Auto on e39 528 vm-96. Haluaisin saada selville mitä johtoa avaimen takaluukun nappi ohjaa, koska haluaisin muuttaa sen ohjaamaan eberin päälle/pois. Muuten haluan että takaluukun avaus onnistuu sisänapista ja kontinluukun kytkimeltä, joten en voi ottaa ohjausta lukon solenoidilta. Jos vain joku löytää ja osaa lukea sähkökaavioita tuon osalta niin tieto olisi tervetullutta
Avaimen takaluukun avauksen ohjaus
Collapse
X
-
Ei tuo onnistu, takaluukkua ohjaa runkomoduli yhden johdon kautta. Siitä siis ei lähde erikseen johtoa kauko-ohjaimen napin signaalista vaan kaikki avaussignaalit (luukun kytkin, jalkatilan nappi ja kauko-ohjain) tulee ensin runkomodulille ja siitä lähtee kontin lukolle yksi johto. Ja kun kuitenkin kysyt, niin ohjauksen ottaminen suoraa kauko-ohjaimen johdosta ei myöskään onnistu, ei ainakaan ilman monimutkaisia kytkentöjä.
Ja noin muutenkin, tuossa auton kauko-ohjaimessa on aika lyhyt toimintasäde, joten se olisi aika turha laite kun pitää kuitenkin olla auton lähellä.
-
Onhan tuon kantomatka ainakin minulla vähintään 100 metriä, luulisin et jopa 200 metriä niin sais kätevästi aina sisältä sen päälle. Miksiköhän se ei onnistu kauko-ohjaimen johdosta?Originally posted by TJJ View PostEi tuo onnistu, takaluukkua ohjaa runkomoduli yhden johdon kautta. Siitä siis ei lähde erikseen johtoa kauko-ohjaimen napin signaalista vaan kaikki avaussignaalit (luukun kytkin, jalkatilan nappi ja kauko-ohjain) tulee ensin runkomodulille ja siitä lähtee kontin lukolle yksi johto. Ja kun kuitenkin kysyt, niin ohjauksen ottaminen suoraa kauko-ohjaimen johdosta ei myöskään onnistu, ei ainakaan ilman monimutkaisia kytkentöjä.
Ja noin muutenkin, tuossa auton kauko-ohjaimessa on aika lyhyt toimintasäde, joten se olisi aika turha laite kun pitää kuitenkin olla auton lähellä.e70 x5 sd -08
e21 323i m50 turbo -79
kp60 4a-gte -78
Comment
-
Rakentelet jostain vanhasta kännystä ja prepaid-liittymästä sopivan kytkimen niin voit soittamalla kytkeä vehkeet päälle vaikka kilometrin päästä.
Onhan noita hälytin-systeemejäkin jotkut kolvanneet niin miksei tuollainenkin onnistuisi?-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava Win11 **190e**
Myydään: HP 14" kannettava Win11 **190e**
-
Comment
-
Kuten TJJ jo koitti selittää, siitä vastaanottimelta lähtee ainoastaan yksi väyläpiuha korimodulille. Toki jos väyläsignaalin dadan puukottaminen on arkipäivää, niin onnistuuhan se.Originally posted by Tenttu View PostMiksiköhän se ei onnistu kauko-ohjaimen johdosta?
Jep! Tuossa yksi esimerkki, vanha kuin taivas, mutta edelleen käypäinen leiska. KLIKOriginally posted by Zeta View PostRakentelet jostain vanhasta kännystä ja prepaid-liittymästä sopivan kytkimen niin voit soittamalla kytkeä vehkeet päälle vaikka kilometrin päästä.
Onhan noita hälytin-systeemejäkin jotkut kolvanneet niin miksei tuollainenkin onnistuisi?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Kaikki toki on mahdollista, siitä vaan skoopin kanssa tutkimaan millaista signaalia siellä menee ja sitten joku mikropiirisysteemi poimimaan oikea pulssi. Tosin tuo signaalihan taitaa muuttua joka kerta, en tiedä miten se asiaan vaikuttaa.Originally posted by Tenttu View PostMiksiköhän se ei onnistu kauko-ohjaimen johdosta?
Eikö muuten olisi helpompi olisi käyttää lukitusnappia? Jos auto on jo lukossa, niin sen napin painallushan kytkee vain sisävalot päälle, joten sehän olisi sopiva tuohon. Tosin tuo vaatisi pientä viritellyä jotta tuo toimisi vain silloin kun auto on lukossa eikä aina kun sisävalot laittaa päälle tai avaa oven...
Aika hurja kantomatka sinulla on tuossa lähettimessä, minulla se on 20-30 metriä ja joissain paikoissa (ilmeisesti lähistöllä jotain häiriöitä) vain muutama metri.
Comment
Comment