en aatellu ostavan rengasliikkeestää vanteitakaan koska maksavat sielläkin nii ylihintasena ku vertaa millä hinnalla netistä saa, ja turha tohon uusia on laittaa talveks.
Kannattaako jossain vanteissa nyt alkaa nuukailemaan, kun on ensin m3:n ostanu alle?
Nyt BMW 330e g21 M-Sport Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
17" 45 profiilin kitkoilla on varmasti mukavempi ajaa.
Eikai tuohon autoon saa edes laittaa 16"? No mutta saa tai ei niin järkevämpi ratkaisu olisi mielestäni minimissään orkkisrengastus tai hyvin lähelle sitä.
Kitkat ovat muutenkin niin löllöt ja jos vielä profiili laitetaan isommaksi niin voisin kuvitella että veikeä ajaa...
Rengasonline. comista vaan 17" kitkoja selaamaan sanon minä jos haluaa halvemmalla
Eihän nyt säästäminen kuulu M urheiluun
17" 45 profiilin kitkoilla on varmasti mukavempi ajaa.
Eikai tuohon autoon saa edes laittaa 16"? No mutta saa tai ei niin järkevämpi ratkaisu olisi mielestäni minimissään orkkisrengastus tai hyvin lähelle sitä.
Kitkat ovat muutenkin niin löllöt ja jos vielä profiili laitetaan isommaksi niin voisin kuvitella että veikeä ajaa...
Rengasonline. comista vaan 17" kitkoja selaamaan sanon minä jos haluaa halvemmalla
Eihän nyt säästäminen kuulu M urheiluun
joo ei niitä saksan kitkoja suomen jäisille teille :think
en ikään laittaisi kitkojaa autoni alle ovat kyllä niin perseestä
ja sitten en asu helsingissä päinkään nii en tekiskään niillä mitään, keskipohjanmaalta nii nasta se miehen tiellä pitää
mutta nyt asiaan tässä olisi tämmönen paketti mitäs tuumailette ?
en ikään laittaisi kitkojaa autoni alle ovat kyllä niin perseestä
ja sitten en asu helsingissä päinkään nii en tekiskään niillä mitään, keskipohjanmaalta nii nasta se miehen tiellä pitää
mutta nyt asiaan tässä olisi tämmönen paketti mitäs tuumailette ?
en ikään laittaisi kitkojaa autoni alle ovat kyllä niin perseestä
ja sitten en asu helsingissä päinkään nii en tekiskään niillä mitään, keskipohjanmaalta nii nasta se miehen tiellä pitää
mutta nyt asiaan tässä olisi tämmönen paketti mitäs tuumailette ?
ja alimmaiset 16 tuumaset ne ajattelin ostaa jos mahtuu, toihan on bemarin oma vanne nii toi vois mennä ?
Kuule täällä helsingissä risteykset on suditettu peilijäähän ja lunta täällä on vaikea etsiä. Jää on se mitä täällä on. Eli tuo sinun teoriasi meni nurinperin.
Jos talvirenkaat itse ostaisin, niin ne olis kitkat jäästä huolimatta. Tulee loppupeleissä halvemmaksi kuin nastojen nyppiminen takakaarista...
Edelleen... saako lain mukaan M3 alle laittaa 16" nakkeja?
Myykää autonne jos ei ole varaa ostaa asianmukaisia tassuja m3:een...
Edelleen... saako lain mukaan M3 alle laittaa 16" nakkeja?
Myykää autonne jos ei ole varaa ostaa asianmukaisia tassuja m3:een...
Sanoo sama henkilö jonka mielestä pallonivelten vaihtaminen on turvallisuusriski.
E36 se m3:kin on vaikka siellä eri mylly pyöriikin pellin alla, ei siitä yhtään sen pöllömpi tule 16" palloilla kuin muistakaan, onhan noihin "ämmättömiin" kolmosiin heitetty 15" pallojakin alle ja ajeltu onnellisena, jopa tehtaan toimesta. Turhaa nipotusta ja vikinää, ihan yhtä hyvin joku voisi sanoa täällä että kaikki alle 18" on köyhille ja jos ei ole varaa ostaa niin ei ansaitse autoa. Löysempirunkoiset renkaat sitäpaitsi tarjoavat paremman pidon muiden muuttujien pysyessä samana.
Huonoin perustelu ikinä asiassa kuin asiassa on, että "jos tohon X oli varaa niin ei tuonkaan pitäisi kirpaista". Kertoo siitä että rahantaju on vähän päässyt hämärtymään. Poikkeuksena tietysti joku öljysheikki tai vastaava jonka tulot ovat oikeasti niin suuret ettei pysty käyttämään yhtä paljon rahaa kuin sitä tienaa teki mitä teki. Niitä tuskin kuitenkaan täältä löytyy.
Sanoo sama henkilö jonka mielestä pallonivelten vaihtaminen on turvallisuusriski.
Pöh! perustelin väitteeni, ja se ei nyt ihan noin yksoikoista ollu. Turha sitä on jankata, ole hiljaa.
Ajattelen tätä vanneasiaa nyt vain ääneen. Tuo rahakysymys oli vain huulen heittoa.
Renkaissa kuten vanteissa -> toiset tykkää muhkummasta. Keskustelujen toisena tarkoituksena kuitenkin tuoda näkökantoja esille eikä jääräpäisesti ajaa muiden ajatuksia ojaan. Minunpuolestani tehköön kukin autolleen mitä haluaa. laittakaa sinne vaikka 13" vanne 140 profiililla jos lystää.
Mulle sanottiin ihan samaa, kun olin talvirenkaita ostamassa E36 M3:seen eli, että sopivia 16-tuumasia on tuohon todella vaikea löytää. Kuulemma kaikki 17-tuumaisetkaan eivät alle mahdu (mene ja tiedä sitten). Ostin sitten alle 18-tuumaiset M3 replikat HKPL 4:silla ja leveys on ihan sama kuin kesävanteissakin eli 225/40/18. Ihan hyvin ovat toimineet alla, ainakin tähän asti. Nastatkin ovat pysyneet ainakin vielä renkaissa, kunhan vain muistaa ajella rauhallisesti. Mene ja tiedä sitten, miten toimivat kun kunnon talvipakkaset saapuvat tänne eteläiseen Suomeen...
Mulla oli joskus aikoinaan e36 M3:ssa 16" vanteet talvella. Ne olivat Momo-Ferrari 16"-7.5"
Vanteita on tosiaan monenlaisia..veikkaisin että kannattaisi yrittää tarjota sinne esim: BBS RC 16" , ATS DTC 16", tai OZ racing..joissa on huomioitu isot jarrut.
Löysempirunkoinen rengas antaa enemmän periksi, jolloin tiehen kohdistuva voima on tasaisempi, voimapiikit tasoittuvat renkaan rungon joustossa eivätkä joudu kitkapinnan välitettäväksi. Lisäksi löysempirunkoinen rengas painuu kiihdyttäessä enemmän jolloin tiehen koskettava pinta kasvaa (ratasefekti, toiminta riippuu pinnanlaadusta).
Saat arvata uudestaan mistä TM:stä oli kyse, ei ainakaan toisiksi uusimmasta ja itse en lähde tuota läjää läpikäymään. Eikä se muuta fysikaalisia faktoja mihinkään vaikka siellä olisi millaisia aikoja puikotettu.
Löysempirunkoinen rengas antaa enemmän periksi, jolloin tiehen kohdistuva voima on tasaisempi, voimapiikit tasoittuvat renkaan rungon joustossa eivätkä joudu kitkapinnan välitettäväksi. Lisäksi löysempirunkoinen rengas painuu kiihdyttäessä enemmän jolloin tiehen koskettava pinta kasvaa (ratasefekti, toiminta riippuu pinnanlaadusta).
Ja juuri tuosta ilmiöstä johtuen tuo löysärunkoinen rengas tekee M3:n tosi veteläksi ajaa.Vaikka kitkapinnassa olisi kuinka tautinen pito,niin löysä runko tekee hyvin irtonaisen ja velton (ja vaarallisen) ajettavan.Ohitustilanteessa kaistaa vaihdettaessa tuntuu,kuin laakerikuulien päällä ajaisi.Toki eri rengasmerkeissä on eroja.
Nojoo, toki siitä tulee löysempi, mutta saman se tekee kaikille autoille ja jokainen voi sitten itse arvostella ostopäätöstä tehdessään miten "vaaralliseksi" auto tulee. Itse nyt en ehkä lähtisi tuota sanaa käyttämään vaikka käytös onkin vetelämpää, suurin osa kuitenkin ajaa muilla kuin matalaprofiilirenkailla ja on vielä hengissä.
suurin osa kuitenkin ajaa muilla kuin matalaprofiilirenkailla ja on vielä hengissä.
Veikkaan kuitenkin,että todennäköisemmin hyvin pieni osa ajaa pallorenkailla (= 50-sarjaa tai isommat),kun puhutaan topiikin autosta,eli E36 M3.Mutta antaa topiikin aloittajan kertoa ajonautinnostaan,kunhan on nuo 16":t jossain vaiheessa kokeiltu.
Comment