Olisikohan ollut -87 loppuvuodesta(faceliftin yhteydessä?) tulivat 325i E30:seen vakiovarusteeksi eli siitä tuoreemmissa 325i:ssä tai sitä vastaavissa on oltava absit.
1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Eihän ne ole vieläkään pakolliset, uudessa Ladassakaan ei ole vakiona ABS:siä vai muistanko jotain ihan omiani? :think
Ladasta en tiedä, mutta porukoiden -99 (tai -98) Starletissa niitä ei ole. Olisi ollut lisävaruste. Kas kun ei ole tullut ajatelleeksi aiemmin. Kuvittelin itsekin niiden olevan pakolliset.:think
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Oisko mitään linkkejä lakipykälistä, jos kerta eivät ole pakolliset? Tai toisin päin että ne olisi pakolliset.
Luulen että ix on ollut ABS jarrut vakiona aina. Mutta mistä lähtien e30 (ei ix) on ruettu tuomaan ABS jarruilla. Oisko siitäkään mitään faktaa mahdollista saada. Vai onko ainut konsti Bemarin maahantuonnin kautta.
Oisko mitään linkkejä lakipykälistä, jos kerta eivät ole pakolliset? Tai toisin päin että ne olisi pakolliset.
Luulen että ix on ollut ABS jarrut vakiona aina. Mutta mistä lähtien e30 (ei ix) on ruettu tuomaan ABS jarruilla. Oisko siitäkään mitään faktaa mahdollista saada. Vai onko ainut konsti Bemarin maahantuonnin kautta.
Mutta eihän 4-vetoa voi käyttää vertailu autona 2-vetoiseen?
Eli mallivertailuna jos puhutaan 2-vetoisesta eikä 4-vetoisesta. Onhan niissä erillaiset asustarakenne.
Kun inssi sanoi konttorilla kun vaihdan 320 koriin (käyttöönottopäivä 26051987) 325 tekniikan niin täytyy samalla asentaa myos mallisarjan tehokkaimmat jarrut eli muka ABS. Mutta mitä käytännossa tarkoittaa taas tehokkaimmat. Eikö ABS jarrut ole vaan turvallisemmat, mutta mikä taas määrittelee että ne olisi tekokkaammat?
Eli pää poitti olisi saada mustaa valkoisella siitä että onko laki määrännyt näin vanhaan autoon ABS jarrut vakiona ja että mistäl ähtien niitä on ruettu tuomaan suomeen ABS jarruilla.
Eli mallivertailuna jos puhutaan 2-vetoisesta eikä 4-vetoisesta. Onhan niissä erillaiset asustarakenne.
Kun inssi sanoi konttorilla kun vaihdan 320 koriin (käyttöönottopäivä 26051987) 325 tekniikan niin täytyy samalla asentaa myos mallisarjan tehokkaimmat jarrut eli muka ABS. Mutta mitä käytännossa tarkoittaa taas tehokkaimmat. Eikö ABS jarrut ole vaan turvallisemmat, mutta mikä taas määrittelee että ne olisi tekokkaammat?
Eli pää poitti olisi saada mustaa valkoisella siitä että onko laki määrännyt näin vanhaan autoon ABS jarrut vakiona ja että mistäl ähtien niitä on ruettu tuomaan suomeen ABS jarruilla.
Ensimmäiseksi kannattaa unohtaa nuo nelivetojen absit, jos ei ix tekniikkaa kerran ole tulossa. Itse olisin sitä mieltä että jos auto kerran on prefacelift niin ei tarvitse abs jarruja, näitä facelifteja kun alettiin tehdä/tuoda loppuvuodesta -87(?) niin katsastuskonttori on nyt siinä käsityksessä että kaikissa -87 325i pitäisi olla absit vaikka näin ei ole. Kattele searchilla, monesti puitu samoja asioita.
Tarkkaa ajankohtaa millon on facelift tullut en tiedä mutta jokaisessa 325i faceliftissä(tai sitä vastaavassa TV:ssä) ne absit on oltava.
Selvittelin tänään asiaa ja 1.9.1986 lähtien on oltava ABS. Siitä päivästä 325i ABS jarrut olleet vakiona, eli sitä ennen ei onnistu ilman. Paitsi jos saa poikkeus luvan mikä maksaa 350e meni läpi tai ei.
Selvittelin tänään asiaa ja 1.9.1986 lähtien on oltava ABS. Siitä päivästä 325i ABS jarrut olleet vakiona, eli sitä ennen ei onnistu ilman. Paitsi jos saa poikkeus luvan mikä maksaa 350e meni läpi tai ei.
EDITOITU LIEVEMPÄÄN MUOTOON:
Eli 1.9.1986 lähtien taitaa olla nykyinen kanta, mutta on olemassa uutena Suomeen maahantuotuja 87-mallin 325 iivareita, joissa rekisteriotteessa ei ole mainintaa ABS-jarruista (NAP ei NAPL), tuollaista autoa verrokkina käyttämällä pitäisi saada tapeltua 87-mallin e30 325i:n tehoilla leimattua ilman ABSeja. Tosin tv/kv-pelejä löytyy vielä tuoreempiakin ilman ABSeja, mutta taitaa olla vain huolimattoman inssin lipsahduksia.
Comment