Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eturengas liikkuu taaksepäin

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AIN-1
    Bimmer Rookie
    • Nov 2002
    • 103
    • Kemi

    Eturengas liikkuu taaksepäin

    jarrutuksessa(monta senttiä kävelyvauhdista). Mikä on mennyt väljäksi? Altukivarsi vai vaikuttaako kallistuksenvaakaaja tuohon suuntaan?
    Jarruttaessa ratti vispaa jonkin verran ja renkaat on kulunut sisäreunasta melko sileäksi ja aurauskulmat on kunnossa.

    T:Hannu
    E39 520 Touring -01
    E30 320 Touring Turbo -89(ei enää palveluksessani)
  • m-power
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 731
    • TAMPERE

    #2
    joo ihan hyvästä kokemuksesta johtuen... olisko tukivarsien kumit loppu?? siis ne jotka ovat rungon ja tukivarsien päitten kanssa tekemisissä... kysyppä petteriu:lta uudet uretaaniset tilalle....suosittelen kaikille...
    sitä saa mitä tilaa

    http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

    R.I.P. 327i
    R.I.P. 535i
    audi a6 2.7 t

    Comment

    • stimmung
      Newbiemmer
      • Mar 2003
      • 18

      #3
      Originally posted by m-power
      joo ihan hyvästä kokemuksesta johtuen... olisko tukivarsien kumit loppu?? siis ne jotka ovat rungon ja tukivarsien päitten kanssa tekemisissä... kysyppä petteriu:lta uudet uretaaniset tilalle....suosittelen kaikille...
      Moi!
      Samaa epäilen useamman auton kokemuksella(myös muut merkit).

      Comment

      • Gutkeball
        Bimmer Rookie
        • Apr 2003
        • 40
        • Kajaani

        #4
        onko kallistuksen vakaajan puslat ehjät..ne meni omasta ja teki ihan samalla lailla
        -Bmw X6 35d -10
        -Bmw X5 3.0d E70 -07
        -Bmw 530dA M-Sport E61 -05
        -Bmw 530dA E60 -04
        -Bmw 320d E90 -05
        -Bmw 528iA E39 -96
        -Bmw 525i E34 -92
        -Bmw 525i E34 -90
        -Bmw 535iA E34 -88

        Comment

        • petteriu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1164
          • Pori

          #5
          Re: Eturengas liikkuu taaksepäin

          Originally posted by Gutkeball
          onko kallistuksen vakaajan puslat ehjät..ne meni omasta ja teki ihan samalla lailla
          Aavistuksen verran OT, mutta jos noin todella oli, oli ko. autossa jotain muutakin vikaa.

          Petteri
          BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

          Comment

          • AIN-1
            Bimmer Rookie
            • Nov 2002
            • 103
            • Kemi

            #6
            Originally posted by Gutkeball
            onko kallistuksen vakaajan puslat ehjät..ne meni omasta ja teki ihan samalla lailla
            Noo ne ei oo irti poikki mutta on ne semmoset "väljät".
            E39 520 Touring -01
            E30 320 Touring Turbo -89(ei enää palveluksessani)

            Comment

            • AIN-1
              Bimmer Rookie
              • Nov 2002
              • 103
              • Kemi

              #7
              Originally posted by m-power
              joo ihan hyvästä kokemuksesta johtuen... olisko tukivarsien kumit loppu?? siis ne jotka ovat rungon ja tukivarsien päitten kanssa tekemisissä... kysyppä petteriu:lta uudet uretaaniset tilalle....suosittelen kaikille...
              En oo niihin tukivarsiin sen tarkemmin vielä tutustunut mutta eikö siinä oo kaks palloniveltä ja yksi pusla siellä takimmaisessa päässä(tämäkö).
              Tietääkä kukaan mitä eroa on sedanin ja touringin tukivarsilla, muistelen että aikaisempi omistaja oli vaihtanut sedanin tukivarret tähän touringiin.
              E39 520 Touring -01
              E30 320 Touring Turbo -89(ei enää palveluksessani)

              Comment

              • saastuttaja
                Bimmer Rookie
                • Feb 2003
                • 139

                #8
                325i touringissa on samanlaiset alumiiniset alatukivarret kuin uudemmassa E30 M3:ssa ja Z1:ssä. Näihinhän ei pysty pelkkiä niveliä vaihtamaan, vaan koko tukivarsi menee vaihtoon. Muissa malleissa on käsittääkseni sama teräksinen tukivarsi.

                Comment

                • saastuttaja
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2003
                  • 139

                  #9
                  325i touringissa on samanlaiset alumiiniset alatukivarret kuin uudemmassa E30 M3:ssa ja Z1:ssä. Näihinhän ei pysty pelkkiä niveliä vaihtamaan, vaan koko tukivarsi menee vaihtoon. Muissa malleissa on käsittääkseni sama teräksinen tukivarsi.

                  Comment

                  • Tappu
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 825
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by saastuttaja
                    325i touringissa on samanlaiset alumiiniset alatukivarret kuin uudemmassa E30 M3:ssa ja Z1:ssä. Näihinhän ei pysty pelkkiä niveliä vaihtamaan, vaan koko tukivarsi menee vaihtoon. Muissa malleissa on käsittääkseni sama teräksinen tukivarsi.
                    Kyllä siihen nivelet pystyy vaihtaan... :wink:
                    AMG

                    Comment

                    • saastuttaja
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2003
                      • 139

                      #11
                      Kerrohan kuinka se tehdään ja onko lopputulos uuden veroinen!

                      Nimim. Funny handling.

                      Comment

                      • m-power
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 731
                        • TAMPERE

                        #12
                        prässillä vanhat nivelet pois ja lämmitä vähän reikiä ja prässillä uudet tilalle ja samalla uretaanit päihin.... jo lakkas liike...helppoa...
                        sitä saa mitä tilaa

                        http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                        R.I.P. 327i
                        R.I.P. 535i
                        audi a6 2.7 t

                        Comment

                        • dunkelblau
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 1151
                          • Uusimaa

                          #13
                          Originally posted by AIN-1
                          Originally posted by m-power
                          joo ihan hyvästä kokemuksesta johtuen... olisko tukivarsien kumit loppu?? siis ne jotka ovat rungon ja tukivarsien päitten kanssa tekemisissä... kysyppä petteriu:lta uudet uretaaniset tilalle....suosittelen kaikille...
                          En oo niihin tukivarsiin sen tarkemmin vielä tutustunut mutta eikö siinä oo kaks palloniveltä ja yksi pusla siellä takimmaisessa päässä(tämäkö).
                          Tietääkä kukaan mitä eroa on sedanin ja touringin tukivarsilla, muistelen että aikaisempi omistaja oli vaihtanut sedanin tukivarret tähän touringiin.
                          Ihan sama, mut se tukivarren pusla sulta on menny vaihtokuntoon. Sen vaihto onnistuu yksittäinkin, eikä tarvi ostaa mitään muutaku sarja noita vakiopuslia (vas+oik)!
                          "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                          Comment

                          • AIN-1
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2002
                            • 103
                            • Kemi

                            #14
                            Originally posted by dunkelblau
                            Originally posted by AIN-1
                            Originally posted by m-power
                            joo ihan hyvästä kokemuksesta johtuen... olisko tukivarsien kumit loppu?? siis ne jotka ovat rungon ja tukivarsien päitten kanssa tekemisissä... kysyppä petteriu:lta uudet uretaaniset tilalle....suosittelen kaikille...
                            En oo niihin tukivarsiin sen tarkemmin vielä tutustunut mutta eikö siinä oo kaks palloniveltä ja yksi pusla siellä takimmaisessa päässä(tämäkö).
                            Tietääkä kukaan mitä eroa on sedanin ja touringin tukivarsilla, muistelen että aikaisempi omistaja oli vaihtanut sedanin tukivarret tähän touringiin.
                            Ihan sama, mut se tukivarren pusla sulta on menny vaihtokuntoon. Sen vaihto onnistuu yksittäinkin, eikä tarvi ostaa mitään muutaku sarja noita vakiopuslia (vas+oik)!
                            Vaivauduin katsomaan autonalle ja se takapuslahan se tietenkin on en vaan heti tajunnut miten se tukivarsi käyttäytyy jarruttaessa
                            Tuleeko noilla uretaani puslilla kaikki kolinat sun muut runkoon vai pysyykö yhtä hiljaisena, minkä hintaiset ja mistä niitä saa?
                            E39 520 Touring -01
                            E30 320 Touring Turbo -89(ei enää palveluksessani)

                            Comment

                            • m-power
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2003
                              • 731
                              • TAMPERE

                              #15
                              ainahan noi uretaaniset on jäykempiä/kovempia... ei kyllä äänet lisääntynyt mitä nyt tuntuu montut kovemmilta kuin ennen... mut jos haluat optimaalista ohjaus tuntumaa niin kannattaa laittaa... ja petteriu:lta voit kysästä puslia siltä itse tilasin...
                              sitä saa mitä tilaa

                              http://www.btcf.fi/showcar.php?id=420

                              R.I.P. 327i
                              R.I.P. 535i
                              audi a6 2.7 t

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎