Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ratti ääntelee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olsberg
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 349
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by HeNkKa03 View Post
    Eihän se mitään riko JOS sulla ei oo bägiä MUTTA jos on niin sillon voi sekottaa sen ja laukaista airbägit sun naamalle kun sitä vähiten odotat

    ja tosiaan mitä hemi sanoi että vaseliini ei ole ratkaisu ni eihän se olekaan, vain köyhän miehen ensiapua.
    Hyvä vastaus! Asiasta mitään tietämättömänä veikkaan jotain vaseliinin sähkönjohtavuuteen liittyvää selitystä mahdolliseen airbagin laukeamiseen.
    Ex. e46 330iA -03, e46 320d Touring -04, e36 323i -97

    Comment

    • Jupi85
      Bimmer Rookie
      • Nov 2004
      • 177

      #17
      ja arvaus meni täydellisesti oikein vaikka ei ollu hajuakaan mikä se vois olla :P niin yleinen malli vaan sattuu olemaan tuo e36

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by Olsberg View Post
        Hyvä vastaus! Asiasta mitään tietämättömänä veikkaan jotain vaseliinin sähkönjohtavuuteen liittyvää selitystä mahdolliseen airbagin laukeamiseen.
        Näin ja vaikka juuri näin ei sattuisi käymäänkään, niin vaseliinin/öljyn päästessä täysin suojaamattomista airbag:in liittimistä sytyttimiin sisään, oikosulkee se koko bagin lopullisesti toimintakelvottomaksi.
        Rasvan kerran päästyä sytyttimeen, sitä ei pelasta enään käytännössä mikään.
        Eli näitä "Rasvattuja" bagejä menee minunkin kautta vaihtoon aina silloin tällöin, kun "rasvarit" ovat umpinaisen spiraalikehän kitinöitä yrittänyt korjata sokkona "nerokkailla rasvausneuvoilla".
        Se riski että ko.bagi pääsisi äänimerkin lyödessä läpi räjähtämään, on todellisuudessa pieni, mutta ei täysin mahdoton koska minäkin tiedän pari varmaa tapausta Suomessa tapahtuneen. Kumpikaan ei kuitenkaan ole ollut BMW, mutta itse systeemissä ei ole mitään eroa, joten yhtä hyvin näin voi ainakin teoriassa tapahtua myös e36:ssa. Tämä on selkeä turvallisuusriski jos/kun ennalta arvaamaton "jysäys" sattuu Murphyn lain mukaan ajettaessa juuri väärässä kohdassa/tilanteessa.
        Eli, pidetään ne rasva/öljysprayt kaukana airbag osista+liittimistä ja jos jotain pitää rasvata, niin sitten ratti+spiraalikehä irti ja rasvataan/korjataan se oikea kitinän aiheuttava ongelma pois.
        Last edited by Hemi; 22-11-2007, 15:08.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎