Hyvä vastaus! Asiasta mitään tietämättömänä veikkaan jotain vaseliinin sähkönjohtavuuteen liittyvää selitystä mahdolliseen airbagin laukeamiseen.
Näin ja vaikka juuri näin ei sattuisi käymäänkään, niin vaseliinin/öljyn päästessä täysin suojaamattomista airbag:in liittimistä sytyttimiin sisään, oikosulkee se koko bagin lopullisesti toimintakelvottomaksi.
Rasvan kerran päästyä sytyttimeen, sitä ei pelasta enään käytännössä mikään.
Eli näitä "Rasvattuja" bagejä menee minunkin kautta vaihtoon aina silloin tällöin, kun "rasvarit" ovat umpinaisen spiraalikehän kitinöitä yrittänyt korjata sokkona "nerokkailla rasvausneuvoilla".
Se riski että ko.bagi pääsisi äänimerkin lyödessä läpi räjähtämään, on todellisuudessa pieni, mutta ei täysin mahdoton koska minäkin tiedän pari varmaa tapausta Suomessa tapahtuneen. Kumpikaan ei kuitenkaan ole ollut BMW, mutta itse systeemissä ei ole mitään eroa, joten yhtä hyvin näin voi ainakin teoriassa tapahtua myös e36:ssa. Tämä on selkeä turvallisuusriski jos/kun ennalta arvaamaton "jysäys" sattuu Murphyn lain mukaan ajettaessa juuri väärässä kohdassa/tilanteessa.
Eli, pidetään ne rasva/öljysprayt kaukana airbag osista+liittimistä ja jos jotain pitää rasvata, niin sitten ratti+spiraalikehä irti ja rasvataan/korjataan se oikea kitinän aiheuttava ongelma pois.
Comment