Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korkeussäädettävä alustasarja (renkaiden kulmat)!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bimmer328
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 19

    Korkeussäädettävä alustasarja (renkaiden kulmat)!?

    Juu, elikkä auto on BMW E46 328 vm. -98 ja siinä on paikoillaan korkeussäädettävä alustasarja. Nyt olis sitten tarkoitus vähän löysentää jousia n. 2 cm eli nostaa autoa ylemmäs ajo mukavuuden takia. Miten on? Pitääkö käyttää kulmien säädössä sen jälkeen?

    Käytin meinaan n. kuukausi sitten säädättään kulmat, joten ei kehtaisi taas käyttää. Mut kai pitää, jos on pakko... Perhana, kun ei jo silloin hoksannut säädättää samalla jousia löysemmälle
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #2
    ei muutu niin paljon että tarvis säätää, jos vaan 2 senttiä nostat.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • Bimmer328
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 19

      #3
      Originally posted by bemu2000
      ei muutu niin paljon että tarvis säätää, jos vaan 2 senttiä nostat.
      No niin mä tossa itekkin vähän ajattelin... Aurauskulmahan siinä ei muutu, mutta se toinen kulma varmaan vähän. Mutta se on kyllä niin pientä, että olkoot

      Comment

      • Nacno
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2003
        • 511

        #4
        Niin ja kattele miten ne renkaat alkaa kulumaan niin siitä huomaa sitten kuin pielessä ne kulmat on

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #5
          Itse katsoisin kyllä kulmat. Oikeat kulmat on helpoin ja halvin tapa saada auto kulkemaan hienosti. Itsellä SX:ssä koppaa nostettiin 10mm ja kulmat menivät pois kokonaan mitta-asteikolta, että silleen... Ne heitot voi olla aika roimia sillon jos autoa on tontitettu oikein huolella.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by Juppe
            Itse katsoisin kyllä kulmat. Oikeat kulmat on helpoin ja halvin tapa saada auto kulkemaan hienosti. Itsellä SX:ssä koppaa nostettiin 10mm ja kulmat menivät pois kokonaan mitta-asteikolta, että silleen... Ne heitot voi olla aika roimia sillon jos autoa on tontitettu oikein huolella.
            aurauksiin ei todellakaan tarvi koskea jollain 2cm muutoksella tottakai camperit muuttuu, mut sehän on normaalia. mietippä kun laitat tankin täyteen ja otat kaverin kyytiin, niin käytkö aina säätämässä kulmat, jos 10mm muutoksella menee ihan vituiks?
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Juppe
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 4541
              • TURKU

              #7
              Juuri auraukset siinä meni vitulleen. Ei oo pakko uskoa mutta kun tukivarsien asento on muuttunut paljon alkuperäisestä pienetkin heitot vaikuttaa paljon. Jos tukivarret ovat madalluksesta johtuen sellaisessa asennossa että ne ovat vaakatason yläpuolella vaikuttaa korkeuden muutos huomattavasti myös auraukseen. Voi ja toki kannattaakin kokeilla uusilla renkaila miten ne lähtee kulumaan kun onhan se huomattavasi halvempaa kuin kulmien tarkastus 40e:lla
              Last edited by Juppe; 24-08-2006, 09:10.

              Comment

              • Bimmer328
                Bimmer Rookie
                • May 2006
                • 19

                #8
                Originally posted by bemu2000
                aurauksiin ei todellakaan tarvi koskea jollain 2cm muutoksella tottakai camperit muuttuu, mut sehän on normaalia. mietippä kun laitat tankin täyteen ja otat kaverin kyytiin, niin käytkö aina säätämässä kulmat, jos 10mm muutoksella menee ihan vituiks?

                Kävinpä kysymässä Bosch Car Servicestä asiaa... Asentaja sanoi, että tottakai pitää tehdä nelipistemittaus! Molemmat kulmat muuttuu sekä auraus- että camperit!

                Ja mä tietenkin heti kysyin, että no pitääkö ne kulmat käydä säädättää, jos laittaa tankin täyteen ja on porukkaa auto täynnä? Vastas et KYLLÄ, jos haluaa että kulmat on oikein!

                Noh, oli miten oli! Mä varaan ajan alustan- sekä kulmiensäätöön En jaksa ite alkaa värkkäämään...

                Comment

                • reddewil
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 3015
                  • West Coast

                  #9
                  Originally posted by Bimmer328
                  Kävinpä kysymässä Bosch Car Servicestä asiaa... Asentaja sanoi, että tottakai pitää tehdä nelipistemittaus! Molemmat kulmat muuttuu sekä auraus- että camperit!

                  Ja mä tietenkin heti kysyin, että no pitääkö ne kulmat käydä säädättää, jos laittaa tankin täyteen ja on porukkaa auto täynnä? Vastas et KYLLÄ, jos haluaa että kulmat on oikein!

                  Noh, oli miten oli! Mä varaan ajan alustan- sekä kulmiensäätöön En jaksa ite alkaa värkkäämään...
                  Itselle säädätin kulmat 2h kuormalla, niin on ajossakin melkeen kondiksessa
                  Osa säätöohjelmista osaa laskea kulmat ilman kuormaa, mutta muistaakseni penarille nuo painot olisi laitettava säädön ajaksi, näin muistelisin e39:n kohdalla.
                  ...

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #10
                    Originally posted by Bimmer328
                    Kävinpä kysymässä Bosch Car Servicestä asiaa... Asentaja sanoi, että tottakai pitää tehdä nelipistemittaus! Molemmat kulmat muuttuu sekä auraus- että camperit!

                    Ja mä tietenkin heti kysyin, että no pitääkö ne kulmat käydä säädättää, jos laittaa tankin täyteen ja on porukkaa auto täynnä? Vastas et KYLLÄ, jos haluaa että kulmat on oikein!

                    Noh, oli miten oli! Mä varaan ajan alustan- sekä kulmiensäätöön En jaksa ite alkaa värkkäämään...
                    no tottakai ne muuttuu ja liike ottaa varmasti rahat pois jos vaan mahdollista, mutta kyllä muutos jollain sentin parin madalluksella on niin pieni, etten kyllä itse säädättäisi, varsinkin jos se on vaan talven ajaksi...
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎