Announcement

Collapse
No announcement yet.

Visainen M-ratti kysymys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    Visainen M-ratti kysymys?

    Moi,

    Käykö minun 9/96 autoon 10/98 auton M-ratti napeilla ?

    Tuon 98 auton ratti on tullut ETK:n mukaan 9/97 mutta päivittyikö tuolloin muutako puhelimen napin symboli (siis 9/96-9/97 välillä) ???

    Kiire!!

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    3/99 vaihtui airbag systeemit joten pitäisi noiden käydä.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • teropa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 3855
      • Oulu

      #3
      Terve,

      Tässäpä kuva ratista, jota olen ostamassa. Näyttääkö ok:lta, eli 1-vaiheinen baginpaikka ja passais 9/96:een? Saa tarjota sitten tuohon sopivaa airbagia .



      Tero
      E60 520dA M-sport
      ---Ex
      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
      E90 330iA, 325iA, 320dA
      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

      PPL(A)

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        #4
        Amatöörin mielestä tuo näyttäisi kaksivaiheiseen sopivalta ratilta... mutta taas joku viisaampi voisi kertoa miten asia on.
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          On tuo yksivaiheiseen bagiin sopiva. Onko autossa jo mf-ratti/cruise? Tuosta puuttuu slip ring eli se musta rengas johon johdot menee eikä ilman nappeja olevasta ratista otettu toimi, siis jos napit on tarkoitus laittaa toimimaan.
          E39 528iA

          Comment

          • teropa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 3855
            • Oulu

            #6
            Autossa on jo nyt 4-puolaisessa MF (kruiset, radiot, mutta ei luuria). Ja haluaisin saada tuon M-ratin siten, että ne MF toiminnot edelleen toimisivat.

            Huomaan, että tuosta ratista puuttuu ne johdot, joita on kuvissa näkynyt (jotka tulee ratin sisältä). Onko ne johdot mulla autossa (keltainen johto) jo olemassa ? Ja kun kerran on jo MF ennestään, niin käykö se sama slip ring (?) nyt tuohon käytettyyn m-rattiin, jos ei tuossa kerran ole sitä mukana ?

            Tero
            E60 520dA M-sport
            ---Ex
            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
            E90 330iA, 325iA, 320dA
            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

            PPL(A)

            Comment

            • buksin-1
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 4592
              • Keski-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by teropa
              Autossa on jo nyt 4-puolaisessa MF (kruiset, radiot, mutta ei luuria). Ja haluaisin saada tuon M-ratin siten, että ne MF toiminnot edelleen toimisivat.

              Huomaan, että tuosta ratista puuttuu ne johdot, joita on kuvissa näkynyt (jotka tulee ratin sisältä). Onko ne johdot mulla autossa (keltainen johto) jo olemassa ? Ja kun kerran on jo MF ennestään, niin käykö se sama slip ring (?) nyt tuohon käytettyyn m-rattiin, jos ei tuossa kerran ole sitä mukana ?

              Tero

              Voit kyllä käyttää piuhat sekä ringin vakioratistasi
              Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
              Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
              SISUSTAT modaukset

              Comment

              • teropa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 3855
                • Oulu

                #8
                Loistavaa, kiitos kaikille avusta!

                Palaan asiaan kun asennus ei onnistu .

                Tero
                E60 520dA M-sport
                ---Ex
                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                E90 330iA, 325iA, 320dA
                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                PPL(A)

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Onko sinulla tuohon jo yksivaiheinen bagi? Jos ei, niin minulla voisi olla?

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    #10
                    Ei ole ei.. pistäppä priwaa.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • teropa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 3855
                      • Oulu

                      #11
                      Jatkoa.

                      Kun tosiaan katson täältä sivustolta: http://bmwdiy.info/msport-wheel/index.html kuvaa http://bmwdiy.info/msport-wheel/msport-wheel-13.jpg ja vertaan tuota oman tulevan rattini kuvaan, niin tuosta tosiaan puuttuu tuosta minun ratista nyt noita johtoja.

                      Tekstissä myös mainitaan: "Removing an M-Sport airbag is slightly different since the button pods are integrated into the steering wheel and not the airbag."

                      Kysymys kuuluu: Mitä johtoja tuosta vanhasta MF-ratista (tai muita osia, slip ring ?) minun pitää ottaa käyttöön, jotta saan tuon uuden M-sport ratin (kuvan mukainen, tredissä ylempänä) passaamaan. Voi olla, että on tyhmä kyssäri, mutta kaipaan vähän selvennystä... Lähinnäkin juuri tuo, että jos "button pods are integrated" M-ratissa, ja minullako noita ei nyt sitten ole, että miten vanhasta nuo käytetään? Vai mitä tuossa tarkoitetaan "button pods":eilla ?

                      Tero
                      E60 520dA M-sport
                      ---Ex
                      E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                      E90 330iA, 325iA, 320dA
                      E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                      E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                      PPL(A)

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Ne johdothan ovat slip ringissä kiinni ja se taas lähtee ratin takaa kolmella ruuvilla irti. Mutta käykö vakioratin nappien liitin suoraa tuohon sporttiratin nappien liittimeen on arvoitus. Siis tuossa kuvassa oikeanpuoleisille napeille alempana menevä johto. Toki sinulla on button padit, nehän on nuo napit.
                        E39 528iA

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          #13
                          Perkele, näyttää olevan eri varaosanumero tuolla M-ratin slip ringillä ja sitten perusratin slip ringillä.

                          Onko näin, että tuo perusratin slip ring tosiaan käy tohon M-sport rattiin vai pitääkö tässä nyt alkaa metsästämään slip ringiä :( ?

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • teropa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 3855
                            • Oulu

                            #14
                            Osaisko tuosta ylläolevasta joku varmuudella sanoa jottain ?

                            Tero
                            E60 520dA M-sport
                            ---Ex
                            E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                            E90 330iA, 325iA, 320dA
                            E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                            E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                            PPL(A)

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              #15
                              Itselleni vastaten:

                              On tuo slip ringin osanumero sama 4-puolasen MF ratin ja 3-puolasen MF M-ratin välillä... Eli kaikki ookoo.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎