Onkos EDC iskunvaimentimen vaihdossa mitään ihmeellistä parin plugin irroittamisen lisäksi? Pitäisikö CC:n herjat "EDC nicht active tjsp" jos yksikin nurkkaa näyttää iskaritestissä nollaa?
EDC-iskarin vaihto? - vaihdettu on
Collapse
X
-
Eipä siinä tosiaan sen kummempia ole, ainoa just vaan että on se yks liitin siellä lisää. Toivo vaan ettei ole kovin tympeässä paikassa.
Ja niin, minulla ei ainakaan herjannut mitään vaikka oli yksi iskari nollissa. Autona siis e34, uudemmissa voi herjata. (En ole kyllä varma oisko tuon pitäny herjata.)pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
-
Ettei vaan ois EDC ohjausyksikkö kajahtanu? :think Kannattaa tsekata myös tommonen vaihtoehto.Originally posted by Rapamaha View PostOnkos EDC iskunvaimentimen vaihdossa mitään ihmeellistä parin plugin irroittamisen lisäksi? Pitäisikö CC:n herjat "EDC nicht active tjsp" jos yksikin nurkkaa näyttää iskaritestissä nollaa?Maserati 4200 Coupe GT
Ford focus 1.6i
ex:
BMW 320d E90 -05
Porsche boxster 986 2.5 -98
VW Golf 1.6 -90
BMW 850i -91
Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
BMW 316i E36 -91
Nissan Sunny 1.3 -87
Ford Scorpio 2.0i
Comment
-
-92 M5:en kartturinpuoleinen etuiskari kyseessä, joten oletusarvoisesti sijainti ei ole pahin mahdollinen?Originally posted by Juho_P View PostEipä siinä tosiaan sen kummempia ole, ainoa just vaan että on se yks liitin siellä lisää. Toivo vaan ettei ole kovin tympeässä paikassa.
Ja niin, minulla ei ainakaan herjannut mitään vaikka oli yksi iskari nollissa. Autona siis e34, uudemmissa voi herjata. (En ole kyllä varma oisko tuon pitäny herjata.)Last edited by Rapamaha; 11-12-2006, 18:30.
Comment
-
Mitenhän iskarin tuli käyttäytyä tilanteessa kun infoa ohjausyksiköltä ei tule? Ulkoisia merkkejä vuodosta ei iskarissa näkynyt, tämä tietysti viittaa myös boksin suuntaan. Ilman kytkintä oleva EDC on koko ajan auto/komfort/program-moodissa? Vaatisiko se säätö todellakaan muuta kuin sen kytkimen lisäyksen? - surffasin puoli nettiä läpi löytämättä sen kummempaa faktaa asiasta.Originally posted by Epäuskollinen autoilija View PostEttei vaan ois EDC ohjausyksikkö kajahtanu? :think Kannattaa tsekata myös tommonen vaihtoehto.
Comment
-
Se ilmoittaa, että "EDC nicht activ" kun ohjausboksi on rikki tai muuta häikkää. Ei ilmoita iskarin rikkoutumisesta. Kyllä sen huomaa kun painat iskarin yläpuolelta koria alas ja vertaat tuntumaa toiseen puoleen. Itsellä ainakin toi rikkinäinen ponnahtaa terhakkaasti ylös ja koko kori jää notkumaan hetkesi.
Comment
-
Kipaisin tallissa ja tuntumassa en huomannut eroa (tsiih vs. tsiih), mutta tarkkaan katsottuna kartturin puolelta (0%) painettuna tulee jälkiheilahdus - kuskin puolelta (76%) ei.Originally posted by Esko View PostSe ilmoittaa, että "EDC nicht activ" kun ohjausboksi on rikki tai muuta häikkää. Ei ilmoita iskarin rikkoutumisesta. Kyllä sen huomaa kun painat iskarin yläpuolelta koria alas ja vertaat tuntumaa toiseen puoleen. Itsellä ainakin toi rikkinäinen ponnahtaa terhakkaasti ylös ja koko kori jää notkumaan hetkesi.
Comment
-
Ei siinä painamisessa mitään ihmeellistä eroa itselläkään ole, mutta tosiaan toi jälkinotkuminen löytyy. Ajossa välillä jarruttaessa rengas saattaa alkaa pomppimaan ja saa pidellä aika tiukasti ratista kiinni.Originally posted by Rapamaha View PostKipaisin tallissa ja tuntumassa en huomannut eroa (tsiih vs. tsiih), mutta tarkkaan katsottuna kartturin puolelta (0%) painettuna tulee jälkiheilahdus - kuskin puolelta (76%) ei.
Itselläkin toi rikkinäinen iskari on ihan kuiva.
Ei siinä vaihto-operaatiossa pitäisi mitään erikoista olla vrt. tavallisiin iskareihin.
Comment
-
Ei ole. Siellä se sisälokarin takalaidassa on liitin edc:lle. Näkee ihan ku muutaman ruuvin ottaa sisälokarista irti ja raottaa.Originally posted by Rapamaha View Post-92 M5:en kartturinpuoleinen etuiskari kyseessä, joten oletusarvoisesti sijainti ei ole pahin mahdollinen?
Itsellä nollissa kuskinpuolen etuiskari- oletko mitä meinannu tehdä tolpille, voisin olla kiinnostunut kuskinpuoleisesta tolpasta jos olet vaihtamassa. Vai haluaisitko että luopuisin korvausta vastaan apparinpuoleisesta tolpasta?pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
Comment
-
Suunnitelma on yrittää ensin käytetyillä osilla - ensi viikon lopulla on tulossa tallin lattialle täysi kierros käytettyjä EDC-iskareita try-out:ille, jos ei löydy katsastuksen läpäisevää korvaajaa niin sitten katsellaan muita vaihtoehtoja - pahimmassa tapauksessa myös sitä ovh. 1109€ ratkaisua.Originally posted by Juho_P View PostEi ole. Siellä se sisälokarin takalaidassa on liitin edc:lle. Näkee ihan ku muutaman ruuvin ottaa sisälokarista irti ja raottaa.
Itsellä nollissa kuskinpuolen etuiskari- oletko mitä meinannu tehdä tolpille, voisin olla kiinnostunut kuskinpuoleisesta tolpasta jos olet vaihtamassa. Vai haluaisitko että luopuisin korvausta vastaan apparinpuoleisesta tolpasta?
Comment
-
Tuokin hinta taitaa olla pelkälle tolpalle, eli tarvii lisäksi laakerit ym?Originally posted by Rapamaha View PostSuunnitelma on yrittää ensin käytetyillä osilla - ensi viikon lopulla on tulossa tallin lattialle täysi kierros käytettyjä EDC-iskareita try-out:ille, jos ei löydy katsastuksen läpäisevää korvaajaa niin sitten katsellaan muita vaihtoehtoja - pahimmassa tapauksessa myös sitä ovh. 1109€ ratkaisua.
Ilmoittele miten käy mutta jonkulaista vaihtokauppaa voitais saada aikaseksi.pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..
Comment
-
Pelkän iscariotin hinta on, muut hilut lienee +100-150€ (ei sis. jousta). Budjettiratkaisua kun yritetään, niin tolppa kasataan vanhoilla osilla jos vain ehjiä ovat.Originally posted by Juho_P View PostTuokin hinta taitaa olla pelkälle tolpalle, eli tarvii lisäksi laakerit ym?
Ilmoittele miten käy mutta jonkulaista vaihtokauppaa voitais saada aikaseksi.Last edited by Rapamaha; 12-12-2006, 12:02.
Comment
-
Vaihdetaan tosissaan paria piuhaa lukuunottamatta kuin normaali iskari.Originally posted by Rapamaha View PostOnkos EDC iskunvaimentimen vaihdossa mitään ihmeellistä parin plugin irroittamisen lisäksi? Pitäisikö CC:n herjat "EDC nicht active tjsp" jos yksikin nurkkaa näyttää iskaritestissä nollaa?
Tarkoittanee että EDC ei ole toiminnassa. Ei siis välttämättä ohjainboksissa vika vaan mahdollisesti kaikki iskarit eivät ole kytkettyinä, kontakti häiriö?
PS: Jos jollain tarvetta e39 535/540 EDC iskareille niin voi heittää privaa...
Comment
-
Tjaahans, nyt on nollanurkka työn alla. Paljonkohan ABS-anturin irroittamiseen uskaltaa käyttää woimaa? Pultin irroittamisen jälkeen ei osoittanut mitään liikkumisen merkkejä, suihkin WD-40:sta eilen iltasella jos vaikka lähtisi nyt aamulla livakammin.
En ollut aiemmin hypistellyt EDC-iskareita irrallisena - nehän ovat ihan hengettömän oloiset, sähköistys tuo vasta niihin eloa? Tuonhan voisi todentaa höräyttämällä auton käyntiin iskari irrallaan mutta kytkettynä?
Comment
-
No nyt on iscariot vaihdettu ja koeajo suoritettu, huomenna saadaan konttorilta lopulinen tuomio. Kädentaidottomalle valkokaulustyöläiselle kuten allekirjoittanut melkein ylitsekäymätön homma :( Muutamia havaintoja:
-se ABS-anturi oli hitsautunut todella lujasti kiinni
-vanha iskari oli vuotanut haitarikumin sisään ja lautaselle
-pyöränlaakerin siirto tolpasta toiseen vaati pajalla käyttöä, käsittämättömän kokoisella (50mm?) mutterilla kiinni
-tolpan takaisin asennuksessa olisi hyvä olla toinenkin käsipari
-etuvakaajan kampeamisessa että saa sen halvatun linkkitangon tolppaan kiinni meinas usko ja voima loppua
-kasattaessa katkaisin jarrusatulan liukutapin - saas nähä miten sen katkenneen kierteen saa veks
Comment
Comment