Originally posted by nbo
View Post
![Wink](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_wink.gif)
Eli summa summarum: jarrut auki (eli palat pois) ja huolella teräsharjalla satuloista suurimmat paskat irti varoen männän ja liukutappien tiivisteitä ja jarrukliinerillä huuhtelee vielä lopuksi. Riippuen satulan mallista vähän ränkkää satulaa liukutappiensa varassa edestakaisin että on herkkänä, jos jumittaa niin liukutapit auki ja uudet rasvat, tarvittaessa uusii liukutappien tiivisteet. Satulan mäntä kannattaa painaa/kiertää täysin sisään että palat on helpompi asentaa ja että tulee sitäkin herkistettyä, kannattaa tosin tarkistaa että jarrunestesäiliö ei ole kovin täynnä ettei tulvi yli.
Sitten johonkin suoraan levyyn santapaperin palanen kiinni/ympäri ja vähän hieroo palaa sitä vasten että pinta karhenee, sitten vielä levyt molemmin puolin huuhtoo tuolla jarrukliinerillä (esm. CRC:n Brake Cleaner) eikä se pahaa tee että siihen palaankin vähän sumuttaa että ne jarrupölyt liukenee siitäkin.
Kokoaa jarrut käyttäen kuparitahnaa (esm. Copaslip, 4e/tuubi motonetissä) tosiaan kaikille pinnoille kevyesti missä pala kohtaa satulan. Ennen ajoon lähtöä tulee auto sammuksissa polkea jarrua niin kauan että siihen tulee tuntuma, eli satulan mäntä painaa palan levyä vasten taas. Auto käyntiin ja vielä pari polkaisua sittenkin. Ja sitten eikun kovaa ajoa
![Jep](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/jep.gif)
Nämä ohjeet ovat aika yleispätevät automalliin kuin automalliin, itse en ole yhdenkään bemarin jarruja vielä edes avannut
![Rolleyes](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Monestihan saattaa käydä niinkin että jarrut laahaavat, yleensä johtuen ryytyneistä liukutapeista jolloinka palat ottavat koko aika liikaa kiinni levyyn ja lasittuvat -> vinkuvat jarrut.
Comment