Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aluvanteiden pulttit mistä saa!?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • saulih
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 208
    • Jyväskylä

Originally posted by Robi View Post
    Sitten kun otetaan huomioon että Toyotassa sekä Fordissa on mutterit niin ei puhuta pulteista mitään. Mm Toyotalla ja Fordilla on tosiaan omat mutterit aluille sekä pelleille mutta ne ei liity millään lailla BMW:n pultteihin. VAG konsernin autoissa on taas pyöreä kartio, kuten myös Hondassa jne. Mutta BMW:ssä alkuperäiset pultit käy sekä pelleille että aluille.
    ...
    Näin o! Tämä huoltoaseman kahvilan asiantuntijan sanonta "aluvanteelle aina aluvanteen pultit" on peräisin muista automerkeistä. Jos joltain löytyy sellaiset 'aluvanteen pultit', niin vois kertoa mitä eroa niissä on alkuperäisiin?

Comment

• brenna
      Bimmer Rookie
      • Dec 2003
      • 58
      • Ylöjärvi

Originally posted by Robi View Post
      Sitten kun otetaan huomioon että Toyotassa sekä Fordissa on mutterit niin ei puhuta pulteista mitään. Mm Toyotalla ja Fordilla on tosiaan omat mutterit aluille sekä pelleille mutta ne ei liity millään lailla BMW:n pultteihin. VAG konsernin autoissa on taas pyöreä kartio, kuten myös Hondassa jne. Mutta BMW:ssä alkuperäiset pultit käy sekä pelleille että aluille.

Ja ettet kertoisi harhaanjohtavaa informaatiota..rengasliikkeet tosiaan myy sekä aluille että pelleille pultteja, usein ne vaan sattuu olemaan samat molempiin. Oletko joskus kuullut että joku saattaisi ostaa rengasliikkeestä peltivanteet ja talvirenkaat näin esimerkkinä.

Jos et sitä tiedä että rengasliikkeistä saa myös peltivanteita niin suosittelen tutustumaan alaan hiukan tarkemmin ja sen voi vaikka aloittaa tutkimalla mitä löytyy yhdeltä tukkurilta www.snoy.fi.
      Tosiasia on että kaikki rengasliikkeet ei myy mitään pultteja irrallaan. Osta vanteet - saat pultit mukana. Viime kesänä tuli kyseltyä vähän normia pidempiä pultteja+normi pultteja enkä saanut kumpiakaan. Tietty, jos ois ostanu ne vanteet sit.... Jäi sit pultit ostamatta, mutta netistä olisin itse ilmeisestikin joutunut tilaamaan jos ne pultit olis ollu pakko saada.
      Itsekin satun olemaan näitä ihmisiä jolla on ollut eri pultit aluille ja pelleille sen takia ,että ainakin mulla aluilta pelleille laitetut pultit löysty pirusti useempaan kertaan. Näin olen päässyt vähän helpommalla. Ja mulla on pultin kannat kyl eri näköiset ja korkuiset, mut enpä rupea väittämään että olisivatkaan alkuperäiset...

Comment

• bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

Originally posted by brenna View Post
        Tosiasia on että kaikki rengasliikkeet ei myy mitään pultteja irrallaan. Osta vanteet - saat pultit mukana. Viime kesänä tuli kyseltyä vähän normia pidempiä pultteja+normi pultteja enkä saanut kumpiakaan. Tietty, jos ois ostanu ne vanteet sit.... Jäi sit pultit ostamatta, mutta netistä olisin itse ilmeisestikin joutunut tilaamaan jos ne pultit olis ollu pakko saada.
        Itsekin satun olemaan näitä ihmisiä jolla on ollut eri pultit aluille ja pelleille sen takia ,että ainakin mulla aluilta pelleille laitetut pultit löysty pirusti useempaan kertaan. Näin olen päässyt vähän helpommalla. Ja mulla on pultin kannat kyl eri näköiset ja korkuiset, mut enpä rupea väittämään että olisivatkaan alkuperäiset...
        outo on rengasliike mistä et saa pultteja tilattua ja tuo on kyllä hauska kommentti, että peltivanteissa olleet pultit löystyy herkemmin voi elämä... loppuun kuluneet tai väärällä kartioilla olevat pultit voi tosiaan löystyä helpommin.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• honkkeli
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 947
          • Kaarina

Mul on ainakin E30:ssä samat pultit pelti/aluvanteissa samat pultit. Elikkäs mul on orkkis vanteet molemmat. Ei pelli vanteesa pultti löysty mut aluvanteet ku laittaa päälle ni kandee tarkistaa n.100km päästä ja kiristää. En tiä mikä on mut aluvanne "antaa periks" ennenku asettuu

Unettomuuskin on rikos, jos se on väkisin makaamista

E46 320i -99

"Prokkis" Schnitzer 635csi E.T.S -85

ex:
          E34 535iA -91
          E30 316i -89
          E30 320i -90

Comment

• brenna
            Bimmer Rookie
            • Dec 2003
            • 58
            • Ylöjärvi

Originally posted by bemu2000 View Post
            outo on rengasliike mistä et saa pultteja tilattua ja tuo on kyllä hauska kommentti, että peltivanteissa olleet pultit löystyy herkemmin voi elämä... loppuun kuluneet tai väärällä kartioilla olevat pultit voi tosiaan löystyä helpommin.
            Joo tämmöstä se on tääl jumalan selän takana. Eikä sen puoleen koko kylästä kuulostanu löytyvän pultteja mistään. Rengasliikkeessäkin jotain änkytystä viel perää, et kun bemari...
            Pultit on mitkä on ja mukanahan noi pyörii, tosin peltivanteet ei enää. Mikä lie ollu et löystyvät tosiaan paljon. Ei siin muuta mut kun lähtee heti matkaa ajaa pitkälti niin hidastaa aikataulua kummasti, kun saa 50km välein käydä kiristää. Tosin jos en väärin päin kirjoittanut aijemmin niin laitoin pultit aluvanteilta peltivanteille. Enkä mielestäni mitenkään korostanut asiaa, että peltivanteissa OLLEET pultit löystyy herkemmin...voi elämä vaan, aivan sama mulle sinänsä mitkä pultit siel vanteilla sattuu olee, kunhan mukana pysyvät. Vaan tulipahan tääkin mainittua, kun ei oo tota ennen peltivanteilla mulla ainakaan pultit löystyny.

Comment

• M_M
              Newbiemmer
              • Mar 2007
              • 1

Terve!

Mulla on -98 e46 318 sedan. Talvirenkaina on 15" peltivanteet ja kesärenkaina BMW:n 16" aluvanteet. Osaisiko joku vastaavan yhdistelmän omistaja antaa yksiselitteisen vastauksen, käykö molempiin vanteisiin samat pultit?

Myyjäliikkeelle tämän asian selvittäminen tuntuu olevan ylivoimaisen vaikeaa...

Kiitos
              MM

Comment

• MPV
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2002
                • 1193
                • Muhos

Originally posted by M_M View Post
                Terve!

Mulla on -98 e46 318 sedan. Talvirenkaina on 15" peltivanteet ja kesärenkaina BMW:n 16" aluvanteet.
                Voit tutkia noita varaosanumeroita myös ihan itse.

peltivanne:

eräs aluvanne:

Comment

• hj325hml
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 729
                  • Pirkanmaa

Originally posted by Spetke View Post
                  Mulla on varmaan muutama sata ylimääräistä pulttia (uutta) jos on tarvetta.
                  Nouto Hämeenlinasta, en lähettele.
                  löytyykö 40-45mm kierteellä olevia?
                  F16 M-Sport

Comment

Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍