memebuy23buy

Alustasarjoista asiaa!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shakes
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 2870
    • Lahti

    Alustasarjoista asiaa!

    terses! nyt tarttis vähän neuvoja/vinkkejä kun olen hankkimassa autooni (E30 316i '90) alustasarjaa (eli siis jousia sekä iskareita), kun edellisten omistajien "jäljltä" alusta alkaa olla varsinkin etupäästä aika loppu. Suunnitelmissa on ollut hommata FK-Automotive AKX -alustasarja 40/40mm, 299€(Autovaruste.net). Takuuta 1 vuosi. Onko tollasesta setistä mihinkään?
    Sitte toinen ois kitupiikki.netistä FK-Automotiven High-Tec 35-40mm-setti 319€ (samainen setti autovaruste.netissä 371€). Takuusta ei tietoa.
    Mitähän muuta tulis vielä huomioida alustasarjaa ostaessa?Asennuksen ajattelin jättää suosiolla autokorjaamon/liikkeen hoidettavaksi. Osaako kukaan arvioida suurinpiirteistä hintaa asennukselle ja pyörien säädöille yms.?
    Kiitos etukäteen!
    E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
    E30 328i Projekti '88
    E61 523i '08

    EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

    #2
    FK:n halvemmista alustasarjoista kannattaa pysyä kaukana. Ovat äärimmäisen pintakovia, mutta kuitenkin liian löysiä kovassa ajossa.
    Kalleimmista satseista, esim Konigsport, en osaa kyllä sanoa mitään. Mutta ilmeisesti kun budjetti on tuolla 300e paikkeilla, niin noista 1K€ sarjoista on turha höpistä mitään.

    EX audin paskassa oli juurikin tuo AKX, joka oli ihan järkyttävän paska.
    Stadissa meinaa tippua hampaat, ja mutkapätkällä tai radalla sai mennä suunnilleen kyljellään, onneks pääsin siitä paskasta eroon.
    Mutta kannattaa muistaa, että halvalla ei saa kun paskaa.
    Itsekkin opin kantapään kautta.


    Kitupiikistä: nyt lähiaikoina oli jossain juttua siitä, että jengillä on jääny tavarat saamatta tai rahat saamatta takaisin palautuksista.
    Nyt en vaan searchilla löytäny sitä topiccia ainakaan täältä, vaan saattoi se jossain muussakin foorumissa olla. Palataan asiaan jos juttu löytyy.


    Kaverilla on sen E30:ssä H&R cup kit joka tiputtaa 60/40.
    Mun mielestä ihan ok satsi, hinnasta vaan ei mitään hajua.
    Tietysti Bilsteiniltä löytyis varmaan kanssa OK satseja.

    Comment

    • shakes
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2006
      • 2870
      • Lahti

      #3
      Kiitos vinkeistä taitaapi jäädä sitten ostamatta tuo AKX.. Saa toki ehdotella jotain alustasarjoja 300€-450€ hintaluokassa?Vai tuleeko halvemmaks ostaa iskarit ja jouset erikseen?siinäkin vielä se että mitkä iskarit sopii minkä jousien kanssa:think aarrgh...Lisäyksenä vielä että auto ei ole tulossa mihinkään rata-ajoon tms. vaan ihan jokapäiväseen ajoon.
      E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
      E30 328i Projekti '88
      E61 523i '08

      EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

      Comment

      • IvvN
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 3078
        • HelSINKI

        #4
        Originally posted by shakes View Post
        Kiitos vinkeistä taitaapi jäädä sitten ostamatta tuo AKX.. Saa toki ehdotella jotain alustasarjoja 300€-450€ hintaluokassa?Vai tuleeko halvemmaks ostaa iskarit ja jouset erikseen?siinäkin vielä se että mitkä iskarit sopii minkä jousien kanssa:think aarrgh...Lisäyksenä vielä että auto ei ole tulossa mihinkään rata-ajoon tms. vaan ihan jokapäiväseen ajoon.
        Tässä ainakin meidän mielestä paras vaihtoehto. (ei sitä muuten myytäis )

        279 € koko sarjasta, joka on kuitenkin luokkaa parempi kuin FK:n sarjat ja painii samassa sarjassa KW:n weitecin kanssa. Vaikka hinta tuntuu super halvalta, niin se Supersportin antama 2 vuoden takuu sanoo jo jotain siitä laadusta.

        -40 mm


        -60/40 mm


        -60 mm
        Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
        www.kxd.fi

        Mahdollisesti maailman paras verhoomo

        Comment

        • V7lle
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 1159
          • Vantaa

          #5
          Itellä vuoden vanha AKX alustasarja 60/40mm eikä mitään huonoa sanottavaa siitä, mielestäni ihan sopiva,ei liian löysä eikä jäykkä, no makuja on monia. Ainoa miinus on että omassa kärryssä jäi peräpää liian ylös tolla 40mm madalluksella. ( ei facelift )

          Ehkä en sitten vain ole ajanut paremmalla alustasarjalla niin sen takia tuo on ihan hyvä, varsinkiin hintaansa nähden.
          Last edited by V7lle; 18-02-2007, 14:55.
          sigpic

          http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

          Comment

          • shakes
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 2870
            • Lahti

            #6
            Muistaakseni kävinkii joskus ICE.FI:n sivuilla mut olin unohtanu kokonaa noi Siin ois kyl hinta kohdillaan ja takuuta 2 vuotta...Mikäs muuten toi iskarin halkaisija -juttu on? 45mm tai 51mm...
            E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
            E30 328i Projekti '88
            E61 523i '08

            EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              #7
              Tuolla fahrwerkebilliger.de näyttää olevan ainakin H&R:n satseja myynnissä 411€ sisältäen jouset ja iskarit. Siihen postikulut päälle niin puhutaan semmosesta 450€. Löytyy myös tota Supersporttia ja Bilsteiniä.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • jani73
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 4339
                • Turku

                #8
                Originally posted by shakes View Post
                Mikäs muuten toi iskarin halkaisija -juttu on? 45mm tai 51mm...
                Mittaa työntömitalla tai nauhamitalla iskaritolpan halkaisija, niin siitä voi arvioida sitä iskarin halkaisijaa. Tolpan seinämä on ehkä noin 2mm, joten 45mm iskarin tolpan halkaisija on siinä 50mm huitteissa. 51mm iskarilla muutaman millin isompi.

                Comment

                • shakes
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 2870
                  • Lahti

                  #9
                  Originally posted by jani73 View Post
                  Mittaa työntömitalla tai nauhamitalla iskaritolpan halkaisija, niin siitä voi arvioida sitä iskarin halkaisijaa. Tolpan seinämä on ehkä noin 2mm, joten 45mm iskarin tolpan halkaisija on siinä 50mm huitteissa. 51mm iskarilla muutaman millin isompi.
                  Ookkei, kiitokset tästä
                  E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
                  E30 328i Projekti '88
                  E61 523i '08

                  EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI

                  Comment

                  • Freak
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 2566
                    • .

                    #10
                    Originally posted by jani73 View Post
                    Mittaa työntömitalla tai nauhamitalla iskaritolpan halkaisija, niin siitä voi arvioida sitä iskarin halkaisijaa. Tolpan seinämä on ehkä noin 2mm, joten 45mm iskarin tolpan halkaisija on siinä 50mm huitteissa. 51mm iskarilla muutaman millin isompi.
                    Originally posted by shakes View Post
                    Ookkei, kiitokset tästä
                    Ei mitenkään ookkei. Pikkutolpan halkaisija on 45mm ja ison 51mm. Siis nimenomaan tolpan ulkohalkaisija eikä sen iskarin patruunan.
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • Hammu
                      Moderator
                      • Nov 2006
                      • 3971
                      • Nurmijärvi

                      #11
                      V7lle, omassa AKX:ssä pystyi korkeutta säätämään takaa sokkasäädöllä, edessä ei pystyny säätämään

                      Comment

                      • V7lle
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 1159
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by Hammu View Post
                        V7lle, omassa AKX:ssä pystyi korkeutta säätämään takaa sokkasäädöllä, edessä ei pystyny säätämään
                        hmm.. mistäs tämän saisi selville onnistuuko kyseinen homma myös mulla? :think
                        sigpic

                        http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

                        Comment

                        • Hammu
                          Moderator
                          • Nov 2006
                          • 3971
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Löysinpäs vaihteeks huonon kuvan netistä

                          Klik
                          Tuossa kun katot noita takatolppia, niin siinä näkyy noita uria ton jousilautasen alapuolella.

                          Siinä on yhdessä urassa sokka joka pitää jousilautasta tietyssä korkeudessa. Sen sokan paikkaa vaihtamalla pystyy säätää korkeutta.

                          En tiä sitten onko E30 satsissa tuota mahista, mutta ex audin kikkareessa oli.

                          Comment

                          • V7lle
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 1159
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by Hammu View Post
                            Löysinpäs vaihteeks huonon kuvan netistä

                            Klik
                            Tuossa kun katot noita takatolppia, niin siinä näkyy noita uria ton jousilautasen alapuolella.

                            Siinä on yhdessä urassa sokka joka pitää jousilautasta tietyssä korkeudessa. Sen sokan paikkaa vaihtamalla pystyy säätää korkeutta.

                            En tiä sitten onko E30 satsissa tuota mahista, mutta ex audin kikkareessa oli.
                            Pitääpä katsoa onko mahdollisuutta.
                            sigpic

                            http://www.btcf.fi/gallery/showgalle...0&ppuser=12088

                            Comment

                            • GOOFY
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 4139
                              • .

                              #15
                              Originally posted by Hammu View Post
                              Löysinpäs vaihteeks huonon kuvan netistä

                              Klik
                              Tuossa kun katot noita takatolppia, niin siinä näkyy noita uria ton jousilautasen alapuolella.

                              Siinä on yhdessä urassa sokka joka pitää jousilautasta tietyssä korkeudessa. Sen sokan paikkaa vaihtamalla pystyy säätää korkeutta.

                              En tiä sitten onko E30 satsissa tuota mahista, mutta ex audin kikkareessa oli.
                              no eihän tuo sarja käy e30:n viereenkään...

                              ja alottajalle että ei nuiden laittaminen niin iso homma ole että kannattais laitosta maksaa jollekkin liikkeelle ja vielä se että ei e30:ssä ole mitään säätöjä renkaille eli rattaat tulee olemaan näin / \, madalluksen jälkeen. auraus edessä vain säädettävissä. sillä vain ettet sen säädön takia pelkästään vie johonkin liikkeeseen asennukseen...
                              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                              Comment

                              Working...
                              X