Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrutehostinko oikkuilee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kape77
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 26
    • Rauma

    Jarrutehostinko oikkuilee?

    Jarrut toimii ja jarruttaa lähes esimerkillisesti, absitkin toimii, mutta tehostaminen tuntuisi alkavan pienellä "viiveellä" Poljinta pitää ihan inan painaa, ennen kun alkaa tapahtua, rauhallisessa yllätyksettömässä ajossa ongelma ei ole kummonenkaan, mutta hirvi tms kun tulee eteen, niin sitten ollaan ihmeissään, eli asiaan...


    BRAKE LININGS palaa jatkuvasti, jarrupalat kuitenkin ok, sen mitä olen niitä vanteitten välistä vilkuillut. Siihen tulokseen olen tullut, että tehostajan suunnalla vian täytyy olla? Hydraulinesteitä en ole vielä tarkistanut, kun vasta äsken luin ko.aiheesta.

    Vai olisiko mahdollista, että vika olisi jossain elektroniikkapuolella? Missä? Jos nestettä on liian vähän kelpaako ATF, vai mitäs sinne loppuviimein kuuluisi laittaa?

    Auto on E32 735i M30
    Last edited by Kape77; 14-09-2006, 01:15.
    --
    Never underestimate the power of stupid people in large groups
  • blc
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 127

    #2
    Yksi mahdollinen syy; järjestelmässä ilmaa ja/tai nestevuoto. Nestevuodon pitäisi kyllä ilmetä siihen malliin, että kun poljet poljinta tasaisella voimalla, niin hiljalleen se lipuu lähemmäksi lattiaa, eikä ns. "pidä paineita". Samanlaiselta tuntuu kun järjestelmässä on ilmaa, mutta erona on se, että vian voi hetkellisesti "korjata" pumppaamalla jarrua.

    En ole mikään jarruekspertti mutta tälläisiin ongelmiin olen itse törmännyt.

    Comment

    • Kape77
      Bimmer Rookie
      • Jul 2003
      • 26
      • Rauma

      #3
      Originally posted by blc
      Yksi mahdollinen syy; järjestelmässä ilmaa ja/tai nestevuoto.
      Tarkoitatko normaalia jarrunestejärjestelmää vai tuota tehostimen hydr nestettä? Näkyi muuten olevan hydr-säiliössä tarra, josta selvisi nesteen merkki, eli Febi M 6162

      kun poljet poljinta tasaisella voimalla, niin hiljalleen se lipuu lähemmäksi lattiaa,
      Moottorin ollessa sammutettuna ei painu mihinkään. Moottorin käydessä taas painuu aika alas. Paikallaan ollessa kokeilin, varsinaisessa jarrutustilanteessa ei painu niinpaljon, en kylläkään ole kokeillut isoista vauhdeista täysjarrutusta, mutta...
      --
      Never underestimate the power of stupid people in large groups

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by Kape77
        BRAKE LININGS palaa jatkuvasti, jarrupalat kuitenkin ok, sen mitä olen niitä vanteitten välistä vilkuillut.
        Katoppa tarkemmin niitä paloja vielä, tai sitten palojen kuluneisuusantureissa on häikkää.

        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Kape77
          Bimmer Rookie
          • Jul 2003
          • 26
          • Rauma

          #5
          Pitääpä tarkistaa, mites noitten anturien toiminnan pystyy tarkistamaan?

          Liittimien putsailu tms?
          --
          Never underestimate the power of stupid people in large groups

          Comment

          • blc
            Bimmer Rookie
            • Feb 2006
            • 127

            #6
            Juu, eipä se välttämättä ole kummoisempi projekti kuin uudet palat ja noiden antureiden tarkistus. Ei tarvitse mitään täysjarrutuksia tehdä, selvittääkseen onko järjestelmässä ilmaa. Kyllä sen huomaa, jos poljin painuu huomattavasti syvemmälle kuin normaalisti. Jos ero poljinliikkeessä on pieni (sentin-puolentoista) luokkaa, niin taitaapi olla vain palat ja/tai levyt kaput. Samalla kun lähtee paloja vaihtamaan, niin olisi hyvä tarkistaa satuloiden liukujen toiminta.

            Mutta tosiaan, minulla ei ole henk.koht. mitään kokemusta E32:n jarruista, ja nämä vinkit on annettu E30:n ja muutaman japsin jarrujen kokemuksella...

            Comment

            • Juho_P
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 313
              • p-pohjanmaa

              #7
              Voisiko vika olla ko. osassa? Aiheuttaa ilmeisesti juuri viivettä ja päästää polkimen rauhallisesti painettuna lattiaan asti.



              Vai onko vika jo selvinnyt?
              pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎