Originally posted by JTMD
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Astetta paremmat jarrut M3:een... Mistä?
Collapse
X
-
Originally posted by JTMD View Posttaitaa olla vakiona M3:ssa reikälevyt...
tai ainakin mulla on nyt paikallaan reikälevyt. Jumiutuneen jarrun puoleisen levyn rei'issä on pieniä halkeamia ympärillä
Hae vaan motonetistä tjsp. normilevyt jos et halua nimenomaan tuuninkilevyjä, ihan itsensä pettämistä ostaa isolla rahalla jotkut mukamas laadukkaammat jarrutehon nimissä. Paloilla se ero tehdään.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostEipä valmistajat juuri käytä "tuning-levyjä", syynkin itse sanoit tossa lopussa.
Hae vaan motonetistä tjsp. normilevyt jos et halua nimenomaan tuuninkilevyjä, ihan itsensä pettämistä ostaa isolla rahalla jotkut mukamas laadukkaammat jarrutehon nimissä. Paloilla se ero tehdään.-speedou-
Comment
-
-
Originally posted by Speedou View PostEi tosiaan taida tuohon M3:seen kuulua alkuperäisenä rei'itetyt, mutta uudempiin kuuluu. Kuten myös kaikkiin muihin uusiin tehoautoihin. Joten eiköhän nekin toimi, kunhan on laatukamaa.
Mulla on porsaassa on keraamiset kiekot jotka pitäs käytännössä Porschen mukaan olla ikuiset. Tiedän että on ollut paljon ongelmia että ne alkaa juurikin reiistä murtumaan.
Omat on vielä vailla murtumia mutta kuulemma ratakäytössä pidemmällä ajalla ne alkaa murtumaan. Maksavat $6k USD /nurkka joten tuskin tulee sinne keraamisia enää ostettua kun pettävät.
Keraamiset on kyllä mahtavat jarrut, ei feidaa ja on helvetin kevyet.
Silti 99% kilpureista ajaa rauta levyillä juuri siksi että noi keraamiset ei kerta kaikkiaan kestä.
Eipä tosin kestä ne rautaisetkaan, murtuvat nekin mokomat kun saavat kyytiä.
996 CUP auton levyt maksaa $200/kpl jos on kontaktit, Porschen OEM rauta levyt GT3:een (periaatteessa aivan samat kiekot) maksaa $700/kpl.
Keraamiset $6000/kpl.
Ei oo vaikee tehdä päätöstä kun uusia levyjä on ostamassa.
Noi CUP levyt kestää 5-10 rataviikonloppua radasta ja vauhdista riippuen. Parhaiten kestoikään voi vaikuttaa paloilla ja jäähdytyksellä sekä ajotyylillä. (jäähdytys kierros jne).
Niinkuin tuossa yllä jo mainittiin niin epätasainen lämpeneminen/jäähtyminen aiheuttaa niitä halkeamia. Reikien terävät reunat suorastaan huutavat halkeaman alkua.
Kyllä uritetuilla levyillä pääsee ihan yhtä hyviin tuloksiin kuin reiitetyilläkin, ne vaan kestää paljon paremmin/pidempään. Tietenkin reiälliset on paremman näköiset ja jos autolla ei ajeta kovaa niin ei mun mielestä oo ongelma käyttää niitäkään.
Mun mielestä on tärkeää sijoittaa kunnon jarrupaloihin ja opetella ajamaan niin että levyt säilyy paremmin. Radalle laittaisin myös ihan eri palat (ja levytkin) kuin katuajoon.Last edited by Balle; 14-07-2007, 03:04.Possuja ja Bemareita
Comment
-
-
325Ci E46 jarrut paremmiksi
En aloittanut uutta threadia, kun näitä on taas liian monta.
Pistetääs tähän vähän juttua, kun olisi haaveissa saada sigun E46:een vähän lisää jarrutehoja. Selkeästi häviää jarrujen ärhäkkyydessä esim -08 2.0TDI Golfin jarruille mitä olen testinyt.
Eli sen verta ainakin löytyi että rei'itettyjä levyjä ei kantsi vissiin ostaa. Voisi kokeilla ekaksi tietty ihan laadukkaammilla paloilla. Tuota settiä kuolasin kyllä kanssa.
Onko porukalla tiedossa mikä on edukkain paikka hankkia esim. EBC:n paloja tai tommosia settejä. Niin ja paljonkos autossa on prosenteissa tuo etujarrujen vaikutus, kun se moottoripyörissä on taka:10%-etu:90% Eli lähinnä kantsiiko ekaksi hankkia uudet ja laadukkaammat palat joka nurkkaan vai ostaa keulalle tommoset levy+palat setti?sigpic
Flickr
MatiasJurvanenPhotography Facebook page
Kesä >E30 Cab 320i -89
Talvi >Jeep Cherokee -03
ex:E36 Taxi 328i -97, E46 325Ci M-SportII -02, E30 318i Touring -89, E30 316i 2D -89
Comment
-
Comment