Announcement

Collapse
No announcement yet.

02:n vanteet + renkaat + alusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dantte
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1532
    • Helsinki

    02:n vanteet + renkaat + alusta

    Eli mitä vanteita jengi käyttää noissa nollakakkosissa, jos puhutaan nyt ihan vakiokaarilla varustetusta 02:sesta. Itellä on e21:sen orggis vanteet 02:ssa alla. Vanteissa lukee 5½ Jx13 h2 Lemmer ET18. Renkaina on 185/70 r13. Edellisessä e21:ssä pyöri hyvin alla, ei ottanut kii eikä mitään, mutta nyt 02:ssa ottaa edessä kii lokareihin ku ajaa montuista. Eli onko toi vanne ihan sopiva tuohon? Vai pitäiskö kaventaa tota rengasta esim 175/70? Auttaiskohan toi ettei ota kii enää?
    Noi tulis niinku normaaliin ajoon.

    Sitten toinen pulma on että jos nyt päädyn hankkimaan tollasen sparx:in alustasarjan tuolta rallyracingiltä, joka ilmeisesti madaltaa 50mm nii mitkä vanteet ja renkaat sitte mahtuu pyörimään siinä, jos kelataan jotain kisarenkaita/vanteita. Eli onko sitten kuitenkin muokattava noita kaaria edestä ja takaa vai saako siihen jotku mahtumaan ilman muokkausta?
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #2
    Yhdessä autossa mulla oli GB:n 6J x 13 et13 175/75x13 kumeilla ilman ongelmia. Nyt on 5.5Jx14 et35 (E30 peltivanteet) 165/70x14 kumeilla eikä ongelmia. Joo kumi on kaponen, mutta siihen hätään ei muita ollut (pakko saada auto leimalle & ajoon). Yhteen 02:een myin Melber:in 6J x 13 et13 hunajakennot 205/60x13 kumeilla, eikä ole valitellut mahtumisista - ainakaan mulle asti.

    Kyllä noilla sun peltivanteilla pitäisi mennä ilman mitään tuskaa. Onko etuvieterit millasessa hapessa?


    Edittiä: Täällä on kanssa jotain...
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....hlight=vanteet
    Last edited by Tzeimi; 03-09-2006, 20:24.
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    • dantte
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 1532
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Tzeimi
      Yhdessä autossa mulla oli GB:n 6J x 13 et13 175/75x13 kumeilla ilman ongelmia. Nyt on 5.5Jx14 et35 (E30 peltivanteet) 165/70x14 kumeilla eikä ongelmia. Joo kumi on kaponen, mutta siihen hätään ei muita ollut (pakko saada auto leimalle & ajoon). Yhteen 02:een myin Melber:in 6J x 13 et13 hunajakennot 205/60x13 kumeilla, eikä ole valitellut mahtumisista - ainakaan mulle asti.

      Kyllä noilla sun peltivanteilla pitäisi mennä ilman mitään tuskaa. Onko etuvieterit millasessa hapessa?


      Edittiä: Täällä on kanssa jotain...
      http://www.btcf.fi/forum/showthread....hlight=vanteet
      Joo noi mulla on 13 tuumaset aluvanteet. Joo siis ei noi jouset varmaankaan oo enää hyvässä hapessa, eli tää alusta setti ois hyvä hankkia. Mut sitten onkin patti tilanne et mitkä kumit ja vanteet tohon vakiokaariin saa enää alle.

      Comment

      • Striezel
        Bimmer Rookie
        • Nov 2002
        • 192
        • Kokkola

        #4
        Originally posted by dantte
        Eli mitä vanteita jengi käyttää noissa nollakakkosissa, jos puhutaan nyt ihan vakiokaarilla varustetusta 02:sesta. Itellä on e21:sen orggis vanteet 02:ssa alla. Vanteissa lukee 5½ Jx13 h2 Lemmer ET18. Renkaina on 185/70 r13. Edellisessä e21:ssä pyöri hyvin alla, ei ottanut kii eikä mitään, mutta nyt 02:ssa ottaa edessä kii lokareihin ku ajaa montuista. Eli onko toi vanne ihan sopiva tuohon? Vai pitäiskö kaventaa tota rengasta esim 175/70? Auttaiskohan toi ettei ota kii enää?
        Noi tulis niinku normaaliin ajoon.

        Sitten toinen pulma on että jos nyt päädyn hankkimaan tollasen sparx:in alustasarjan tuolta rallyracingiltä, joka ilmeisesti madaltaa 50mm nii mitkä vanteet ja renkaat sitte mahtuu pyörimään siinä, jos kelataan jotain kisarenkaita/vanteita. Eli onko sitten kuitenkin muokattava noita kaaria edestä ja takaa vai saako siihen jotku mahtumaan ilman muokkausta?
        Olisin veikannut että nuo sun pyörät mahtuu kyllä pyörimään.. Millaisessa tilanteessa ottaa kiinni, ja mihin? Voiko camber-kulma olla pielessä, eli plussan puolella? Tosin renkaissakin on eroja, eli joku 185/70 voi mahtua ja toinen ei (siis merkeissä ja malleissa voi olla eroja, vaikka ovatkin samaa ilmoitettua kokoa).

        Tästähän on ollut juttua ennen useamman kerran, ja -02 on tarkka offsetin suhteen jne. 7x15" et 27 ja 195/50 on aikalailla optimaalinen. Joutuu silti yleensä leikkaamaan takaa pyöränkaarista sisäreunaa. Itellä on tuollaiset edellämainitut, ja olis tarkoitus kokeilla jos 205/50 sais jotenkin mahtumaan ilman levityksiä.. Jos pysytään 13" vanteessa, niin 6x13" et 22 (E21:en BBS:t joista sorvissa muutettu offsettia) ja 205/60 rattaat olen joskus nähnyt vakiokorisesa autossa, oli n. 50 mm madallettu ja siinä ei ottanut rattaat kiinni rata-ajossa.

        Comment

        • dantte
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1532
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Striezel
          Olisin veikannut että nuo sun pyörät mahtuu kyllä pyörimään.. Millaisessa tilanteessa ottaa kiinni, ja mihin? Voiko camber-kulma olla pielessä, eli plussan puolella? Tosin renkaissakin on eroja, eli joku 185/70 voi mahtua ja toinen ei (siis merkeissä ja malleissa voi olla eroja, vaikka ovatkin samaa ilmoitettua kokoa).

          Tästähän on ollut juttua ennen useamman kerran, ja -02 on tarkka offsetin suhteen jne. 7x15" et 27 ja 195/50 on aikalailla optimaalinen. Joutuu silti yleensä leikkaamaan takaa pyöränkaarista sisäreunaa. Itellä on tuollaiset edellämainitut, ja olis tarkoitus kokeilla jos 205/50 sais jotenkin mahtumaan ilman levityksiä.. Jos pysytään 13" vanteessa, niin 6x13" et 22 (E21:en BBS:t joista sorvissa muutettu offsettia) ja 205/60 rattaat olen joskus nähnyt vakiokorisesa autossa, oli n. 50 mm madallettu ja siinä ei ottanut rattaat kiinni rata-ajossa.
          Siis edessä ottaa melkein aina kun ajaa töyssystä, jostain kantista ylös tai jos vaikka kääntyy ja tekee nopean ohjauksen. Renkaan niinku ulkoreuna ottaa kaareen kii. Renkaat on jotku Tyfoonit.
          Ehkä se on sitte se ET et tulee liian ulos. Pitäs ilmeisesti siis olla isompi ET. Eikö ET:tä suurentamalla vanne niinku siirry sisäänpäin? Ai 7x15" et 27 ja 195/50 mahtuu pyörimään vakiokaarissa, myös madallettuna? Onko sulla madallusta? Miltäköhän tollaset 15 tuumaset näyttää 02:ssa? Noi mun 13 tumaset e21:sen bmw orggis aluvanteet on vaan jotenkin niin siistit ja sopii tohon tyyliin.

          Comment

          • L.H
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2481
            • Lohja

            #6
            Striezelin vanteet->

            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              Originally posted by dantte
              Eikö ET:tä suurentamalla vanne niinku siirry sisäänpäin?
              Kyllä, et:llä 0 vanteen ksekilinja on vanteen kiinnityslinjalla. Et (e, offset) ilmoittaa poikkeaman auton keskilinjaan päin. Miinus-merkkiset et-luvut tuo sitten ulospäin...
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎