kun vanteet halkaistaan, minkä tiivisteen tai massan siihen laitan? että pitää paineet?
2-osaisten vanteiden väliin?
Collapse
X
-
Muistelen lukeneeni että ei mitään ei tarttisi väliin kun kunnolla putsaa..
Mutta tiedän että osa on käyttänyt sikafleksiäkin, mutta sillä se tarttuu niin tiukkaan että seuraavalla kerralla voi olla ongelmia aukaista,...
E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
-
Väliin ei välttämättä tarvitse laittaa mitään :think mutta sitten kun kehät on kiinnitetty niin sauman päälle tasainen siivu sikajätkää.
Mitä noitten purettavien vanteiden kanssa on tullut puljattua niin on sinne väliinkin laitettu jätkää (ohut kerros), tahtoo vaan sotkea aika pahasti kun alkaa sitten laittamaan pultteja paikalleen.



Comment
-
Kyllä se kehä irtoaa ihan hyvin, vaikka olisi sikaflexilläkin tiivistetty, kunhan vaan ei oo tungettu sitä sinne kehien väliin.Originally posted by Janza182 View PostSikaliimaa ensin meinasin mut kävi mietityttää jos pitää vielä joskus purkaa
Mä kyllä suosittelen tiivistämiseen Sikaflexiä tai sitten Wurthin vastaavaa."Meidän isä tekee teidän äitien lapset
"
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
Kyllä sinne jotain kannattaa laittaa ihan ohuesti. Ei se mitään ainakaan haittaa ja eipä ainakaan varmasti vuoda sittenE39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
No ei todellakaan ainakaan kehien tasopintojen väliin mitää. Putsaa kunnolla ja sitten lopuksi kun kehät on kiinni, niin vetää uran täyteen kittiä.Originally posted by 10+ View PostKyllä sinne jotain kannattaa laittaa ihan ohuesti. Ei se mitään ainakaan haittaa ja eipä ainakaan varmasti vuoda sitten
Comment
-
Juu... ei varmaan vuoda, mutta on kyllä aika työ pistää taas vanteet osiksi, kun se huollon tarve tulee.Originally posted by 10+ View PostKyllä sinne jotain kannattaa laittaa ihan ohuesti. Ei se mitään ainakaan haittaa ja eipä ainakaan varmasti vuoda sitten
Tee niin, ku bemu2000 tossa sano, niin hyvä tulee! Eikä oo muuten mulla ainakaan vuotanut."Meidän isä tekee teidän äitien lapset
"
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
Ilman mömmöjä vanteet kasaan ja siihen uraan reilusti sikaa että pysyy paineet. Jos sinne väliin alkaa ruuttaamaan mömmöjä niin ei lähde enää vanteet fiksusti palasiksi..ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
No ei kait sinne tasopintoihin kukaan oo mitään laittamassakaan, luulin että sen nyt kaikki hoksaa enkä lukenu topikin otsikkoa tarkkaan. Siihen uraan laittaa pikku nauhan niin pitää varmasti. On nähty että ne voi vuotaa ilman mitään tiivistystä. Jokainen tekee niinkuin haluaa. Mutta se ainakaan mitään haittaa siellä, vaikka kohta joku varmaan väittää että lisä painoa tulee vanteeseen siitä liimastaOriginally posted by bemu2000 View PostNo ei todellakaan ainakaan kehien tasopintojen väliin mitää. Putsaa kunnolla ja sitten lopuksi kun kehät on kiinni, niin vetää uran täyteen kittiä.
Lähtee ne helposti pois jos vaan haluaa, vaikka ois tasopinnoillekkin laitettu. On niitäkin nähty ja purettu. Muuta ku repäsee vaan irti, ei se sika nyt mitään betonia ole.Originally posted by Jonsku View PostIlman mömmöjä vanteet kasaan ja siihen uraan reilusti sikaa että pysyy paineet. Jos sinne väliin alkaa ruuttaamaan mömmöjä niin ei lähde enää vanteet fiksusti palasiksi..
Esim. noi sun vanteet on aikanaan vuotanu ilman mitään tiivistystä, tai siis yksi niistäOriginally posted by Aksa P View PostJuu... ei varmaan vuoda, mutta on kyllä aika työ pistää taas vanteet osiksi, kun se huollon tarve tulee.
Tee niin, ku bemu2000 tossa sano, niin hyvä tulee! Eikä oo muuten mulla ainakaan vuotanut.
Last edited by 10+; 11-03-2008, 13:19.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
Samaa mieltä. Miten kahden kiinteän pinnan (metallit) saa lukittua liikkumattomaksi jos välissä on inankin jotain elastista??? Jos ei vuoda niin elää eikö vain?Originally posted by bemu2000 View PostNo ei todellakaan ainakaan kehien tasopintojen väliin mitää. Putsaa kunnolla ja sitten lopuksi kun kehät on kiinni, niin vetää uran täyteen kittiä.
Ääni siis sauman päälle tiivistykselle
Deutchland uber alles!
Comment
-
Niin kyllähän ne vanteet vuotaa ilman tiivistystäOriginally posted by 10+ View PostEsim. noi sun vanteet on aikanaan vuotanu ilman mitään tiivistystä, tai siis yksi niistä
Sitten tarkoittamasi vanteen broblematiikkaan: Joo niin vuoti (kiitos vaan myyjälle ja hänen kavereilleen jotka tiesivät, mutta eivät mitään puhuneet
silloin vitutti, nyt ei...).
Syy kylläkään ei ollut siinä, että niiden kehien väliin ei ollut ängetty sitä tiivistysmassaa... vaan siitä että joku "onneton tupeltaja" oli maalannut sisäkehät vanteista päin p...tä joten maali irtosi kehästä -> kehän ja maalin välistä valskas.
Nyt on sisäkehät kunnostettu + maalattu asianmukaisesti ja tiivistyskohta kehästä jätetty puhtaaksi, että sikaflex tarttuu kunnolla JA EI VARMASTI VUODA!Last edited by Aksa P; 11-03-2008, 13:56."Meidän isä tekee teidän äitien lapset
"
Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
E21 M50B20
E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
E34 10/1990 520i
Honda Prelude EX vm.-83 1.8
Comment
-
Ai, en mä tienny että se sulla vielä valskas :think Mut tässä tullaan siihen mistä oli koko topikissa kysymys eli KANNATTAA LAITTAA JOTAIN LIIMAA SIIHEN LIITOKSEEN ettei vuoda, se vituttaa kun saa kumin paikalleen ja se pikku hiljaa tyhjeneeOriginally posted by Aksa P View PostNiin kyllähän ne vanteet vuotaa ilman tiivistystä
Sitten tarkoittamasi vanteen broblematiikkaan: Joo niin vuoti (kiitos vaan myyjälle ja hänen kavereilleen jotka tiesivät, mutta eivät mitään puhuneet
silloin vitutti, nyt ei...).
Syy kylläkään ei ollut siinä, että niiden kehien väliin ei ollut ängetty sitä tiivistysmassaa... vaan siitä että joku "onneton tupeltaja" oli maalannut sisäkehät vanteista päin p...tä joten maali irtosi kehästä -> kehän ja maalin välistä valskas.
Nyt on sisäkehät kunnostettu + maalattu asianmukaisesti ja tiivistyskohta kehästä jätetty puhtaaksi, että sikaflex tarttuu kunnolla JA EI VARMASTI VUODA!E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
noniin. nyt sain renkaat vanteilta. näköjään massa on vedetty uraan, ja äkkiseltään näyttää että tasopintojen väliin myös. ja näitä minun vanteita ei ole halkaistu ikinä vielä.
kai se paineet pitää kun puhdistaa kunnolla ja laittaa jonkun tiivistemassan pelkästään uraan. katotaan sitten miten käy..
kuinka moni on vetäny kehät momenttiin kasatessa? nm?Nykyisin mennään X3 E83
Comment
-
Originally posted by jare ///M3 View Postnoniin. nyt sain renkaat vanteilta. näköjään massa on vedetty uraan, ja äkkiseltään näyttää että tasopintojen väliin myös. ja näitä minun vanteita ei ole halkaistu ikinä vielä.
kai se paineet pitää kun puhdistaa kunnolla ja laittaa jonkun tiivistemassan pelkästään uraan. katotaan sitten miten käy..
kuinka moni on vetäny kehät momenttiin kasatessa? nm?
Momentti muistaakseni Artec:n vanteissa 18nm.BMW E30 M3
BMW E46 M3
BMW E118 1800
Comment
Comment