Announcement

Collapse
No announcement yet.

Heilahdusvaimentimien mittaus...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AkiV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 329

    Heilahdusvaimentimien mittaus...

    niin eli siis katsastuksessa iskareiden tehokkuudet

    sain arvot

    Edessä vasemmalla: 65%
    Edessä oikealla:65%
    Takana vasemmalla: 64%
    Takana oikealla: 49%

    Etuiskarit on vaihdettu puolvuotta sitten.. takavasen iskari siis kuin uusi?
    mites tuo takaoikea?...vaikuttaako moinen jo ajettavuuteen
    aika ero mielestäni?

    unohdin katsastussedältä kysellä arvoista
    mutta eiköhän täältä löydy vielä viksumpia setiä :think
    E39 530dA Touring -00
  • JTS
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 37
    • Oulu

    #2
    Ei noista lukemista pysty päättelemään, onko etu/taka-akselien iskareissa ikä- taikka kulumiseroja. Omassa autossa noin 40tkm ajetut etuiskarit olivat katsastussedän testerin prosenteista tehdyn arvion mukaan kuluneemmat kuin 90tkm ajetut takaiskarit.
    F11 520dA xDrive -16
    F30 320dA xDrive -13 (2019-2021)
    E46 316ti -04 (2004-2008)
    E21 315 -83 (2001-2002)

    Comment

    • Jochen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 1229
      • Valkeakoski & Trondheim

      #3
      Hmmm ei kai tuo mittaus aina välttämättä kerro iskareiden kuluneisuudesta mitään?

      Luulisin että siinä vaan mitataan kuinka hyvin iskunvaimennin vaimentaa jousen värähtelyä. Eli jos iskari on vaihdettu ei-alkuperäiseen tai se on jo tehtaalta väärin mitoitettu niin tulokset ei ole välttämättä kovin hyviä. Tietenkin jos iskari on kulunut ja niin sekin kyllä näkyy.

      Hmmm, mitähän tuloksien pitäisi olla että vaimennus olisi optimaalinen, tietääkö kukaan?

      No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
      Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
      Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
      Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
      Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
      Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Nuo iskaritestit konttoreilla on ihan suolesta. Jos molemmilla puolilla on yhtä kuluneet ja vaikka olisivat aivan finaalissa niin testi voi mennä täysillä prosenteilla läpi, näin on käynyt monella. Ei tuo testi kerro kuin iskarien "eriparisuudesta"...

        Tuo sinun kohdallasi oleva prosenttiero voi johtua jo pienestä erosta renkaiden ilmanpaineissa. Jos ei muita oireita ole niin ei muuta kuin kovaa ajoa!
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • Tuiske
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2004
          • 1441
          • Lempäälä

          #5
          Originally posted by Jochen View Post
          Hmmm, mitähän tuloksien pitäisi olla että vaimennus olisi optimaalinen, tietääkö kukaan?
          Olen ymmärtänyt että vaimennus on silloin tuommosen testerin mielestä hyvä, kun rengas ei irtoa millään testerin tärinätaajuudella testerin pinnasta
          Corvette C4 LT4 TURBO
          Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

          Comment

          • Jochen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 1229
            • Valkeakoski & Trondheim

            #6
            Käytin aamulla ämmää katsastuksessa ennen talvisäilöön laittamista.

            Edessä 68 / 70
            Takana 64 / 6?

            Alkuperäiset iskarit ja jouset alla.

            No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
            Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
            Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
            Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
            Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
            Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10031
              • KVLA

              #7
              Originally posted by Jochen View Post
              Käytin aamulla ämmää katsastuksessa ennen talvisäilöön laittamista.

              Edessä 68 / 70
              Takana 64 / 6?

              Alkuperäiset iskarit ja jouset alla.
              Viime vuonna omassa ämmässä oli takana UUSISSA alkuperäisiskareissa prosentit takana molemmissa tasan 55%.Edessä on vanhemmat,eli käytetyt ja niissä oli prosentit 65-68%.Vakiojousilla siis.

              Katsastusmieskin haukkui tuon heidän systeeminsä paskaksi.Yleensä mitä jäykempi alusta,sitä "virheellisempää" ja alhaisempaa lukemaa prosentit kuulemma pukkaa.

              Comment

              • Tumppa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1812
                • Oulu

                #8
                Mulle katsastusmies sanoi samaa tuosta madalletun ja jäykän alustan hommasta, ettei näytä oikein mutta näkee siitä sen jos jossain kulmassa on liian heikkotehoinen iskunvaimennus verrattuna muihin.
                F31 320d LCI

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎