Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pallonivelet jumissa!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

Originally posted by WSE1 View Post
    Useimmiten ulosvetäjät ovat olleet murtohaarukkaa tehokkaampia. (eivätkä riko niveltä/suojakumia jos sillä nyt on merkitystä). Olen myös aina laittanut painavan rätin irroitettavien osien ympärille etteivät irrotessaan hyppele minne sattuu.
    No omalla kohdalla olen niitä onnistunut jo rikkomaan 3kpl (tosin fordien kanssa)

Suosin siis murtohaarukkaa niitä on hajonnut vain yksi

Comment

• Juzbe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 1066
      • Pori

Taitaa prässi olla helpoin ja hermoja/osia säästävin vehje. Kiikutappas tukivarsi esim ammattikoululle tai autopajalle niin käy helposti homma.

Jos itse haluaa tehdä niin sitten lämmitys/jäähdytys perjaatteella ja raa'alla voimalla lähtee,joskus voi olla niin piukassa että prässi on ainoa vaihtoehto.

Comment

• WSE1
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 3242
        • Suomusjärvi

Originally posted by Muurahainen View Post
        No omalla kohdalla olen niitä onnistunut jo rikkomaan 3kpl (tosin fordien kanssa)

Suosin siis murtohaarukkaa niitä on hajonnut vain yksi
        Olen minäkin saanut rikki yhden ulosvetäjän. Sen jälkeen en ole ostanut kiinalaista.

Comment

• Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

Originally posted by Juzbe View Post
          Taitaa prässi olla helpoin ja hermoja/osia säästävin vehje. Kiikutappas tukivarsi esim ammattikoululle tai autopajalle niin käy helposti homma.

Jos itse haluaa tehdä niin sitten lämmitys/jäähdytys perjaatteella ja raa'alla voimalla lähtee,joskus voi olla niin piukassa että prässi on ainoa vaihtoehto.
          Tuota...minä irroitan näitä käytännössä lähes päivittäin ja viimeisen parikymmenen vuoden aikana taitaa pisin aika satojen ja satojen nivelen irroituksessa olla 7-8sek. Tämäkin johtui siitä että joku neropatti oli laittanut xantian raidepään nivelkartioon laakerilukitetta. Normaali nivelen kuin nivelen irroitusnopeus on n.1-3sek, eikä näissä todellakaan käytetä mitään ulosvetäjiä. Eli yksi terävä kopautus timpurin vasaralla umpirauta vastassa ja mikäli sitä ei ole niin parin kilon leka vastapuolelle. Kartio tärähtää millisekunniksi soikeaksi ja AMPUU nivelen ulos kartiosta.

Comment

• uti
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 195

Tämäkin

lyöntitapa on todettu toimivaksi. Aina ei vaan pääse lyömään niin hyvin siihen. Enkä ole tuon murtohaarukan jälkeen viitsinyt enää kauheesti nuijia. Niillä vanhoilla nivelillä kun ei ole arvoa. Tosin ei se haarukkakaan joka paikkaan tahdo sopia. Ulosvetimiä en ole kunnollisia nähnyt.

Comment

• Juzbe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1066
              • Pori

Originally posted by Hemi View Post
              Tuota...minä irroitan näitä käytännössä lähes päivittäin ja viimeisen parikymmenen vuoden aikana taitaa pisin aika satojen ja satojen nivelen irroituksessa olla 7-8sek. Tämäkin johtui siitä että joku neropatti oli laittanut xantian raidepään nivelkartioon laakerilukitetta. Normaali nivelen kuin nivelen irroitusnopeus on n.1-3sek, eikä näissä todellakaan käytetä mitään ulosvetäjiä. Eli yksi terävä kopautus timpurin vasaralla umpirauta vastassa ja mikäli sitä ei ole niin parin kilon leka vastapuolelle. Kartio tärähtää millisekunniksi soikeaksi ja AMPUU nivelen ulos kartiosta.

Juuh,itsekin olen koulussa muutamat ottanut,kunnon vehkeillä homma käy helposti.

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎