Announcement

Collapse
No announcement yet.

PowerDisc jarrulevyt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BME316
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 446

    PowerDisc jarrulevyt?

    Jarruremontti lähestyy ja kyselenkin kokemuksia ATE PowerDisc jarrulevyistä E30 316i autoon. Onko jarrutustehossa jotain parannusta noilla levyillä ja vakio paloilla? Vai kannattaisiko mielummin hankkia 320i jäähdytetyt levyt ja satulat eteen?
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Originally posted by BME316 View Post
    Jarruremontti lähestyy ja kyselenkin kokemuksia ATE PowerDisc jarrulevyistä E30 316i autoon. Onko jarrutustehossa jotain parannusta noilla levyillä ja vakio paloilla? Vai kannattaisiko mielummin hankkia 320i jäähdytetyt levyt ja satulat eteen?
    Saatanan hyvät! Ei maksa motonetissä paljoa niin kokeiltiin joskus ja paljon parempi kuin orggis.

    Comment

    • BME316
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 446

      #3
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Saatanan hyvät! Ei maksa motonetissä paljoa niin kokeiltiin joskus ja paljon parempi kuin orggis.
      Eli itsekin varmaan sitten kallistun noiden PowerDiscien puoleen, eihän näillä ole hintaa kuin 39,9e/kpl.

      Comment

      • turbobliz
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1012
        • e-suomi

        #4
        kaveri ajaa kilpaa tuollaisilla toisenmerkkisessä autossa ja tuntuu toimivan.

        Comment

        • NHB
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 1120

          #5
          Jos itsellä pitäisi tehdä valinta ehkä marginaalisesti tavanomaisia parempien jäähdyttämättömien ja varmasti paljon parempien jäähdytettyjen välillä, niin en kyllä pitkään miettisi. Jäähdyttämätön laikka on huono, vaikka sen tekisi kuinka hyvin.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16489
            • Asikkala

            #6
            PowerDiskit on nää uritetut levyt? Kuinka syvä tuo ura on eli kumpi tulee ensin vastaan, uran pohja vai levyn kulumisraja, loogisesti päätellen kulumisraja?

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9158
              • Oulu

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              PowerDiskit on nää uritetut levyt? Kuinka syvä tuo ura on eli kumpi tulee ensin vastaan, uran pohja vai levyn kulumisraja, loogisesti päätellen kulumisraja?
              ATE Powerdisc:eissä uran syvyys on tasan kulumisrajassa. Eli levy on valmis, kun se on kulunut sileäksi. Omaan kiesiin tein tovi sitten jarruremontin, jossa eteen tuli powerdiscit. Käytännön ajossa merkittävin muutos nopeampana jarrutuntuman löytymisenä sadekelillä.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by NHB View Post
                Jäähdyttämätön laikka on huono, vaikka sen tekisi kuinka hyvin.
                Eiköhän se riitä 316i:ssä.

                Maksaahan ne satulatkin jotain, eli halvemmalla saa parannuksen jarruihin kun laittaa powerdiscit.

                Saattavat olla jopa normaali ajossa paremmat kuin sileät jäähdytetyt, eri asia radalla.

                Comment

                • SledgeHammer82
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1651
                  • Pk-seutu

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Eiköhän se riitä 316i:ssä.
                  ...
                  Saattavat olla jopa normaali ajossa paremmat kuin sileät jäähdytetyt, eri asia radalla.
                  Paitsi kun ajat levyt kuumiksi ja vetäset sen jälkeen vesilammikon läpi niin levyt on kierossa.

                  Comment

                  • Keimo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2032
                    • Kekkoslovakia

                    #10
                    Originally posted by Bmw Master View Post
                    Eiköhän se riitä 316i:ssä.

                    Maksaahan ne satulatkin jotain, eli halvemmalla saa parannuksen jarruihin kun laittaa powerdiscit.

                    Saattavat olla jopa normaali ajossa paremmat kuin sileät jäähdytetyt, eri asia radalla.
                    Meinaatko, että jäähdyttämättömät ovat paremmat radalla?

                    Comment

                    • NHB
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 1120

                      #11
                      Originally posted by Bmw Master View Post
                      Eiköhän se riitä 316i:ssä.

                      Maksaahan ne satulatkin jotain, eli halvemmalla saa parannuksen jarruihin kun laittaa powerdiscit.

                      Saattavat olla jopa normaali ajossa paremmat kuin sileät jäähdytetyt, eri asia radalla.
                      Jos ei jarruja käytä enemmälti, niin silloin vakiolevytkin menee varmasti. Mutta jos taasen etsii kunnon parannusta jarruihin, niin yksi uritus on pientä näpertelyä verrattuna rakenteeltaan ylivoimaiseen levyyn. Jos se joku pieni urituksen tuoma ero on kovin tärkeää, niin ainahan voi ostaa uritetut ja jäähdytetyt levyt (satulat mukaan tietenkin). Mutta pääpointti kuitenki se, että mun mielestä Powerdiscien tuoma hyöty on hyvin marginaalinen vaihtoehtoon b verrattuna. Jokainen sitten miettiköön millaista muutosta jarruihin haluaa.

                      Comment

                      • Bmw Master
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 13155
                        • Kokomo

                        #12
                        Originally posted by Keimo View Post
                        Meinaatko, että jäähdyttämättömät ovat paremmat radalla?
                        En. Kirjoitinko väärin vai oliko lukihäiriö?

                        Originally posted by NHB View Post
                        Jos ei jarruja käytä enemmälti, niin silloin vakiolevytkin menee varmasti. Mutta jos taasen etsii kunnon parannusta jarruihin, niin yksi uritus on pientä näpertelyä verrattuna rakenteeltaan ylivoimaiseen levyyn. Jos se joku pieni urituksen tuoma ero on kovin tärkeää, niin ainahan voi ostaa uritetut ja jäähdytetyt levyt (satulat mukaan tietenkin). Mutta pääpointti kuitenki se, että mun mielestä Powerdiscien tuoma hyöty on hyvin marginaalinen vaihtoehtoon b verrattuna. Jokainen sitten miettiköön millaista muutosta jarruihin haluaa.
                        Kyllä kyllä, mutta itse ennemmin sijoitan tuollaiseen 316i jarruremonttiin muutaman kympin lisää ja saan pikkuisen paremmat jarrut kuin vakiot. Tietysti, jos rahaa on kuin rosvopäälliköllä, niin 10 mäntäiset satulat ja kunnon 350mm levyt vaikka joka kulmaan.

                        Eli joko kohta tajuatte mitä tarkoitan?

                        Comment

                        • BME316
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2007
                          • 446

                          #13
                          Eihän nuo levyt mihinkään ratakäyttöön ole tulossa. Alle tuli hieman orkkis 14" vanteita painavammat vanteet/renkaat joten olisi mukava saada jarrutustehokin paremmaksi. 320i satulat olisi tiedossa, mutta tietysti uudet levyt niihinkin täytyy hankkia. Jos nuo PowerDiscit on yhtä tehokkaat, niin turhaan ostelee satuloita.

                          Comment

                          • MarttiKK
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 1638

                            #14
                            Originally posted by Bmw Master View Post
                            En. Kirjoitinko väärin vai oliko lukihäiriö?
                            No tuon lauseen "Saattavat olla jopa normaali ajossa paremmat kuin sileät jäähdytetyt, eri asia radalla" voi ymmärtää niin, että Ate-levyt ovat paremmat kuin sileät jäähdytetyt mormiajossa ja radalla taas ei.

                            Comment

                            • Dani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2007
                              • 3847
                              • Espoo

                              #15
                              Mistä näitä levyjä saa eteen ja taakse E46 328i:n?
                              sigpic
                              Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎