Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vanneongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Carbonfiber
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 5226
    • Hki 43

    Vanneongelma

    Eli ostin nettivaraosasta yksiosaiset ac schnitzer type II -vanteet, jotka odottavat nyt matkahuollossa. Selvisikin, että ovat 5-satkun sijasta olleet 3-satkussa alla. Vanteet ovat 8,5"x18" koossa.

    Ilmoituksessa luki siksi, että 5-satkun vanteet, koska eivät 255-40/18 kumeilla pyörineet vaivattomasti takana varsinkaan, kun oli lastia. Kysymykset kuuluvat, että onko noita vanteita tossa koossa yleensäkään saanut isolla et:llä ja pitäisikö noiden mahtua vakiojousilla e36:sessa pyörimään takana tossa koossa, jos ovat pikku-et:llä?

    Voinko jotenkin kätevästi mitata mh:ssa toon et:n niistä ennen, kun lunastan, koska enpä hirveesti tee e36:sen vanteilla e34:sessa.
    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
    Z3 Roadster 2.8 '98
    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #2
    Originally posted by Carbonfiber View Post
    Eli ostin nettivaraosasta yksiosaiset ac schnitzer type II -vanteet, jotka odottavat nyt matkahuollossa. Selvisikin, että ovat 5-satkun sijasta olleet 3-satkussa alla. Vanteet ovat 8,5"x18" koossa.

    Ilmoituksessa luki siksi, että 5-satkun vanteet, koska eivät 255-40/18 kumeilla pyörineet vaivattomasti takana varsinkaan, kun oli lastia. Kysymykset kuuluvat, että onko noita vanteita tossa koossa yleensäkään saanut isolla et:llä ja pitäisikö noiden mahtua vakiojousilla e36:sessa pyörimään takana tossa koossa, jos ovat pikku-et:llä?

    Voinko jotenkin kätevästi mitata mh:ssa toon et:n niistä ennen, kun lunastan, koska enpä hirveesti tee e36:sen vanteilla e34:sessa.
    siinä se luku on keskiössä stanssattuna tuskin se katsominen niita heikentää.
    riippuu vähän virkailijasta saatko nähdä niitä ennen lunastusta:think
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Carbonfiber
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 5226
      • Hki 43

      #3
      Originally posted by Tonton View Post
      siinä se luku on keskiössä stanssattuna tuskin se katsominen niita heikentää.
      riippuu vähän virkailijasta saatko nähdä niitä ennen lunastusta:think
      Onkos tieto kuinka varma, koska ei kaikissa vanteissa noita merkintöjä ole?
      Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
      Z3 Roadster 2.8 '98
      isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
      ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
      Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
      Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

      Comment

      • Ravermeister
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 1508
        • Melkeen Turkkuses

        #4
        Usein noissa yksiosaisissa on ET merkittynä. Jollei kuitenkaan ole, voi sen näppärä kaveri käsinkin mitata.
        ET eli offset tarkottaa vanteen kiinnityspinnan etäisyyttä vanteen keskikohdasta millimetreinä. --> Mittaat vanteen keskilinjan. Seuraavaksi mittaat keskilinjan etäisyyden vanteen sisäsyrjästä. Sitten mittaat vanteen kiinnityspinnan etäisyyden sisäsyrjästä. ET on noiden kahden viimeisen erotus.

        Tarkkoja mittoja on hankala saada ilman kunnon välineitä, mutta tässäkin tapauksessa riittää kun saat tietää onko ET lähempänä 20mm kuin 40mm...
        -Turku Connection-
        HDJ80 4.2TD
        ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i

        Comment

        • Flart
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 433
          • Pilkanmaa

          #5
          offset voi olla merkitty myös esim. is15 tai e15, mut yleisimmin se merkitään ET.
          Nykyiset.
          Bmw e34 m5 touring -94. Bmw e30 325i 24v touring -93. Bmw e34 525ix 4d sedan -93. Bmw e30 335i -85 (ratapommi projekti).

          Entiset.
          Bmw e30 325i -88. Bmw e34 535i -88. Bmw e30 325i -87. Bmw e30 327i -85. Bmw e30 318i -84. Bmw e21 315 -81. Bmw e12 528i -78. Bmw e28 525i -84.

          Comment

          • Carbonfiber
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 5226
            • Hki 43

            #6
            Originally posted by Ravermeister View Post
            Usein noissa yksiosaisissa on ET merkittynä. Jollei kuitenkaan ole, voi sen näppärä kaveri käsinkin mitata.
            ET eli offset tarkottaa vanteen kiinnityspinnan etäisyyttä vanteen keskikohdasta millimetreinä. --> Mittaat vanteen keskilinjan. Seuraavaksi mittaat keskilinjan etäisyyden vanteen sisäsyrjästä. Sitten mittaat vanteen kiinnityspinnan etäisyyden sisäsyrjästä. ET on noiden kahden viimeisen erotus.

            Tarkkoja mittoja on hankala saada ilman kunnon välineitä, mutta tässäkin tapauksessa riittää kun saat tietää onko ET lähempänä 20mm kuin 40mm...
            Joo kiitos!

            Originally posted by Flart View Post
            offset voi olla merkitty myös esim. is15 tai e15, mut yleisimmin se merkitään ET.
            Ton tiesinkin.

            Pitää huomenna lähtee pehmittämään mh:n virkailijaa, jos saisin noita katella. Toivottavasti sopivat, ku pitäs auto saada jo takas liikenteeseen! Kiitokset viel auttaneille.
            Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
            Z3 Roadster 2.8 '98
            isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
            ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
            Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
            Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



            - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              20mm:n spacerilla myös e36:n vanne toimii e34:ssa...

              Comment

              • Carbonfiber
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 5226
                • Hki 43

                #8
                Originally posted by Hemi View Post
                20mm:n spacerilla myös e36:n vanne toimii e34:ssa...
                Totta, mutta kyse olikin siitä, että kaveri myi vannetta vitosen vanteena, vaikkei ollut siitä varmuutta ja kyllähän spaceritkin maksaa.

                Ongelma kuitenkin ratkesi stanssauksella, jossa luki et13.

                Siis aamulla rengastöihin.
                Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                Z3 Roadster 2.8 '98
                isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎