 520iT E34 -95, 530dAT M-sport -01, 525tdsT E34 -95, 318iT E30 -90, ///M3 coupe E36 -93, 325ciA M-tech E36 -94, ///M5 E34 -91, 525iAT E34 -92, 316i compact -94, 318iT E36 -96, 325ci E36 -92, 325iX E30 -88, 325iXT E30 -90, 320/316iT E30 -89, 325i E36 -93, 316i E36 -91, +muut merkit
Comment
-
Koittakaa sovittaa pihdit sieltä jousen välistä siihen karaan kiinni ja vääntää siten ulospäin. Ne pitäs sinne väliin sopia ja sillon saa siitä jousesta tukea vääntämiseen.Originally posted by NeutroneEi vaan piru onnistu, kun se kara on liian lyhyt vaikka koko paketti on ihan kasassa. Ei saa mutteria päähän vaikka kuinka painiskelis
Tuli tossa mieleen että voisko autossa olla vanhempi yläpää? Koiranluut kyllä kiinnityy tukivarteen, mutta joku on ne voinut vaihdella...
Mekin jouduttiin pari kertaa koittamaan, että saatiin tarpeeks venytettyä sitä. Mutteri valmiiks hylsyn päähän ja heti kun pää tulee tarpeeks näkyviin niin mutteri kiinni ja a'vot."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
lautanen
Jos on apua,niin mulla oli yksi sedanin yläpään laakeri/lautaspaketti irtaallaan.
Mittasin sen reiän korkeuden kaikkine hiluineen=~50mm.Ja vertasin vielä iskareitten yläpään ohuimman kohdan pituutta= Sedanissa pitempi(70mm) kuin coupessa(50mm).Joku jo mainitsi,että coupessa ja sedanissa taitaa olla erilainen yläpään kiinnitys.Itse vertaillu osia osoitteessa www.realoem.com.
Comment
-
Kyllä siellä näyttää ihan samat kiinnikkeet olevan molemmissa, coupessa ja sedanissa. Mutta se H&R:n iskari on vaan aika tavalla lyhyempi ku se vakio. Se on pirunmoinen homma vääntää niitä paikalleen.Originally posted by petromanJos on apua,niin mulla oli yksi sedanin yläpään laakeri/lautaspaketti irtaallaan.
Mittasin sen reiän korkeuden kaikkine hiluineen=~50mm.Ja vertasin vielä iskareitten yläpään ohuimman kohdan pituutta= Sedanissa pitempi(70mm) kuin coupessa(50mm).Joku jo mainitsi,että coupessa ja sedanissa taitaa olla erilainen yläpään kiinnitys.Itse vertaillu osia osoitteessa www.realoem.com."I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
Kyllä se ongelma oli noi yläpäät. Eli juurikin olake on vanhemmassa mallissa huomattavasti pidempi kuin uudessa. Joku vaihtanut koiranluut vastaamaan uudempaa, mutta yläpää on vanha. Kävin hakemassa uudet yläpään kilkkeet, joten jospa niillä onnistuisi! Eivät olleet onneksi kalliit prikkoineen päivineen... Kiitoksia vastauksista
Last edited by Neutrone; 01-08-2006, 12:59.F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment
-
Tuolahan se lukee ylhäälläOriginally posted by Masamitä vuosimallia autosi on?
Eli juurikin '92.
Edit: NokiLeka kerkis väliin!F10 530d semiVOLL
ex. E90 320d M-Sport '06
ex. E39 523i M-Sport '00
ex. E36 325i Coupe '92
ex. E30 316i '89
Comment

Comment