mitkä nastarenkaat o parhaat?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Paabo
    replied
    Itsellä on 328 E46 farkussa Nelos hakkapeliitat.En osaa kehua, mut en kyl moitikkaan.Ihan perusrenkaat.Toimineet niin kuin pitääkin ja tarvittaessa pääsee iloista luisua...

Leave a comment:

• KPJ
    replied
    ite oon kans nastojen puolesta liputtanu , varsinkin kun täällä etelässä harvemmin lunta on. no nykyään on sen verta kummeissa kokoa ja tuli iskemättömät kitkamisukat auton mukana niin tiellä ollaan toistaiseksi pysytty , kop kop , nimim. 265 kitkat takana ja < 350 konia...

Leave a comment:

• Bmw Master
    replied
    Ei nastoja ikinä. Hyi, kamalat.

Leave a comment:

• Will_E39
    replied
    Originally posted by kaol View Post
    Ja sehän olikin juuri kitkojen vika.
    Nojoo.. Itse olen ajanut nastoilla aina E39:n ostamiseen asti, jossa oli ostohetkellä kitkat. Nastoja en aio enää omaan autoon ostaa.

sama homma

Leave a comment:

• jsa014
    replied
    Juuri ajelin 08 Variant Golfilla jossa alla Nokian HKPL5. Rengasmelu oli melkoinen, muuten ok. Mutta mun ääni menee Gislaved Nord Frosteille, sellaiset oli entisessä autossa, ja pitävät ja ennen kaikkea hiljaiset.

Leave a comment:

• kaol
    replied
    Originally posted by arsca77 View Post
    Kitkarenkaita joskus koitin ja seuraus oli että meni ovi sisään ja liikennemerkki nurin Senjälkeen Nokian Hakkapeliitat ja on pysytty viivojen välissä
    Ja sehän olikin juuri kitkojen vika.
    Nojoo.. Itse olen ajanut nastoilla aina E39:n ostamiseen asti, jossa oli ostohetkellä kitkat. Nastoja en aio enää omaan autoon ostaa.

Leave a comment:

• arsca77
    replied
    Kitkarenkaita joskus koitin ja seuraus oli että meni ovi sisään ja liikennemerkki nurin Senjälkeen Nokian Hakkapeliitat ja on pysytty viivojen välissä

Leave a comment:

• goldenm
    replied
    Minä olen ollut tyytyväinen Ultra Grippeihin. 195/65/15 koolla E36:n alla ovat toimineet mielestäni hyvin.
    Ostin ne kolme kuukautta käytettyinä => oli kunnoltaan kuin uudet vaan ei uuden hintaiset

Vai kuulostaako 220 egeä pahalta hinnalta tosiaan kolme kuukautta alla olleista renkaista,
    joissa kaiken kukkuraksi oli vielä kohtalaiset alumiinivanteet, tosin ei Bemariin, mutta kuitenkin..
    Aluvanteiden hävittämisen jälkeen renkaille ei pahemmin jäänyt hintaa..

Leave a comment:

• MarttiKK
    replied
    Contin WVI:t olivat E39:ssä ja olivat erinomaiset. Samat tulee E60:een tai WVII:t.

Tuolla pappaforumilla ovat kironneet nokialaiset alimpaan helvettiin, ainakin E60:ssä.

Leave a comment:

• jamata
    replied
    Originally posted by ZoMbiE View Post
    Gislaved Nord Frost:it pyöri edellisessä alla, ja ne oli ainaki todella pitävät, ja suht hiljaisetkin. Oisko se ollu NF 3 se juokseva numerointi? Niissä jopa ajotuntuma säilyi yllättävän hyvänä, eli ei tullut tätä normaalia pullataikina efektiä, jonka talvirenkaat lähes aina aiheuttaa.
    Samanlaiset ostin kans viikko sitte ja ei voi olla ku tyytyväinen.

Leave a comment:

• Ikuinen aloittelija
    replied
    Originally posted by 10+ View Post
    No kyllä se hakkapeliitta 4 ei todellakaan ole surkea. Yksi parhaimmista naskarenkaista, ja kalleimmista.
    Omaa kokemusta on nyt HKPL4:stä kohta 5:ltä talvelta. Tässä 320d:ssä on ollut uudesta asti HKPL4:t. Mittarissa on 125tkm eli nuo on pyörineet alla about 60tkm. Pintaa on edelleen noin 5,5-6mm, mutta nastat alkavat olla aika finaalissa. Näistä ei voi kyllä sanoa, että mikä on ollut edessä tai mikä takana. Pito ei enää ole huipussaan, mutta hyvin on liikenteen tahdissa kestetty eikä mitään ylimääräisiä lipsumisia ole tullut. Melu oli uutena infernaalinen, mutta tämän verran ajettuna on jo ihan siedettävä . Talvirenkaina nämä ovat kylä ehdottomat, mutta sulalla kelillä ei mitkään kisarenkaat.

Kakkosautossamme (etuvetoinen Altea) on nuo Contin WV2:t. Ne ovat käytännössä vielä uudet. Jokin tuossa renkaan käytöksessä häiritsee, mutten tiedä mikä. Ehkä hieman etäisempi tietunto. Sen mitä kurkkasin kaverin skoda merkkisestä 4-veto kulkineesta noita, niin nastat näyttävät pyörähtävän "väärään" asentoon jossain vaiheessa. Minun mielestäni Nokialaisessa käytetty neliönasta on huomattavasti parempi keksintö. HKPL5:ssa näyttää noiden kiinnitystä vielä parannetun.

G-Y UG500:t oli edellisessä kakkoskulkineessa (Astra). Pito tuntui heikkenevän uuden renkaan pidosta aika nopeasti. Sivuttaispito oli huomattavasti heikompi, kuin HKPL4:ssa. Melultaan rengas oli todella hyvä. Tietysti G-Astra ei muutenkaan ole sisämelultaan huonoimmasta päästä.
    Ennen E46:sta olleessa Toledossamme oli Gislaved:n 2:t. Ne oli varsin hyvät. Uudesta 3:sta ei ole lähipiirissäkään kokemusta.

Nyt alkaa olla uusien nastojen osto edessä tuohon E46:een. HKPL5:t ostaisin heti, mutta niiden hinta on jotain käsittämätöntä. Contin WV 2:t on toinen vaihtoehto saa nähdä keksiikö vielä jotain vaihtoehtoja.

Leave a comment:

• Jamppa1983
    replied
    Itsellä Passatissa Bridgestonen Noranzat 195/65 15", olivat viimetalven alla ja olen todella tyytyväinen kaikin puolin! Nastat pysy ja muutenkin hyvässä kuosissa vaikka tuli varmaan reilu 25t mittariin näillä renkailla. Suosittelen ainakin etuvetoiseen.

Leave a comment:

• 10+
    replied
    No kyllä se hakkapeliitta 4 ei todellakaan ole surkea. Yksi parhaimmista naskarenkaista, ja kalleimmista.

Leave a comment:

• Remolux
    replied
    nastapyöristä viellä..

kaveri kehu maasta taivaisiin gislaved 3, kuulemma testivoittajat viime vuonna.. kellää tietoo millanen o ihan maanteillä ja joskus pitää päästä merelle pilkille, että siellä sitä sään vaihtelua riittää??

ja autonahan o etuveto golffi..

hakkapeliitta4 o aivan surkee..

Leave a comment:

• jSp
    replied
    Luetaan ajatuksen kanssa...

Eli luetun ymmärtämisestähän siinä rengastestissä on kyse, mitkä osa alueet itselle tärkeitä niin niistä seulomaan, sitten kun vielä kuuntelee normaali ihmisten kommentit,lukee täältä yms. niin siitäpä se kummi löytyy. Esim. entiseen ratakisko Volvooni hakkikset, Mutta tähän 530d:hen en niitä ota. Viimetalvi 2 talvea käytetyillä ultra grip 500:silla joihin olin kyllä tyytyväinen.
    Auton paino mielestäni vaikuttaa renkaan ominaisuuksiin aika paljon.

Leave a comment:

Working...