Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanne ei irtoa kirvelläkään !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Grohe
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 49

    Vanne ei irtoa kirvelläkään !

    Nonii eli tuli tos vaihdettua talvirenkaat kiinni. No sitten huomasin että edessä vanteet ottavat iskarin tolppaan kiinni ja pitääkin laittaa levityspalat (speiserit) sinne. Keskireikä oli aika ahdas kun laitoin ekan kerran vanteet kiinni mutta kun pultit kiristi niin vannekkin solahti sinne kunnolla.
    No pultit irtosivat ihan hyvin, mutta nytkun yritän irrottaa vannetta niin ei irtoa sieltä millään ! Oon potkinu tuntikausia eri puolille vannetta ja koittanu sitä sieltä repiä. On rasvailtu ja on koitettu lämmitää kosanilla mutta ei helvetti ei vanne oo liikkunu milliäkää paikaltaa !
    En voi ajaa mihinkään sitä koska renkaat ottavat siiihen iskarin tolppaan kiinni joten jotakin pitäisi keksiä pikaisesti tossa pihalla ratkasuks että ei tarvi kävellä töihin. Ideoita?
  • Jylppy--
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 476
    • MME/JKL

    #2
    Rälläkällä
    e30 318iS"UFE"
    e30 327 TIC "AVO"
    e30 325i "AVO"

    -MME connection-
    -Btcf absolutistit team-

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Ite otin irtonaisen renkaan (vanne+kumi) käteen ja huitasin auton alta niin paljon kun sain vauhtia ja irtos, meinas silti usko loppua jossain vaiheessa ennen kuin massan otin mukaan kuvioihin! Toinen on että pehmikettä tai suoraan vannetta vasten sisäkautta lekalla...
      ...

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Varohan sen lämmittelyn kanssa ettei laakerin rasvat pala..

        Eikö tuossa voisi auton omaa painoa hyödyntää samaan vannetta irti? Esim kaltevaa alle ja laskee tunkkia jolloin se kääntää pyörää, tai sitten auto alas ja pultit löysällä ja ohjauksen avulla nilkuttelee.
        Nuo temput toki taas rasittaa ripustuksia ja raidetangonpäitä..
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Grohe
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 49

          #5
          Originally posted by reddewil View Post
          Ite otin irtonaisen renkaan (vanne+kumi) käteen ja huitasin auton alta niin paljon kun sain vauhtia ja irtos, meinas silti usko loppua jossain vaiheessa ennen kuin massan otin mukaan kuvioihin! Toinen on että pehmikettä tai suoraan vannetta vasten sisäkautta lekalla...
          Itsekkin mietin että jos koittas auton alta humauttaa jollain 10 kilon lekalla sinne renkaan/vanteen sisäpintaa tai potkasta makuuasennosta oikein kunnolla. Pitäs vaan auto nostaa niin pirun korkeelle että pelko herää kun se putoaa ilman rengasta tunkilta päälleni. Ulosvetäjää mietin kans. Auto on vielä pirun matala ja riegerin teinietupuskuriki tuntuu joka välissä olevan vaan tiellä

          Comment

          • tero_v
            BTCF Member
            • Sep 2006
            • 970
            • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

            #6
            ensin järkeillään ja sitten ku järki ei enää auta. otetaan esiin väkivalta sillä irtoo kaikki. on kokemusta, ku pajalla pettää pinna
            E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
            650hp/850nm 1.8bar
            1/4m 11.48s/208km/h
            100-150km/h 2.01s
            100-200km/h 6.99s


            EX jatkeet:
            e39 528 M-Sport -99
            e36 318is "M-sport" -92

            Comment

            • Tikkunen85
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 892
              • Paltamo

              #7
              Originally posted by reddewil View Post
              pehmikettä tai suoraan vannetta vasten sisäkautta lekalla...
              juu itekki joutunu kerran käyttää tätä konstia ja lähtee aika kätevästi irti tolleen. ainut vikahan tossa on se et vanne ei välttämättä säily ehjänä. itellä ainaki jumahti kerran sunnyn vanne dexiin niin kiinni et vanne oli ihan solmussa ennenku irtos.

              Comment

              • Jaska.T
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1536
                • TaNpere

                #8
                Kakkosnelonen poikittain renkaan/vanteen alaosaan ja lekaa päälle niin irtoaa varmasti tai vika on miehessä

                G30 530e Msport
                -------------------------------------------------
                F30 330e Msport
                E60 525d Msport LCI
                E39 530d Touring
                Ex E46 320i coupé
                Ex AC Schnitzer S5 3.0d
                Ex ALPINA B6
                Ex E34 525i Touring
                Ex E36 328i Coupe
                Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
                Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
                Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
                Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
                Never Drive Faster Than
                Your GuardianAngel Can Fly

                Comment

                • kehveli
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 276
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Lekaa vaan renkaan taakse mollemmin puolin, varmasti lähtee.
                  En suosittele kuitenkaan hakkaamaan mihinkään vanteeseen, se on sitten sen jälkeen entinen vanne.
                  Entiset autot: paljon malmikasoja ja sitten yks mersu ja föördi
                  Nykyiset kehonliikuttimet: X5 3.0D, 325i

                  Comment

                  • Ändi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1292
                    • Pori

                    #10
                    jos sattuislöytyyn sopivankokonen pullotunkki, niin se johonkin tukivarren ja vanteen väliin. ei tulis ainakaan mitään halitsemattomia lyömä haavoja autoon eikä kuljettajan.
                    sigpic
                    E46 2d 330 -02
                    EX.
                    E36 2d 328 -97
                    e92 335d -07
                    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                    Bmw 325 iA 2D -93
                    Bmw 325 4d -92

                    Comment

                    • iikka
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 2597
                      • Oulu

                      #11
                      joo kyllähän ne tarttuu monesti aika miehekkäästi kiinni.. ei muutako ota toinen talviratas käteen ja humauta sillä niinpaljoko lähtee siihe joka on kiinni, tai jollain lankunpätkällä tosiaan lyöt vanteen sisäreunaan!
                      Speed costs, how fast you wanna go?

                      Comment

                      • KV1
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 410
                        • Suomi

                        #12
                        Itsellä oli aikoinaan Audissa peltivanne hyvin jämähtänyt paikalleen, ei totellut isoakaan lekaa. Lopulta saatiin rengas irti, kun laitettiin pultit takaisin paikalleen mutta hivenen löysälle, ja eikun pihalle ympyrää ajamaan. Siinäkään ei vielä nasahtanut, mutta kun tallin kynnyksen yli ajoi reippaasti niin nasahti irti.

                        Ei tosin toimine tässä tapauksessa, jos ottaa niin pahasti kiinni ettei voi ajaa lainkaan.
                        E36 M3 -osia myynnissä
                        E36 M3 -projekti

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          #13
                          Originally posted by KV1 View Post
                          Itsellä oli aikoinaan Audissa peltivanne hyvin jämähtänyt paikalleen, ei totellut isoakaan lekaa. Lopulta saatiin rengas irti, kun laitettiin pultit takaisin paikalleen mutta hivenen löysälle, ja eikun pihalle ympyrää ajamaan. Siinäkään ei vielä nasahtanut, mutta kun tallin kynnyksen yli ajoi reippaasti niin nasahti irti.

                          Ei tosin toimine tässä tapauksessa, jos ottaa niin pahasti kiinni ettei voi ajaa lainkaan.
                          Tätä "taktiikkaa" itsekkin olen käyttänyt jos vanne jymähtänyt kunnolla kii. Toimii joka kerta
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          • jSp
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2006
                            • 116
                            • Kiuruvesi

                            #14
                            Ensimmäisenä pönkkäät autosi tarpeeksi ylös niin tukevasti ettei se VOI pudota päällesi. Sitten sinne alareunaan sillä toisella renkaalla tai leka/kakkosnelos tai nelosparru systeemillä. Se kun on niin päin nyt jumissa koska tolppaan vastaa.
                            Jos ei kunnon vehkeitä/valoja niin JÄTÄ huomiseen,hommaa kavereita,jää pois töistä mutta älä särje itseäsi.
                            Usko.
                            Olen menettänyt hyvän ystäväni niin että auto putosi hänen päälleen.

                            Comment

                            • Grohe
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2007
                              • 49

                              #15
                              Jees kiitoksia neuvoista rengas lähti irti lankku/leka systeemillä ! Ilmeni uusi ongelma. Rengas ei käy lähimaillakaan vielä korotuspalankaan kanssa paikalleen. Silti ottaa iskariin paljon. Takana kyllä käyvät. Vanteet ovat ooppelista. Ilmeisesti ET aivan väärä? Joskus vaihdettu erilainen iskari? Täytynee varmaan huomenna käydä romuroopelta hakemassa pari e30 kiinni ollutta vannetta ja vaihtaa renkaat niihin kiinni jos ne kävis paremmin :think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎