Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten cabrion kori sietää alustasarjaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skinkan
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 71

    Miten cabrion kori sietää alustasarjaa?

    Mietin tässä, että olisi kiva hieman modifioida E46 325 cabriota, kun auto on vakioalustalla jotenkin korkealla ja epäsuhtaisen näköinen :think

    Mutta, kuultua on, että avoautot eivät oikein korinsa puolesta tykkää alustasarjoista? Alkaa kuulemma ajan kuluessa veltostumaan se kori.

    Onko oikeasti näin vai onko tää Esson baari -läppää?

    Samaa aihetta sivuten, jos sinne auton alle voi heittää jonkun sarjan, niin mitä laitettaisiin? Muuta vaatimusta ei oikeastaan ole, paitsi että ei saa olla "kivireki" eikä niin matala, että ei voi ajella normaalisti, eikä nyt mitään helvetin kallistakaan...

    Onko ehdotuksia? Saa toki yrittää kaupatakin jos sellaisia on jollain "ylimääräisenä"
    Last edited by skinkan; 12-01-2007, 20:09.
  • skinkan
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 71

    #2
    Olisiko kenelläkään tähän jotain kommentteja / vinkkejä...?

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Kyllähän se aina korin päälle käy kun on jäykempi alusta, oli auto sitten katolla tai ilman niin joku paikka joustaa aina. Jos se ei ole jouset, niin sitten joku muu.
      En silti usko että poikki asti menee tai löystyy niin paljon muka että siinä pelossa ei uskaltaisi alustasarjaa laittaa.
      Sörtsääs vähän, niin löytyy mielipiteitä hyvistä alustasarjoista.
      ...

      Comment

      • seidltuning
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 1941
        • Vantaa

        #4
        no voi olla jossain 50-luvun laikka avossa
        kyllä tossa e30 korissa menee ainakin sellasta palkkia että ei pitäisi vaikuttaa
        neljäkutosesta ei niin kokemuksia tosta korirakenteesta mut sanoisin ,että kyllä kestää

        suosittelen säädettävää alustaa
        G30 530e Sedan
        E30 325i Cabriolet

        Comment

        • cojama
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1421
          • www.e30m3.fi

          #5
          Hajin neljä vuotta sitten itselleni virheetöntä Cabriota ja siinä tuli sen verran kokemusta että tietoa tästä asiasta, fakta on: jättää jälkensä muutaman vuoden jälkeen.

          Ei auta vaikka on palkkia ja pönkkää, katso mm. oviaukon alareunat ja iskari tornit jos madallettua cabriota haet.

          Comment

          • skinkan
            Bimmer Rookie
            • Aug 2005
            • 71

            #6
            Originally posted by cojama View Post
            Hajin neljä vuotta sitten itselleni virheetöntä Cabriota ja siinä tuli sen verran kokemusta että tietoa tästä asiasta, fakta on: jättää jälkensä muutaman vuoden jälkeen.

            Ei auta vaikka on palkkia ja pönkkää, katso mm. oviaukon alareunat ja iskari tornit jos madallettua cabriota haet.
            Kun auto on suhteellisen tuore ja vähän ajettu, niin pitäiskö vaan sittenkin olla kaukaa viisas ja jättää alustamuutokset tekemättä... :think

            Kinkkisempi juttu näköjään...

            Comment

            • KimmoK
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 554
              • Kontiolahti/Joensuu

              #7
              Rälläkkämadallus orkkisjousiin
              ///M Power

              @colehmaizel

              Comment

              • mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

                #8
                ..........
                Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:28.
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                Comment

                • -Mikko M-
                  Bimmer Rookie
                  • May 2004
                  • 111
                  • Varkaus

                  #9
                  Nimenomaan.

                  Alustan jäykkyys, puslat, rengastus... Kaikki vaikuttaa yhdessä siihen millaisia iskuja sinne koriin tulee.

                  Mut sit on vielä yks: Kuski. Sillä kovalla rengastuksella ja alustalla ei kannata ajaa ihan niin kovaa niihin hidastetöyssyihin ja katukiveyksen ylityksiin, kun pappamallilla.

                  Itellä cäbissä joku säädettävä alusta ja aika matalanpuoleiset renkaat. En ole huomannut että olisi vaikuttanut koriin millään lailla.

                  Comment

                  • villes
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 439
                    • Kirkkonummi

                    #10
                    Kyllähän se ajan kanssa alkaa vaikuttamaan, en tosin ole e46 cäbiä ajanut mutta ainakin e36 ja e30 tuntuvat huomattavasti löysemmiltä verrattuna peltiä pään päällä oleviin malleihin.

                    Onhan se ihan selvä juttu tosiaan että jos kori joutuu joustamaan entistä enemmän niin ajan kanssa se myös löystyy hieman, eri asia on kuinka kauan se ottaa ja huomaako edes eroa ja mikä ero ylipäätänsä on ei madalluksella olevaan autoon. Itse kuitenkin luulen että ajotavalla taitaa olla suurin merkitys tässä asiassa..
                    M-B C220CDI 4matic amg -13
                    ex.
                    bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

                    Comment

                    • Bullitt
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 2786
                      • Turku

                      #11
                      Jopa E30 tavallinen kori antautuu, jos on ylijäykkä alusta, niin varmaan helpommin antaa cabrion kori periksi. E46 on kuitenkin sen verran uudempi, että kaipa se maltillista madallusta sietää, koska eihän hieman matalampi automaattisesti tarkoita mitään kivikovaa.

                      Eihän kai kukaan nyt sentään cabrioon nyt mitään aitoa rata-alustaa olekaan pistämässä? Cabrio on fiilistelyä varten ja ratavehkeet erikseen.


                      Comment

                      • ruikki
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2006
                        • 585

                        #12
                        joo kyllä se kori antaa periksi "oikeassa" käytössä.
                        kaverilla oli nuorena miehenä; viritetty ja matala c-kadetti jolla ajoi rankkaa sladi asfaltilla yleensä aina. niin kori oli ratkeillu ja takapenkkejen takaa pelti keskeltä kahtia yms. näki kyllä että ku alustassa ei ole varaa nii jostaki antaa periksi ajan myötä ku kunnon heviä antaa..
                        !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎