Announcement

Collapse
No announcement yet.

318is heikentynyt jarrutusteho? parannuskeinoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarttiKK
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1638

    318is heikentynyt jarrutusteho? parannuskeinoja

    E30:ssä on alkanut jarrut hiipumaan eli joutuu painamaan jarrupoljinta oikein kunnolla tiukemmissa jarrutuksissa. Näitä riittää, koska autolla ajetaan käytännössä vain radalla.

    Jarrupalat ovat lisäksi kuluneet epätasaisesti. Ulompi jarrupala on kulunut sisäreunastaan vähemmän kuin ulkokaareltaan? Männänpuoleinen on kulunut tasaisesti.

    Jarrunesteet ovat uudehkot (Ate racing blue). Jarrupalat ovat Feroson peruspalat.

    Huolsin juuri jarrut eli putsasin liut ja kasasin uudelleen koko paketin.

    Mielestäni jarrutusteho oli aiemmin parempi. Kaverin IS;ssä jarrutusteho on parempi, palat ikään kuin ottavat paremmin kiinni. Omassa tuntuma on kuin jarrupalat "luistaisivat" ja sitä täytyy kompensoida painamalla poljinta lujempaa.
  • Tukisuksi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 73
    • FIN

    #2
    Kokeile hinkata paloja hiomapaperilla vähän karheelle että auttaisiko ,tuppaavat ajan myötä lasittumaan ja käy "liukkaiksi" sekä vinkumaankin.. Levyt kunnossa?
    MB 300D -88
    KTM 690SMC -08

    ex e36 325 cabrio -94
    e36 320 -91
    e30 325E


    "Mies,joka voi hymyillä asioiden mennessä pieleen,on tullut keksineeksi jonkun,jota voi syyttää"

    Comment

    • Jochen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 1229
      • Valkeakoski & Trondheim

      #3
      Oisko palat päässet lasittumaan? Kuulemma vähentää kitkakerrointa ja joutuu tietenkin sitten polkemaan kovempaa sen kompensoimiseksi. Pitäisi auttaa ainakin tilapäisesti kun hioo ne palan pinnat karkeaksi.

      Omien jarrujen tutkailu pitänee aloittaa kunnon ilmaamisesta...

      No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
      Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
      Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
      Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
      Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
      Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

      Comment

      • MarttiKK
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 1638

        #4
        Jarrulevyt ovat uudehkot eli viime vuonna laitettu. Silmämääräisesti suorat, eikä kulumaa havaittavissa.

        Jarrupalan pinta ei ollut tasainen, vaan ihan kuin pinnasta olisi lähtenyt pieniä murusia irti. Äkkiseltään arvioiden kosketuspinta voisi olla noin 80% kokopinta-alasta.

        Mitäs jarrupaloja olette käyttäneet?

        Comment

        • Jochen
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1229
          • Valkeakoski & Trondheim

          #5
          Mulla on KL varaosasta ostetut ihan normipalat, laitettu alle hiukan yli vuosi sitten ja on olleet ainakin 10 tkm maantieajossakin ratakäytön lisäksi. En ole katsonot paljonko on pintaa jäljellä.

          Ferodon DS2500 palat kyllä himottaisi, kimppatilaus jostain halvasti paikasta?

          No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
          Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
          Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
          Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
          Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
          Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16457
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Jochen View Post
            Ferodon DS2500 palat kyllä himottaisi, kimppatilaus jostain halvasti paikasta?
            Olen mukana. E36 eteen 1 sarja.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎