Announcement

Collapse
No announcement yet.

Karpiolan nopea ohjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #16
    Originally posted by Pasi87 View Post
    Itse kysyin reilu viikko sitten hintoja ko. asiaan ja vastaukseksi tuli: tehostettu 600e + ALV = 732e, tehostamaton 250e + ALV = 305e.


    Originally posted by Pasi87 View Post
    Suositteli tehostamattomaan 2.75 välitystä.
    Sehän riippuu miten leveillä kumeilla ajaa ja millaista ajoa jne jne.. Omassa autossa ei paljon painoa keulalla ole ja noin kapeat renkaat tulee säilymään alla. Noh, 2,75 lienee riittävän nopea.

    Originally posted by Pasi87 View Post
    Kysyin kokonaishintaa sille, jos lähettää ohjausvaihteen sorvaamoon ja se tulee valmiina pakettina takaisin, mutta eivät ole vielä vastanneet.
    Postaapa tänne jos/kun jotain sanovat.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Bambu
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2007
      • 282
      • Kuusankoski

      #17
      Originally posted by petrolhead View Post

      Miten pitäisi tulkita ...ymmällään?

      Postaan vastauksen, kunhan vastaavat.

      sigpic

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        #18
        Originally posted by Pasi87 View Post
        Miten pitäisi tulkita ...ymmällään?

        Postaan vastauksen, kunhan vastaavat.
        Meinasin että ei ole hirveän kallis.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • Lötkö
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 644
          • Keskisuomi

          #19
          Originally posted by Coooper View Post
          Tuo on tehostetun nopean ohjauksen hinta, kuka ny tehostamattomalla ajaa.
          Minä.

          Comment

          • Bambu
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2007
            • 282
            • Kuusankoski

            #20
            Dodiin vastaus saapui:

            "Hinta on se 305,- valmiiksi kasattuna. E30:ssä on kahdenlaisia
            ohjauksia,jos ohjaus on sellainen missä tanko on hammastuksen
            kohdalta "kolmiomallinen" niin siihen emme tee osia, koska se olisi
            työnä aika hankala ja tulisi liikaa hintaa.
            Mutta rungon kiinnityspisteet on molemmissa ohjauksissa aivan
            samanlaiset, eli kannattaa hommata jostain toisenlainen runko."

            Saako ulkopuolelta mitenkään selville onko "kolmiomallinen" hammastanko?

            sigpic

            Comment

            • Hammu
              Moderator
              • Nov 2006
              • 3971
              • Nurmijärvi

              #21
              Siis mitä kummaa, 2,75 kierrosta tapista tappiin ei ole kyllä omasta mielestä "nopea" radalle.
              Suht ok katuautoon ehkäpä.

              Jos budjetti suo näin talven mittaan nopean ohjauksen hankkimisen omaan ratahuoraan, tulee kierrokset olemaan noin 1,6 - 2 tapista tappiin.
              Ja kyllä, tehostettuna.

              Ei siis tule karpiolalta vaan aivan muualta.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16457
                • Asikkala

                #22
                Originally posted by Hammu View Post
                Siis mitä kummaa, 2,75 kierrosta tapista tappiin ei ole kyllä omasta mielestä "nopea" radalle.
                Suht ok katuautoon ehkäpä.

                Jos budjetti suo näin talven mittaan nopean ohjauksen hankkimisen omaan ratahuoraan, tulee kierrokset olemaan noin 1,6 - 2 tapista tappiin.
                Ja kyllä, tehostettuna.

                Ei siis tule karpiolalta vaan aivan muualta.
                Millä budjetilla teettää ? ko. palikat ? Orkkis e36 hammastangon runkoon ?

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16457
                  • Asikkala

                  #23
                  Originally posted by Pasi87 View Post
                  Dodiin vastaus saapui:

                  "Hinta on se 305,- valmiiksi kasattuna. E30:ssä on kahdenlaisia
                  ohjauksia,jos ohjaus on sellainen missä tanko on hammastuksen
                  kohdalta "kolmiomallinen" niin siihen emme tee osia, koska se olisi
                  työnä aika hankala ja tulisi liikaa hintaa.
                  Mutta rungon kiinnityspisteet on molemmissa ohjauksissa aivan
                  samanlaiset, eli kannattaa hommata jostain toisenlainen runko."

                  Saako ulkopuolelta mitenkään selville onko "kolmiomallinen" hammastanko?
                  Ota kuskinpuolelta suojakumin sisempi klemmari auki ja pyöritä ratista tankoa ulos, sitten näkeekin jo. Ei siis näe ulkoapäin, ellei joku tiedä jotakin tunnistuskeinoa ?

                  Comment

                  • JJT
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6694
                    • .......

                    #24
                    Vähän ot mut mitäs varten neloskoneisen e30 raidetangossa on ohjausiskunvaimennin mut 6-koneisten ei?:think
                    Myyn:
                    M10/20/52 E30-E36 osia

                    Comment

                    • Hammu
                      Moderator
                      • Nov 2006
                      • 3971
                      • Nurmijärvi

                      #25
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Millä budjetilla teettää ? ko. palikat ? Orkkis e36 hammastangon runkoon ?
                      Hinta on vähän ? mutta halpa se ei ole.
                      Ei tuu orkkis hammastankoon.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #26
                        Originally posted by Hammu View Post
                        Siis mitä kummaa, 2,75 kierrosta tapista tappiin ei ole kyllä omasta mielestä "nopea" radalle.
                        Suht ok katuautoon ehkäpä.
                        No, jos ton hommaan ja on liian hidas niin ostaja varmaan löytyy. 2,75 on kuitenkin vitusti erilainen kuin orkkis urakkavälitys.
                        Originally posted by Hammu View Post
                        Jos budjetti suo näin talven mittaan nopean ohjauksen hankkimisen omaan ratahuoraan, tulee kierrokset olemaan noin 1,6 - 2 tapista tappiin.
                        Ja kyllä, tehostettuna.
                        e36 + iso kone keulalla voi kaivatakin tehostusta.

                        EDIT: Vastaan itse itselleni kun vastasivat Karpiolalta:



                        Kyllä niitä on tehty, hinta on 250,- + alv. 22 % eli 305,-

                        Terv.----------
                        Last edited by petrolhead; 03-11-2008, 18:02.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Bambu
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 282
                          • Kuusankoski

                          #27
                          Ja onhan tuo 2,75 tarpeeksi nopea katukäytössä (verrattuna vakioon 4,5-4,75 kierroksen välitykseen ). Ei kuitenkaan ole kuin n. 1,4 kierrosta keskeltä per suunta.

                          sigpic

                          Comment

                          • htt7o
                            Newbiemmer
                            • Oct 2008
                            • 12

                            #28
                            Mikäs sitte vois olla nopein tehostamattomalle "ratapelille"??
                            e30
                            Onko kukaan kokeillut tota 2.75?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎