Announcement

Collapse
No announcement yet.

Astetta paremmat jarrut M3:een... Mistä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10031
    • KVLA

    #16
    Originally posted by JTMD View Post
    taitaa olla vakiona M3:ssa reikälevyt...:F
    Ei ainakaan minulla ole orkkislevyt "reikäiset".Tarvii ennen syksyä vaihtaa ja sileät meinasin kyllä laittaa.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #17
      Originally posted by JTMD View Post
      taitaa olla vakiona M3:ssa reikälevyt...
      tai ainakin mulla on nyt paikallaan reikälevyt. Jumiutuneen jarrun puoleisen levyn rei'issä on pieniä halkeamia ympärillä
      Eipä valmistajat juuri käytä "tuning-levyjä", syynkin itse sanoit tossa lopussa.

      Hae vaan motonetistä tjsp. normilevyt jos et halua nimenomaan tuuninkilevyjä, ihan itsensä pettämistä ostaa isolla rahalla jotkut mukamas laadukkaammat jarrutehon nimissä. Paloilla se ero tehdään.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • 928 GTS
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2006
        • 1559
        • Helsinki

        #18
        Poratut reikälevyt murtuu tosi helposti. Kun reiät on ajateltu levyihin jo suunnitteluvaiheessa eli ovat jo osa valumuottia ei levyt murru yhtä helposti. Näillä on vaan taipumus maksaa enemmän kun tuning-levyllä.
        -92 928 GTS
        -98 550 Maranello

        Comment

        • Speedou
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 97

          #19
          Originally posted by Cell View Post
          Eipä valmistajat juuri käytä "tuning-levyjä", syynkin itse sanoit tossa lopussa.

          Hae vaan motonetistä tjsp. normilevyt jos et halua nimenomaan tuuninkilevyjä, ihan itsensä pettämistä ostaa isolla rahalla jotkut mukamas laadukkaammat jarrutehon nimissä. Paloilla se ero tehdään.
          Ei tosiaan taida tuohon M3:seen kuulua alkuperäisenä rei'itetyt, mutta uudempiin kuuluu. Kuten myös kaikkiin muihin uusiin tehoautoihin. Joten eiköhän nekin toimi, kunhan on laatukamaa.
          -speedou-

          Comment

          • Balle
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3413
            • UKI, Suomen New York

            #20
            Originally posted by Speedou View Post
            Ei tosiaan taida tuohon M3:seen kuulua alkuperäisenä rei'itetyt, mutta uudempiin kuuluu. Kuten myös kaikkiin muihin uusiin tehoautoihin. Joten eiköhän nekin toimi, kunhan on laatukamaa.
            Toimii ja ei, riippuu missä käyttää ja miten...

            Mulla on porsaassa on keraamiset kiekot jotka pitäs käytännössä Porschen mukaan olla ikuiset. Tiedän että on ollut paljon ongelmia että ne alkaa juurikin reiistä murtumaan.
            Omat on vielä vailla murtumia mutta kuulemma ratakäytössä pidemmällä ajalla ne alkaa murtumaan. Maksavat $6k USD /nurkka joten tuskin tulee sinne keraamisia enää ostettua kun pettävät.
            Keraamiset on kyllä mahtavat jarrut, ei feidaa ja on helvetin kevyet.
            Silti 99% kilpureista ajaa rauta levyillä juuri siksi että noi keraamiset ei kerta kaikkiaan kestä.
            Eipä tosin kestä ne rautaisetkaan, murtuvat nekin mokomat kun saavat kyytiä.
            996 CUP auton levyt maksaa $200/kpl jos on kontaktit, Porschen OEM rauta levyt GT3:een (periaatteessa aivan samat kiekot) maksaa $700/kpl.
            Keraamiset $6000/kpl.
            Ei oo vaikee tehdä päätöstä kun uusia levyjä on ostamassa.

            Noi CUP levyt kestää 5-10 rataviikonloppua radasta ja vauhdista riippuen. Parhaiten kestoikään voi vaikuttaa paloilla ja jäähdytyksellä sekä ajotyylillä. (jäähdytys kierros jne).

            Niinkuin tuossa yllä jo mainittiin niin epätasainen lämpeneminen/jäähtyminen aiheuttaa niitä halkeamia. Reikien terävät reunat suorastaan huutavat halkeaman alkua.
            Kyllä uritetuilla levyillä pääsee ihan yhtä hyviin tuloksiin kuin reiitetyilläkin, ne vaan kestää paljon paremmin/pidempään. Tietenkin reiälliset on paremman näköiset ja jos autolla ei ajeta kovaa niin ei mun mielestä oo ongelma käyttää niitäkään.

            Mun mielestä on tärkeää sijoittaa kunnon jarrupaloihin ja opetella ajamaan niin että levyt säilyy paremmin. Radalle laittaisin myös ihan eri palat (ja levytkin) kuin katuajoon.
            Last edited by Balle; 14-07-2007, 03:04.
            Possuja ja Bemareita

            Comment

            • Speedou
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 97

              #21
              Jeps, täyttä asiaa puhut. Itsekin päivitän OEM osia bemuun ja pagidin race palaa, kun ajan radalla, eikä ollut rahaa ns. Big Brake kittiin. Ei ole reikiä saati uria, mutta hyvin on kestäny. Ok, vois olla tehokkaammat, mutta kyllä noilla pärjää aikansa
              -speedou-

              Comment

              • maXmauku
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 847
                • hki

                #22
                325Ci E46 jarrut paremmiksi

                En aloittanut uutta threadia, kun näitä on taas liian monta.

                Pistetääs tähän vähän juttua, kun olisi haaveissa saada sigun E46:een vähän lisää jarrutehoja. Selkeästi häviää jarrujen ärhäkkyydessä esim -08 2.0TDI Golfin jarruille mitä olen testinyt.

                Eli sen verta ainakin löytyi että rei'itettyjä levyjä ei kantsi vissiin ostaa. Voisi kokeilla ekaksi tietty ihan laadukkaammilla paloilla. Tuota settiä kuolasin kyllä kanssa.

                Onko porukalla tiedossa mikä on edukkain paikka hankkia esim. EBC:n paloja tai tommosia settejä. Niin ja paljonkos autossa on prosenteissa tuo etujarrujen vaikutus, kun se moottoripyörissä on taka:10%-etu:90% Eli lähinnä kantsiiko ekaksi hankkia uudet ja laadukkaammat palat joka nurkkaan vai ostaa keulalle tommoset levy+palat setti?
                sigpic
                Flickr
                MatiasJurvanenPhotography Facebook page

                Kesä >E30 Cab 320i -89
                Talvi >Jeep Cherokee -03
                ex:E36 Taxi 328i -97, E46 325Ci M-SportII -02, E30 318i Touring -89, E30 316i 2D -89

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎