saahan neliskanttisen vanteenkin menemaan ilman tarinaa. kunhan laittaa sen nipun tasapainoja oikeisiin kohtiin ja mikali saa kumin pysymaa paalla. eras vanha rengasukko kertoi
Itselläni on aivan päinvastaisia kokemuksia. Lähetin nimittäin vanteet Sunilalle oikaistavaksi ja odotukset oli kovat. Molemmat Penarin kasitoistaset takavanteet oli nimittäin lommolla. Epäilykset kyseisestä pajasta heräsi jo puhelinkeskustelun aikana. Lähetin kuitenkin vanteet matkahuollon kautta, olihan tällä palstalla lukemien viestien perusteella asiat tulleet kuntoon.
Kallista hupia se oli, vanteet on nyt autotallin perukalla käyttämättömänä. Kumien irroitus 5EUR/vanne + rahti Oulu-Tre 46EUR + "oikaisu" 40EUR/vanne + kumit päälle ja tasapainotus 15EUR/vanne (~190EUR). Sillä olisi jo saanut yhden uuden vanteen. Toiselle vanteelle ei rengasliike edes suostunut laittamaan kumia, sanoi että olisi hengenvaarallista ajaa.
Sunila tekee oikaisun siten, että lekalla moukaroi reunat suoraksi ja sitten sorvaa loput epätasaisuudet vanteen sisäreunoilta pois (vanteen sisäpinta, jota vasten rengas tulee). Kaiken huippu tässä on se, että vanne on sorvissa reunoilta kiinni, vaikka se autoon laitetaan keskiöstä! Onhan vanne sorvauksen jälkeen reunoilta tasainen, jokainen voi kuvitella miten vanne heittää kun se keskitetään tuon jälkeen keskiöstä. Näillä Sunilan amatööreillä ei ole edes tasapainotuskonetta, mikä olisi "elinehto" näissä oikaisuhommissa.
Syö miestä tuollainen amatöörien puuhastelu. En kyllä voi kokemani perusteella suositella Sunilaa kenellekään, valitettavasti.
Sunila tekee oikaisun siten, että lekalla moukaroi reunat suoraksi ja sitten sorvaa loput epätasaisuudet vanteen sisäreunoilta pois (vanteen sisäpinta, jota vasten rengas tulee). Kaiken huippu tässä on se, että vanne on sorvissa reunoilta kiinni, vaikka se autoon laitetaan keskiöstä! Onhan vanne sorvauksen jälkeen reunoilta tasainen, jokainen voi kuvitella miten vanne heittää kun se keskitetään tuon jälkeen keskiöstä. Näillä Sunilan amatööreillä ei ole edes tasapainotuskonetta, mikä olisi "elinehto" näissä oikaisuhommissa.
Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn, että mistä sä noi niiden työmenetelmät noin tarkkaan tiedät jos et ole edes koko pajalla käynyt?
Ainakin mun yksi vanne joka oli korjattavana painauman takia oli korjattu asiallisesti eikä siitä oltu mitään sorvattu pois...
Viikko sitten sain oman 18" korjattuna sunilalta, ja suoraksi oli saatu, vapinat lakkasivat täysin. Eikä tasapainotuskoneenkaan mukaan tarvinnut kuin 20gr painoja yhteensä. Mulla oli kans sorvattu sisäreunoilta vannetta, pikkasen työn yhteydessä oli tullu lisää jälkiä vanteeseen, mutta siitäkin kerrottiin ennen hommaa.No, maali peittää..30 euroa otti ja suoraksi tuli!
Itse ainakin olen tyytyväinen.
Oli miten oli, mutta mun vanteet olivat ainakin saaneet pilalle. Tasapainotuskone kertoo totuuden. Eikä ne lähtiessä olleet niin kierot, mitä nyt 100kmh nopeudessa lievää tärinää tuntui. Pidemmän päälle sellanen tärinä vaan syö miestä ja autoa.
Työmenetelmistä kertoi puhelimessa Sunilan työntekijä.
itse suosittelen sunilaa myöskin kaikille.. niinkuin huomaatte virheitäkin sattuu eikä kukaan ei ole täydellinen, mutta suurin osa on olleet tyytyväisiä
isäukon vanteet vein kyseiseen firmaan kun ukko valitteli että auto jumputtaa.. ja se katosi täysin.
kaveri veti kunnon mällin rotvalliin niin että yhdestä kohtaa vanne meni sisälle.. suosittelin sunilaa hänelle ja seuraavana päivänä hän vanteet sitten sinne kuskasikin. takaisin tuli hieman tigillä hitsattu ja sorvattu vanne joka toimi hienosti.
Luettuani tämän topicin niin heräsi kysymys notta pystyykö aluvanteen kierouden saamaan pois vai pelkän(t) lommot.
Yksi vanne osoittautui hieman kieroksi (ei huomaa edes ajossa, kun on takana) renkaanvaihdon yhteydessä. Vanteen ollessa tasapainoituskoneessa niin se viipotti hieman sivusuunnassa. (vrt. kiero polkupyöränvanne). Miten tälläinen oikaistaan? Laitetaan tasaiselle alustalle ja hypitään tasaiseksi?
Comment