Announcement

Collapse
No announcement yet.

EDC-iskarin vaihto? - vaihdettu on

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rapamaha
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 683
    • -

    EDC-iskarin vaihto? - vaihdettu on

    Onkos EDC iskunvaimentimen vaihdossa mitään ihmeellistä parin plugin irroittamisen lisäksi? Pitäisikö CC:n herjat "EDC nicht active tjsp" jos yksikin nurkkaa näyttää iskaritestissä nollaa?
    Last edited by Rapamaha; 04-01-2007, 19:22.
  • Juho_P
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 313
    • p-pohjanmaa

    #2
    Eipä siinä tosiaan sen kummempia ole, ainoa just vaan että on se yks liitin siellä lisää. Toivo vaan ettei ole kovin tympeässä paikassa.
    Ja niin, minulla ei ainakaan herjannut mitään vaikka oli yksi iskari nollissa. Autona siis e34, uudemmissa voi herjata. (En ole kyllä varma oisko tuon pitäny herjata.)
    pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

    Comment

    • Epäuskollinen autoilija
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 365
      • Espoo

      #3
      Originally posted by Rapamaha View Post
      Onkos EDC iskunvaimentimen vaihdossa mitään ihmeellistä parin plugin irroittamisen lisäksi? Pitäisikö CC:n herjat "EDC nicht active tjsp" jos yksikin nurkkaa näyttää iskaritestissä nollaa?
      Ettei vaan ois EDC ohjausyksikkö kajahtanu? :think Kannattaa tsekata myös tommonen vaihtoehto.
      Maserati 4200 Coupe GT
      Ford focus 1.6i
      ex:
      BMW 320d E90 -05
      Porsche boxster 986 2.5 -98
      VW Golf 1.6 -90
      BMW 850i -91
      Nissan KingCab 2.5d 4x4 -90
      BMW 316i E36 -91
      Nissan Sunny 1.3 -87
      Ford Scorpio 2.0i

      Comment

      • Rapamaha
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 683
        • -

        #4
        Originally posted by Juho_P View Post
        Eipä siinä tosiaan sen kummempia ole, ainoa just vaan että on se yks liitin siellä lisää. Toivo vaan ettei ole kovin tympeässä paikassa.
        Ja niin, minulla ei ainakaan herjannut mitään vaikka oli yksi iskari nollissa. Autona siis e34, uudemmissa voi herjata. (En ole kyllä varma oisko tuon pitäny herjata.)
        -92 M5:en kartturinpuoleinen etuiskari kyseessä, joten oletusarvoisesti sijainti ei ole pahin mahdollinen?
        Last edited by Rapamaha; 11-12-2006, 17:30.

        Comment

        • Rapamaha
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 683
          • -

          #5
          Originally posted by Epäuskollinen autoilija View Post
          Ettei vaan ois EDC ohjausyksikkö kajahtanu? :think Kannattaa tsekata myös tommonen vaihtoehto.
          Mitenhän iskarin tuli käyttäytyä tilanteessa kun infoa ohjausyksiköltä ei tule? Ulkoisia merkkejä vuodosta ei iskarissa näkynyt, tämä tietysti viittaa myös boksin suuntaan. Ilman kytkintä oleva EDC on koko ajan auto/komfort/program-moodissa? Vaatisiko se säätö todellakaan muuta kuin sen kytkimen lisäyksen? - surffasin puoli nettiä läpi löytämättä sen kummempaa faktaa asiasta.

          Comment

          • Esko
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 11716
            • Kouvola

            #6
            Se ilmoittaa, että "EDC nicht activ" kun ohjausboksi on rikki tai muuta häikkää. Ei ilmoita iskarin rikkoutumisesta. Kyllä sen huomaa kun painat iskarin yläpuolelta koria alas ja vertaat tuntumaa toiseen puoleen. Itsellä ainakin toi rikkinäinen ponnahtaa terhakkaasti ylös ja koko kori jää notkumaan hetkesi.

            Comment

            • Rapamaha
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 683
              • -

              #7
              Originally posted by Esko View Post
              Se ilmoittaa, että "EDC nicht activ" kun ohjausboksi on rikki tai muuta häikkää. Ei ilmoita iskarin rikkoutumisesta. Kyllä sen huomaa kun painat iskarin yläpuolelta koria alas ja vertaat tuntumaa toiseen puoleen. Itsellä ainakin toi rikkinäinen ponnahtaa terhakkaasti ylös ja koko kori jää notkumaan hetkesi.
              Kipaisin tallissa ja tuntumassa en huomannut eroa (tsiih vs. tsiih), mutta tarkkaan katsottuna kartturin puolelta (0%) painettuna tulee jälkiheilahdus - kuskin puolelta (76%) ei.

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11716
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by Rapamaha View Post
                Kipaisin tallissa ja tuntumassa en huomannut eroa (tsiih vs. tsiih), mutta tarkkaan katsottuna kartturin puolelta (0%) painettuna tulee jälkiheilahdus - kuskin puolelta (76%) ei.
                Ei siinä painamisessa mitään ihmeellistä eroa itselläkään ole, mutta tosiaan toi jälkinotkuminen löytyy. Ajossa välillä jarruttaessa rengas saattaa alkaa pomppimaan ja saa pidellä aika tiukasti ratista kiinni.

                Itselläkin toi rikkinäinen iskari on ihan kuiva.
                Ei siinä vaihto-operaatiossa pitäisi mitään erikoista olla vrt. tavallisiin iskareihin.

                Comment

                • Juho_P
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 313
                  • p-pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by Rapamaha View Post
                  -92 M5:en kartturinpuoleinen etuiskari kyseessä, joten oletusarvoisesti sijainti ei ole pahin mahdollinen?
                  Ei ole. Siellä se sisälokarin takalaidassa on liitin edc:lle. Näkee ihan ku muutaman ruuvin ottaa sisälokarista irti ja raottaa.
                  Itsellä nollissa kuskinpuolen etuiskari- oletko mitä meinannu tehdä tolpille, voisin olla kiinnostunut kuskinpuoleisesta tolpasta jos olet vaihtamassa. Vai haluaisitko että luopuisin korvausta vastaan apparinpuoleisesta tolpasta?
                  pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                  Comment

                  • Rapamaha
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 683
                    • -

                    #10
                    Originally posted by Juho_P View Post
                    Ei ole. Siellä se sisälokarin takalaidassa on liitin edc:lle. Näkee ihan ku muutaman ruuvin ottaa sisälokarista irti ja raottaa.
                    Itsellä nollissa kuskinpuolen etuiskari- oletko mitä meinannu tehdä tolpille, voisin olla kiinnostunut kuskinpuoleisesta tolpasta jos olet vaihtamassa. Vai haluaisitko että luopuisin korvausta vastaan apparinpuoleisesta tolpasta?
                    Suunnitelma on yrittää ensin käytetyillä osilla - ensi viikon lopulla on tulossa tallin lattialle täysi kierros käytettyjä EDC-iskareita try-out:ille, jos ei löydy katsastuksen läpäisevää korvaajaa niin sitten katsellaan muita vaihtoehtoja - pahimmassa tapauksessa myös sitä ovh. 1109€ ratkaisua.

                    Comment

                    • Juho_P
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 313
                      • p-pohjanmaa

                      #11
                      Originally posted by Rapamaha View Post
                      Suunnitelma on yrittää ensin käytetyillä osilla - ensi viikon lopulla on tulossa tallin lattialle täysi kierros käytettyjä EDC-iskareita try-out:ille, jos ei löydy katsastuksen läpäisevää korvaajaa niin sitten katsellaan muita vaihtoehtoja - pahimmassa tapauksessa myös sitä ovh. 1109€ ratkaisua.
                      Tuokin hinta taitaa olla pelkälle tolpalle, eli tarvii lisäksi laakerit ym?

                      Ilmoittele miten käy mutta jonkulaista vaihtokauppaa voitais saada aikaseksi.
                      pistetään vehkeet paskaksi ja katotaan sitte miten se homma ois Pitäny tehdä..

                      Comment

                      • Rapamaha
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 683
                        • -

                        #12
                        Originally posted by Juho_P View Post
                        Tuokin hinta taitaa olla pelkälle tolpalle, eli tarvii lisäksi laakerit ym?

                        Ilmoittele miten käy mutta jonkulaista vaihtokauppaa voitais saada aikaseksi.
                        Pelkän iscariotin hinta on, muut hilut lienee +100-150€ (ei sis. jousta). Budjettiratkaisua kun yritetään, niin tolppa kasataan vanhoilla osilla jos vain ehjiä ovat.
                        Last edited by Rapamaha; 12-12-2006, 11:02.

                        Comment

                        • -Mage-
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 295
                          • Vantaa

                          #13
                          Originally posted by Rapamaha View Post
                          Onkos EDC iskunvaimentimen vaihdossa mitään ihmeellistä parin plugin irroittamisen lisäksi? Pitäisikö CC:n herjat "EDC nicht active tjsp" jos yksikin nurkkaa näyttää iskaritestissä nollaa?
                          Vaihdetaan tosissaan paria piuhaa lukuunottamatta kuin normaali iskari.
                          Tarkoittanee että EDC ei ole toiminnassa. Ei siis välttämättä ohjainboksissa vika vaan mahdollisesti kaikki iskarit eivät ole kytkettyinä, kontakti häiriö?

                          PS: Jos jollain tarvetta e39 535/540 EDC iskareille niin voi heittää privaa...

                          Comment

                          • Rapamaha
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2003
                            • 683
                            • -

                            #14
                            Tjaahans, nyt on nollanurkka työn alla. Paljonkohan ABS-anturin irroittamiseen uskaltaa käyttää woimaa? Pultin irroittamisen jälkeen ei osoittanut mitään liikkumisen merkkejä, suihkin WD-40:sta eilen iltasella jos vaikka lähtisi nyt aamulla livakammin.
                            En ollut aiemmin hypistellyt EDC-iskareita irrallisena - nehän ovat ihan hengettömän oloiset, sähköistys tuo vasta niihin eloa? Tuonhan voisi todentaa höräyttämällä auton käyntiin iskari irrallaan mutta kytkettynä?

                            Comment

                            • Rapamaha
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 683
                              • -

                              #15
                              No nyt on iscariot vaihdettu ja koeajo suoritettu, huomenna saadaan konttorilta lopulinen tuomio. Kädentaidottomalle valkokaulustyöläiselle kuten allekirjoittanut melkein ylitsekäymätön homma :( Muutamia havaintoja:

                              -se ABS-anturi oli hitsautunut todella lujasti kiinni
                              -vanha iskari oli vuotanut haitarikumin sisään ja lautaselle
                              -pyöränlaakerin siirto tolpasta toiseen vaati pajalla käyttöä, käsittämättömän kokoisella (50mm?) mutterilla kiinni
                              -tolpan takaisin asennuksessa olisi hyvä olla toinenkin käsipari
                              -etuvakaajan kampeamisessa että saa sen halvatun linkkitangon tolppaan kiinni meinas usko ja voima loppua
                              -kasattaessa katkaisin jarrusatulan liukutapin - saas nähä miten sen katkenneen kierteen saa veks

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎