Announcement

Collapse
No announcement yet.

Karpiolan nopea ohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • O-Peksi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2007
    • 2775
    • Joensuu

    Karpiolan nopea ohjaus

    Voi olla hitucn tyhmä kysymys, mutta onko kenelläkään tietoa, mitä Karpiola muuttaa esim. tuohon e36 vakioon ohjausvaihteeseen? Tuleeko uusi hammastanko myös, vai pelkkä suurempi ratas ohjausakselin päähän? Mietittiin vaan kaverin kanssa, että olisikohan koneistustaitoisena mahdottomuus modata itse tuota vakiosettiä.:think
    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
  • jii.veivo
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 564
    • Haapavesi

    #2
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Voi olla hitucn tyhmä kysymys, mutta onko kenelläkään tietoa, mitä Karpiola muuttaa esim. tuohon e36 vakioon ohjausvaihteeseen? Tuleeko uusi hammastanko myös, vai pelkkä suurempi ratas ohjausakselin päähän? Mietittiin vaan kaverin kanssa, että olisikohan koneistustaitoisena mahdottomuus modata itse tuota vakiosettiä.:think
    Itse en lähtisi leikkimään, sen verran tärkeästä osasta kuitenkin kyse. Mukava kun 200 vauhdista kilahtaa
    e38 750ial
    Husaberg 650 fs -05
    http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      #3
      No eiköhän tuohon muutokseen kykene kuka tahansa osaava koneistaja, tuskin karpiola on ainoa henkilö, joka osaa turvallisen ohjauksen rakentaa...
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • Mörökölli
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 1735
        • Turku

        #4
        Originally posted by jii.veivo View Post
        Itse en lähtisi leikkimään, sen verran tärkeästä osasta kuitenkin kyse. Mukava kun 200 vauhdista kilahtaa

        Jos ymmärtää koneistamisesta ja tuollaisten osien vaatimista toleransseista/materiaaleista/mahdollisista lämpökäsittelyistä, niin tuollaisen toki pystyy tekemään. Ihmisten tekemiä nuo kaikki on. Toki jokaisen ei tuollaista kannata ruveta tekemään viilaa ja rälläkkää apuna käyttäen..

        Joka tapauksessa, joku noita jo valmistaa ja hinnatkaan ei ole tähtitieteellisellä tasolla, niin en ehkä itse jaksaisi alkaa rakennella.

        Mutta palataanpa alkuperäiseen aiheeseen ,mielestäni joskus kysyin, niin karpiolan nopea ohjaus sisältää uudellaan jyrsityn hammastangon sekä rattaan.
        www.nenifab.com

        Comment

        • Mörökölli
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 1735
          • Turku

          #5
          Miksette toki kokeilisi, jos intoa löytyy. Ei ne mitään rakettitekniikkaa ole.
          www.nenifab.com

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2035
            • Riihimäki

            #6
            Kyllähän tanko ja ratas on aina pari. Miten luulet että isompi ratas mahtuisi paikalleen? Runko mihin ne tulee on kuitenkin suht kiinteä rakenne - right?

            Comment

            • O-Peksi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2007
              • 2775
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by racing02 View Post
              Kyllähän tanko ja ratas on aina pari. Miten luulet että isompi ratas mahtuisi paikalleen? Runko mihin ne tulee on kuitenkin suht kiinteä rakenne - right?
              Joo, mut mietinkin, että muutetaanko runkoa, että uusi isompi ohjausakselin ratas mahtuu paikoilleen vanhan hammastangon pariksi, vai tuleeko uusi "litteämpi" hammastanko ja isompi ratas. Mut tämä selvä, jos mukana tulee hammastanko myös.
              ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #8
                Onko joku lähettänyt e30 ohjausvaihdetta laitettavaksi em firmaan? Mitä maksoi?
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Coooper
                  BTCF Member
                  • Apr 2007
                  • 1623
                  • Lahti

                  #9
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  Onko joku lähettänyt e30 ohjausvaihdetta laitettavaksi em firmaan? Mitä maksoi?
                  Sähköpostilla kyselin niin: Tehostetut ohjaukset maksavat 600,- + alv. 22 % eli 732,-
                  E61 525DA - 09
                  EX: E90 325IA -06
                  EX: E46 328i 4d -00
                  Ex: E30 318i 2d -89


                  ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                  Comment

                  • Lötkö
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2006
                    • 644
                    • Keskisuomi

                    #10
                    Originally posted by Coooper View Post
                    Sähköpostilla kyselin niin: Tehostetut ohjaukset maksavat 600,- + alv. 22 % eli 732,-
                    Eihän nyt ollu puhe mistään tehostetusta ohjauksesta vaan nopeasta ohjauksesta. Itseäkin kiinnostais vähän teettää tuo nopea ohjaus kun olis yks ohjausvaihdekin ylimääräisenä.

                    Comment

                    • os951
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 447
                      • Kerava

                      #11
                      Pari viikkoa sitten kysyin ja hinta on tehostamattomalla ja tehostetulla tuo 600€ + ALV. Tuohon hintaan tekevät koko homman, eli saat valmiin tuotteen, joka on käytännössä peruskorjattu sisältäen mm. uudet tiivisteet.

                      Comment

                      • Coooper
                        BTCF Member
                        • Apr 2007
                        • 1623
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by Lötkö View Post
                        Eihän nyt ollu puhe mistään tehostetusta ohjauksesta vaan nopeasta ohjauksesta. Itseäkin kiinnostais vähän teettää tuo nopea ohjaus kun olis yks ohjausvaihdekin ylimääräisenä.
                        Tuo on tehostetun nopean ohjauksen hinta, kuka ny tehostamattomalla ajaa.
                        E61 525DA - 09
                        EX: E90 325IA -06
                        EX: E46 328i 4d -00
                        Ex: E30 318i 2d -89


                        ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                        Comment

                        • Luntti
                          2Wheel Driver
                          • Jul 2003
                          • 5021
                          • Yka

                          #13
                          Jos oikein muistan erään rallikuskin puheita niin karpiola muuttaa hammastangon välitystä. Eli muuttaa sillain, että ohjaus on nopea myös keskialueella(renkaat suorassa).
                          Siinä keskialueella ohjaus on kuulemma tiheämpi( kevyempi kääntää) ja harvenee mitä enenpi renkaita käännetään.
                          Jotenkin näin.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            #14
                            Eli hinnassa ei eroa onko tehostettu vain tehostamaton..
                            Mihin e30:ssä tehostinta tarvii?
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • Bambu
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2007
                              • 282
                              • Kuusankoski

                              #15
                              Itse kysyin reilu viikko sitten hintoja ko. asiaan ja vastaukseksi tuli: tehostettu 600e + ALV = 732e, tehostamaton 250e + ALV = 305e.

                              Suositteli tehostamattomaan 2.75 välitystä.

                              Kysyin kokonaishintaa sille, jos lähettää ohjausvaihteen sorvaamoon ja se tulee valmiina pakettina takaisin, mutta eivät ole vielä vastanneet.

                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎