Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrubalanssi.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    Jarrubalanssi.

    Nyt kun autossa on levyt joka nurkassa niin tuli mieleen että onko takajarrujen tehoa mahdollista lisätä jotenkin? Eli vaikka rumpuihin verrattuna takapää osallistuu jarrutuksiin jo paremmin, niin silti se saisi ehkä tulla mukaan vielä hieman herkemmin jarrujen silti menemättä takapainoisiksi...

    Autossa on siis 535/528 e28 jarrut, 520i pääsylinterillä ja alipainetehostimella. Tarvittaessa löytyy myös 535 pääsylinteri jonka voinee sovittaa tuohon kokonaisuuteen, onko muuta iloa kuin keventynyt poljin?

    Eli nykyinen sylinteri näyttäisi olevan 22,20mm ja tuo isompi 23,81mm. Aika pieni ero? Tai ainakin numeroina, vaikushan voi olla vaikka mitä..
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Pistä se 535 sylinteri sinne, johan auttaa. Fysiikan perusteiden mukaan ei tartte suurta eroa männän halkaisiassa olla niin paine muuttuu aika lailla...

    Comment

    • tihuovin
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1422
      • Oulu

      #3
      Samaa mieltä, pistä suosiolla se 535:n pääsylinteri paikoilleen. Ero vaikuttaa milleissä pieneltä, mutta on käytännössä paljon isompi.

      t: Timo

      Comment

      • Balle
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 3413
        • UKI, Suomen New York

        #4
        Ainahan voit laittaa taakse hieman "agressiivisemmat" palat.
        :wink:
        Possuja ja Bemareita

        Comment

        • tihuovin
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1422
          • Oulu

          #5
          Totta sekin, mutta kun on uusittu kaikki jarrusatulat, se tarkoittaa myös että kaikkien niiden tilavuudet ovat erilaisia versus originaali, eli isommat kuin aikaisemmin. Ja siitä seuraa että originaali pääsylinteri on varmasti alimitoitettu. Helpoimmalla pääsee kun vaihtaa pääsylinterin. Silloin varmistuu että jarrutusteho riittää ääritilanteissa ja myös jarrujen herkkyys paranee, ei tarvitse niin suurta voimaa.

          t: Timo

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎