Announcement

Collapse
No announcement yet.

Iskarin asemoinnin (rotaatiosuunnassa) tärkeys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jyrbba69
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2394
    • Kouvola

    Iskarin asemoinnin (rotaatiosuunnassa) tärkeys?

    Hellou!

    Elikkäs eilen tuli asenneltua bogen iskarit ja H&R jouset tohon omaan (E39) kiesiin ja tänään tuli sitten postissa bentleyn korjausopas . No lueskelin sieltä ja etuiskarithan tosiaan meni "väärinpäin" elikkä ne L/R laput on mulla renkaaseen päin. Eli ~180 astetta pielessä.

    Laitetaan nyt tähän että oikea tapa on siis saada L tai R riippuen puolesta osoittamaan iskarin montussa olemaan halkeamaan, samaan jolla se kiristetään sitten pultilla ja mutterilla.

    Niin ajattelinkin kysyä mitäs haittaa tuosta sitten on? Iskarissa ei kuitenkaan ole mitään lovea mihin pultti ottaisi kiinni tai tämmöisiä. Ihan pyöreä se oli ympäriinsä. Ajattelin kuitenkin tänään kokeilla käsivoimin sen pyöräyttää CRC:n ja jousipuristimien avulla. Mutta jos joku osaa sanoa mitä haittaa siintä oisi voisi olla ihan kiva tietää.

    -Jyri
    2015 AMG GTS
    -----------------------------

    www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
    [email protected]
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    #2
    Originally posted by jyrbba69 View Post
    Hellou!

    Elikkäs eilen tuli asenneltua bogen iskarit ja H&R jouset tohon omaan (E39) kiesiin ja tänään tuli sitten postissa bentleyn korjausopas . No lueskelin sieltä ja etuiskarithan tosiaan meni "väärinpäin" elikkä ne L/R laput on mulla renkaaseen päin. Eli ~180 astetta pielessä.

    Laitetaan nyt tähän että oikea tapa on siis saada L tai R riippuen puolesta osoittamaan iskarin montussa olemaan halkeamaan, samaan jolla se kiristetään sitten pultilla ja mutterilla.

    Niin ajattelinkin kysyä mitäs haittaa tuosta sitten on? Iskarissa ei kuitenkaan ole mitään lovea mihin pultti ottaisi kiinni tai tämmöisiä. Ihan pyöreä se oli ympäriinsä. Ajattelin kuitenkin tänään kokeilla käsivoimin sen pyöräyttää CRC:n ja jousipuristimien avulla. Mutta jos joku osaa sanoa mitä haittaa siintä oisi voisi olla ihan kiva tietää.

    -Jyri
    Camber kulma menee persiilleen, jos tarra on väärässä kohdassa...
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

    Comment

    • jyrbba69
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2008
      • 2394
      • Kouvola

      #3
      Ainakin auto aivan suoraan menee. No mutta jos ei oo ton vakavampaa niin en tiiä jaksaako sitä kuitenkaan tänään vielä suoristella. Pitänee katsella ilmoja kun pääsee töistä :think
      2015 AMG GTS
      -----------------------------

      www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
      [email protected]

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9158
        • Oulu

        #4
        Yhtä lailla kannattaa katsoa, miten jousen asettelee lautasen suhteen. Sille on oma asentonsa, joka ei muistini mukaan ole se, joka ensimmäisenä tulisi mieleen.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • VNT
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1410
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by Samppasika View Post
          Camber kulma menee persiilleen, jos tarra on väärässä kohdassa...
          Kuinka paljon väärä iskarin asento sitten vaikuttaa tuohon camber kulmaan?
          Vaikuttaako myös casteriin?
          Voiko tuota iskaria pyörittämällä sitten säätää etupään camberia? Kuinka paljon?
          -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #6
            Originally posted by Clavurion View Post
            Yhtä lailla kannattaa katsoa, miten jousen asettelee lautasen suhteen. Sille on oma asentonsa, joka ei muistini mukaan ole se, joka ensimmäisenä tulisi mieleen.
            Aivan oikein. Se jousen pää EI SITTEN TULE SINNE SYVENNYKSEEN. Jousen pitää istua lautaseen niin että sekä jousen että lautasen muoto täsmää toisiinsa "rotaatiosuunnassa".

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9158
              • Oulu

              #7
              Originally posted by WSE1 View Post
              Aivan oikein. Se jousen pää EI SITTEN TULE SINNE SYVENNYKSEEN. Jousen pitää istua lautaseen niin että sekä jousen että lautasen muoto täsmää toisiinsa "rotaatiosuunnassa".
              Ohessa TJJ:n aiemmin postaama kuva jousen asemoinnista. Jousen pää tulee siihen punaisen nuolen kohdalle. KLIK
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎