Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kevään jarrulevy kitinät ARE BACK!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AkiV
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 329

    Kevään jarrulevy kitinät ARE BACK!

    heti kun saa kesärenkaat alle ja vielä kun tiet on täynnä tätä hiekoitushiekkaa niin POKS... KRÄÄÄÄÄÄÄÄÄKKKK KRIIIIIIIKKKK

    aamulla alkoi järkky rupina taas... ei auttanut peruuttaminen joka viime keväänä usein auttoi
    sen huomasin että autoo kun pysähtyi hetkeksi ja lähti hiljaa niin voi olla että pysy hiljaa hetken

    äsken nostin auton keulan ylös ja renkaat pois (näin se IT-pellen työpäivä alkaa )

    kovasti jarrukilpeä vääntelin kääntelin tutkailin ja fikkaroin.... ei suoranaisesti kiviä kyllä näy
    jäin pohtimaan mihin väliin ne sitten jää? jarrukilpihän taipuu tuonne jarrulevyn sisään(takapuolelta siis) voiko ne kivet olla siellä? keskiön ja jarrulevyn välissä takapuolella siis jonne jarrukilpi näyttää taipuvan myös

    eikös tuosta jarrulevyn jäähdytys reiistä ropise kivet suoraan sinne keskelle?

    jestas kun ärsyttävä vika tuo... kohta ne jo naapuritkin nauraa kun meikä pysähtyy aina hiekkasella asfaltilla ja kaivaa harjan takaluukusta ja rupee harjaamaan tietä puhtaaksi ennen matkan jatkamista
    E39 530dA Touring -00
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Saksalainen autoinsinööri ei osaa kuvitella tyyppiolosuhteita jossa ajoalustana on tahmeaksi suolattua hiekkaa/sepeliä...kuten ei Saksalainen rengasinsinöörikään 5cm syviä tiehen nastojen syömiä superkarheita pitkittäisuria....

    Comment

    • Alfredson
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2007
      • 463
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by AkiV View Post
      heti kun saa kesärenkaat alle ja vielä kun tiet on täynnä tätä hiekoitushiekkaa niin POKS... KRÄÄÄÄÄÄÄÄÄKKKK KRIIIIIIIKKKK

      aamulla alkoi järkky rupina taas... ei auttanut peruuttaminen joka viime keväänä usein auttoi
      sen huomasin että autoo kun pysähtyi hetkeksi ja lähti hiljaa niin voi olla että pysy hiljaa hetken

      äsken nostin auton keulan ylös ja renkaat pois (näin se IT-pellen työpäivä alkaa )

      kovasti jarrukilpeä vääntelin kääntelin tutkailin ja fikkaroin.... ei suoranaisesti kiviä kyllä näy
      jäin pohtimaan mihin väliin ne sitten jää? jarrukilpihän taipuu tuonne jarrulevyn sisään(takapuolelta siis) voiko ne kivet olla siellä? keskiön ja jarrulevyn välissä takapuolella siis jonne jarrukilpi näyttää taipuvan myös

      eikös tuosta jarrulevyn jäähdytys reiistä ropise kivet suoraan sinne keskelle?

      jestas kun ärsyttävä vika tuo... kohta ne jo naapuritkin nauraa kun meikä pysähtyy aina hiekkasella asfaltilla ja kaivaa harjan takaluukusta ja rupee harjaamaan tietä puhtaaksi ennen matkan jatkamista
      Täältä saat kohtalotoverin. Jarrut kitisevät vähän väliä enemmän tai vähemmän, kaksi kertaa kevään aikana käynyt niin että ei meinaa kehtaa ajaa autolla. KRRIÄÄKÄKKSSHITITSIHIHISI sanoo jarrut. Yleensä tosiaan poistuu joko jarrutuksella tai sitten peruuttamalla. Eilen ei auttanut kumpikaan, jarrutus vain pahenti meteliä hetkellisesti. Sitten tein rajun edestakaisen liikkeen ratilla niin lähti... ja taas kehtasi jatkaa matkaa.

      Kyllä se BMW:kin pitäisi hiekkaa kestää siinä missä muutkin autot. Ei nämä nyt mitään rata-autoja ole vaan käyttöautoja. Onko tätä "ominaisuutta" parannettu facelifteissä? Kaverilla itseasiassa on facelift, tainnut yhden kerran jäädä joku "läähättämään" jarrujen väliin parin vuoden aikana.
      Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by Alfredson View Post
        Täältä saat kohtalotoverin. Jarrut kitisevät vähän väliä enemmän tai vähemmän, kaksi kertaa kevään aikana käynyt niin että ei meinaa kehtaa ajaa autolla. KRRIÄÄKÄKKSSHITITSIHIHISI sanoo jarrut. Yleensä tosiaan poistuu joko jarrutuksella tai sitten peruuttamalla. Eilen ei auttanut kumpikaan, jarrutus vain pahenti meteliä hetkellisesti. Sitten tein rajun edestakaisen liikkeen ratilla niin lähti... ja taas kehtasi jatkaa matkaa.

        Kyllä se BMW:kin pitäisi hiekkaa kestää siinä missä muutkin autot. Ei nämä nyt mitään rata-autoja ole vaan käyttöautoja. Onko tätä "ominaisuutta" parannettu facelifteissä? Kaverilla itseasiassa on facelift, tainnut yhden kerran jäädä joku "läähättämään" jarrujen väliin parin vuoden aikana.
        Samat systeemit läpi koko mallisarjan, mutta vanteiden malli+koko vaikuttaa.

        Comment

        • claude
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 144
          • Hollola

          #5
          Joo ei ole faceliftissä muuttunu.. Helvetinmoinen kitinä kuuluu täälläkin, ja kaiken lisäks jarrukilvet alkanu taas rämisemään vaikka viime kesänä vaihdettii uudet.



          F31 320d lci
          ex bemut.
          e92 325i -07
          e91 325d -08
          e60 530da "m-sport" -04
          e39 525iat -01

          Comment

          • enyce
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2007
            • 381
            • LTI

            #6
            mulla autto ku repi kilvet pois, oli meenaa tossa syksyllä topikki kyseisestä aiheesta. saas nähä mitä konttorilla sanovat jarrukilpien puuttumisesta ku kaikissa autoissa niitä ei edes vakiona ole
            Mjaa...
            E70 3.0sd
            EX:e36M3individual cäbi
            EX:Gsx-r 1000 2002(r.i.p)
            EX: 523iSUOMIAUTO

            Comment

            • AkiV
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 329

              #7
              Originally posted by enyce View Post
              mulla autto ku repi kilvet pois, oli meenaa tossa syksyllä topikki kyseisestä aiheesta. saas nähä mitä konttorilla sanovat jarrukilpien puuttumisesta ku kaikissa autoissa niitä ei edes vakiona ole
              pohdin tuossa aamulla kun keula oli pystyssä tuota että jos kokonaan poistaisi, jäin pohtimaan mitä varten ne siinä on... tulin siihen tulokseen että tietty ne estä sen että mitkään irtonaiset heinänseipäät ei jarrukilven väliin mene ja eikä muut pesäpallomailat pääse jarruttamaan menoa mutta onko haittaa poistamisella muuta?

              sitten ne ehkä auttaa jos ajat jonkun saippualammikon läpi että ei roisku sisemmälle puolelle jarrulevyä saippuaa luikastamaan jarrutustehoja

              noh, nyt meni iltapäivän ajot kierrelleen ja kaarrrellen hitaaaaaasti kaikki hiekkaiset risteykset ja mutkat yms

              tuo että edellinen postaaja saanut hiljenemään tuon kitinän sillä että tekee nopeita ravistusliikkeitä keulalle niin pönkittää sitä mun ajatusta että ne vaikeimmat kivet on siellä pirun vaikeessa paikassa jarrulevyn takana syvennyksessä..sieltä ne just tulisi ulos "hölskyttämällä" keulaa.
              ei sinne saa edes mitään ruuvaria tungettua kai... se jarrukilpi taipuu myös sinne ja varmaan tekee siellä temput terävät
              EDIT: eli kaikki kivet ei juutu siihen kilven ja jarrulevyn jarrutuspinnan väliin... mulla nääs ei ollut yhtään stemua jarrupintaa vasten mutta silti rahisi kun pyöritti rengasta

              -aki-
              Last edited by AkiV; 09-04-2008, 15:29.
              E39 530dA Touring -00

              Comment

              • claude
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 144
                • Hollola

                #8
                Originally posted by enyce View Post
                mulla autto ku repi kilvet pois, oli meenaa tossa syksyllä topikki kyseisestä aiheesta. saas nähä mitä konttorilla sanovat jarrukilpien puuttumisesta ku kaikissa autoissa niitä ei edes vakiona ole

                Kysyin viime syksynä katastuksessa kyseistä asiaa, katastusmies sanoi että pitäshän ne siellä olla mutta he ei kilpien puuttumiseen autoa hylkää.. Tosin sanoi myös että hän ei hylkäis mutta joku muu saattaa hylätä.



                F31 320d lci
                ex bemut.
                e92 325i -07
                e91 325d -08
                e60 530da "m-sport" -04
                e39 525iat -01

                Comment

                • enyce
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2007
                  • 381
                  • LTI

                  #9
                  tossa nyt minun auton kilpi ja siinä kuten kuvasta näkyy ei aina ollut kivistä kyse, toi kilpi on alumiinia ja alin ruuvin kohta oli syöpynyt niin että kanta ei enää pitänyt levyä paikallaan. tästä johtuen lämpötila muutokset, ilmavirta sun muut tekijät on työntäny kilpeä lähemmäs jarrulevyä ja lopun arvaaki. mulla se oli jo hiertäny rei'iänki toho kilpee mut oli sielä joskus kiviäki välissä.
                  Mjaa...
                  E70 3.0sd
                  EX:e36M3individual cäbi
                  EX:Gsx-r 1000 2002(r.i.p)
                  EX: 523iSUOMIAUTO

                  Comment

                  • Mac
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 199
                    • Kotka

                    #10
                    Täällä kanssa oli tuota ärsyttävää kitinää, menin huoltoasemalle ja paineilmalla puhaltelin kilpien väliin, ennen on auttanut mut nyt ääni jatkui vaan. Saman päivän aikana tuli ajettuu sit viel noin 50km lenkki moottoritietä ni sen jälkee ääntä ei enää kuulunu.
                    ---e92 ///M3---
                    ---e39 530i---

                    Comment

                    • Alfredson
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2007
                      • 463
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by Mac View Post
                      Täällä kanssa oli tuota ärsyttävää kitinää, menin huoltoasemalle ja paineilmalla puhaltelin kilpien väliin, ennen on auttanut mut nyt ääni jatkui vaan. Saman päivän aikana tuli ajettuu sit viel noin 50km lenkki moottoritietä ni sen jälkee ääntä ei enää kuulunu.
                      Joo kyllähän ne irtotilpehöörit sieltä aina ajan kanssa irtoaa.

                      mm. ei taida olla enää sitä 2e kolikkoa auton moottoritilan syövereissä joka tipahti sinne kun piti katsoa pysyykö se kannen päällä mylly käynnissä - ei pysynyt

                      (syö rahat kirjaimellisesti)
                      Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                      Comment

                      • Jorkkoo
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2008
                        • 89

                        #12
                        Sama kitinä vaivaa täälläkin aina kun tiellä on sopivan kokoisia sepelinpaloja. Mulla irtokivet on yleensä lähteny pois kun peruuttaa vähän kovempaa vauhtia ja sitten jarrut pohjaan.
                        Jos ei auta, niin kyllähän ne sieltä pois kuluvat kun muutamia kymmeniä kilometrejä ajelee

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎