missä mahtaa e39ssä olla jarrunestesäiliö? konehuoneen yläpuolelta kurkittaessa ei ole tullut vastaan eikä auton alle jaksaisi mennä könyämään jolllei ihan pakko ole. nesteitten vaihto olisi varmaan ihan ajankohtaista kun tuo vetoluiston esto on päällä niin aika nopeasti liukkaalla ajettaessa alkaa jarrut häipymään eli nesteillä taitaa tulla kiehumispiste vastaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
jarruneste säiliön sijainti?
Collapse
X
-
Jarrunestesäiliö löytyy kuskinpuoleisen raitisilmakotelon alta. Tuloilmaputken kaulus napsautetaan auki ja kanava pyöräytetään irti tulipellistä. Kotelon etupuolelta sokka auki ja nostetaan pois. Samalla kannattaa tarkistaa, että kaukalon pohjalla oleva veden tyhjennysreikä on auki.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Aivan ensiksi pitää nostaa se yhtenäinen tulipellin ylätiiviste pois, se voi olla vähän tiukassakin, tiivisteen kun kääntää moottorin päälle niin tulee tilaa. Raitisilmakotelossa on hahloihin menevät tapit jolla se lukiuttuu paikalleen kabiinin puolelta.__________________________________________________ ________________________
Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.
Comment
-
-
En minä kyllä muistaakseni ole mitään tiivisteitä irrottanut. Vähän pehmustetta väliin ja ruuvarilla tuo kaulus napsahtaa auki. Tuloilmaputken kiinnitys takaisin tulipeltiin voi olla hieman kinkkinen, että hahlot menevät varmasti uriinsa. Itse olen putken urien alkupäätä varovasti taivuttanut hieman ulospäin, että hakevat paremmin uraansa, eivätkä jää kanittamaan.
Tuossa TIS:in vastaava ohje apukuskin puolelta.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Minä taas en ole mitään kanavaa tulipellistä ottanut irti enkä myöskään tulipellin ylätiivistettä. Eli kaulus irti suodattimen kotelosta, kotelon kansi ja suodatin pois, sokka irti ja suodattimen kotelon pohjaosa nousee pois säiliön edestä. Kannattaa katsoa miten/missä välissä se oli jotta ei tarvitse kovin kauan ihmetellä takaisinlaitossa...
Comment
-
-
Originally posted by quadriga View Postmissä mahtaa e39ssä olla jarrunestesäiliö? konehuoneen yläpuolelta kurkittaessa ei ole tullut vastaan eikä auton alle jaksaisi mennä könyämään jolllei ihan pakko ole. nesteitten vaihto olisi varmaan ihan ajankohtaista kun tuo vetoluiston esto on päällä niin aika nopeasti liukkaalla ajettaessa alkaa jarrut häipymään eli nesteillä taitaa tulla kiehumispiste vastaan.
Comment
-
Comment