Announcement

Collapse
No announcement yet.

BC alusta / ei koske bemaria

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mersu211
    Banned
    • Feb 2023
    • 51
    • tree

    BC alusta / ei koske bemaria

    Jos jollain on kokemuksia samantyyppisestä tilanteesta.

    Onko jollai tietoa tai kuulopuheita mikä voisi olla syynä. w211 oli takana hr -40mm madaltavat jouset ja vakio iskarit. Halusin saada auton linjaan/balanssiin että helmalinja suora, eikä yhtään keula enempää maassa kuin peräkä. no hommasin bc jouset ja säätöhölkit taakse, säädettiin ihan alimpaa mihin pysty ruuvaa mutta peränousi hr jousista 1.5cm korkmeemmalle. vaikka bc jousi oli lyhyempi kuin hr jousi. soitin BC miten on mahollista nii ei osattu oikein sanoa mitään, kuulemma bc alustalla pystyy sen 60mm laskee. . Voiko johtua vakio iskarista? epäilen sitä.
  • Freak
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 2488

    #2
    Iskari itsessään ei paljoa vaikuta auton korkeuteen eikä vakioiskari sitäkään vähää. Sen sijaan pohjaanlyöntikumi voi vaikuttaa, mutta sitäkin epäilen tässä tapauksessa, kun auto on kuitenkin ollut matalampi toisilla jousilla. Tämä siis oletuksena, että pohjaanlyöntikumit ovat samat kuin aiemmin.

    Voithan koittaa irrottaa iskarit takaa ja katsoa mille korkeudelle auto asettuu. Kannattaa lykkiä autoa hiukan edestakaisin työn jälkeen, niin alusta palautuu normaaliin asentoonsa.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • mersu211
      Banned
      • Feb 2023
      • 51
      • tree

      #3
      Originally posted by Freak View Post
      Iskari itsessään ei paljoa vaikuta auton korkeuteen eikä vakioiskari sitäkään vähää. Sen sijaan pohjaanlyöntikumi voi vaikuttaa, mutta sitäkin epäilen tässä tapauksessa, kun auto on kuitenkin ollut matalampi toisilla jousilla. Tämä siis oletuksena, että pohjaanlyöntikumit ovat samat kuin aiemmin.

      Voithan koittaa irrottaa iskarit takaa ja katsoa mille korkeudelle auto asettuu. Kannattaa lykkiä autoa hiukan edestakaisin työn jälkeen, niin alusta palautuu normaaliin asentoonsa.
      No se selvis nyt tässä mistä johtuu.

      HR jousi on 270mm mikä oli tiestysti paljo löysempi kun nuo BC jouset
      BC jousi on nyt 250mm ja 17kg jäykkyys ei paljo anna periksi säädöt tapissa.
      BC myy extreme droppi sarjaa tuohon missä on 235mm jousi ja noin sama jäykkyys eli sillä laskee sen 1.5cm

      sitte jotkut on laittanu noihi w211 200mm jousta nii sillä pääsee jo kikkailee korkeuksia suuntaa tai toiseen.

      - BC RACING BR ALUSTASARJA J-06 - THE-Enterprise Oy

      Ulkonäköä ja ajo-ominaisuuksia edullisessa paketissaBC Racing BR on korkealaatuinen ja yksi markkinoiden suosituimmista alustasarjoista. Se on hinta-laatusuhteeltaan ylivoimainen suorituskyvyn, mukavuuden, ajo-ominaisuuksien ja säätöjen suhteen. BC Racing BR on suunniteltu kuljettajille jotka...
      bcracing.fi
      - BC RACING BR ALUSTASARJA J-06 EXTREME DROP - THE-Enterprise Oy tossa on 235mm ja 17kg. Ja mulla on nytte 250mm jousi ja 17kg

      no onneks noita bc jousia saa varaosana mut tulipahan 90e oppirahat maksettuu mitä jousii menee plus korjaamo kulut.

      tuo iskarissa oleva on esijännityksen säätö miten jämäkästi iskari toimii.​

      JOS JOUSI JA VAIMENNIN ERILLÄÄN
      BC Racing sarjoissa jousi ja vaimennin asennetaan aina alkuperäisille paikoilleen*. Tämä sen takia että jousi kantaa auton painon eikä voida varmistua siitä että iskunvaimentimen kiinnityspiste on riittävän vahva tai vahvistetaan riittävällä tavalla kantamaan auton paino. Tietyissä automalleissa jousi ja iskunvaimennin asennetaan toisistaan erilleen. Näissä autoissa asennus poikkeaa hieman tavallisesta.

      1. Asenna iskunvaimennin autoon kiinnittämällä se yläpäästään.

      2. Säädä auton korkeus jousilautasen säätörengasta kiertämällä (P-6-1).

      3. Kun korkeus on sopiva, nosta kulmaa tunkilla niin, että jousi on noin 5mm puristuksissa tukivarren ja korin välissä (jousen esijännitys).

      4. Säädä iskunvaimentimen pituus oikeaksi ja kiinnitä vaimennin myös alapäästään.

      (P-6-2 ja P-6-3).


      Comment

      • Freak
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 2488

        #4
        Mikä jousi siellä edessä nyt sitten on? Ajo-ominaisuuksia ei ainakaan paranneta, jos takana on huomattavasti suurempi jousitusjäykkyys kuin edessä. Peräpäästä saattaa pahimmillaan tulla etupäätä liukkaampi. Artisti toki saa tehdä niin kuin haluaa, mutta tämä oli vain tiedoksiantona.
        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

        Vanha Uuden liiton mies...

        Comment

        • mersu211
          Banned
          • Feb 2023
          • 51
          • tree

          #5
          Originally posted by Freak View Post
          Mikä jousi siellä edessä nyt sitten on? Ajo-ominaisuuksia ei ainakaan paranneta, jos takana on huomattavasti suurempi jousitusjäykkyys kuin edessä. Peräpäästä saattaa pahimmillaan tulla etupäätä liukkaampi. Artisti toki saa tehdä niin kuin haluaa, mutta tämä oli vain tiedoksiantona.
          17kg 250mm senne lähetti bc ku sanoin että haluun takajouset ja säätöholkin, meni se ihan nätisti ja hyvä oli ajaa jäykkä se on. mutta tarkotus oli että saahelmalinjan balanssiin nii laitan takas ne hr jouset.

          Comment

          • naikou
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2010
            • 1572
            • vihti

            #6
            On niin kova tollanen 17kg jousi että siksi ei laske tarpeeksi tonttiin, jos vielä jotkut vakiota vastaavat iskarit näiden kaverina niin varmasti kauhee ajettava, ota säätöpalikat kokonaa pois välistä niin saa taas vähän matalammalle
            E39 523i Turbo

            Comment

            • Freak
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 2488

              #7
              Originally posted by naikou View Post
              On niin kova tollanen 17kg jousi että siksi ei laske tarpeeksi tonttiin, jos vielä jotkut vakiota vastaavat iskarit näiden kaverina niin varmasti kauhee ajettava, ota säätöpalikat kokonaa pois välistä niin saa taas vähän matalammalle
              Sehän riippuu myös siitä millainen vipusuhde rakenteessa on. Esim. e36:ssa jousi on suurin piirtein puolivälissä eli jousen tehollinen voima puolittuu. Mersusta en osaa sen tarkemmin sanoa miten siinä homma menee.
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • -kalevi-
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 498
                • Tuusula

                #8
                Mersun rakenteesta ei käsitystä, mutta oletettavasti se on erillisjousitettu tuosta jäykkyydestä päätellen. Jos jäykkyys tuntui hyvältä, mutta alusta jäi liian korkeaksi, niin ota säätöpalat pois välistä. Jos edelleen liian korkea, niin jousia saa suht halvalla tilattua haluamalla speksillä (eli otat saman jäykkyyden ja hiukan lyhyemmän jousen). Rakenteesta riippuen auto madaltuu enemmän, mitä jousi lyhenee. Jos menosta tulee pompottavaa, niin pohjaanlyöntikumeja voi lyhentää
                E87 118d
                E70 3.0d
                Ex: E36 M3
                Ex: E36 cabriolet m60b40
                Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                Comment

                • mersu211
                  Banned
                  • Feb 2023
                  • 51
                  • tree

                  #9
                  Kiitos vastauksista. Tosiaan nyt ajellessa perä laskenut jonkin vajaa sentin. Ja tarvis tosiaan saada se 1.5cm alemmas olisin tyytyväinen. Puhuitte säätöpaloista voiko nuokummatkin hopeiset holkit poistaa vai vain tuon toisen? Sillä jos molemmat pois sais sen juurikin oikee lle korkeudelle​
                  Attached Files

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6108
                    • Helsinki

                    #10
                    Voi tai no mulla on yksi siellä, sai juuri sopivaan korkeuteen sen kanssa
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • mersu211
                      Banned
                      • Feb 2023
                      • 51
                      • tree

                      #11
                      Originally posted by MikeDry View Post
                      Voi tai no mulla on yksi siellä, sai juuri sopivaan korkeuteen sen kanssa
                      No perskeles se ois pelastus sitte. Joutu vaa nyt kahteen kertaa maksaa korjaamo kulut mut pää asia että hoituu tosta varmaa tippuu just se 2cm ellei ylikin ku ottaa holkit pois. Paljos suunnilleen tipahtas yhen holkin poistolla 1cm?

                      Comment

                      • -kalevi-
                        BTCF Member
                        • Aug 2012
                        • 498
                        • Tuusula

                        #12
                        Yhen säätömutterin poistolla tippuu luultavasti 1-1,5cm
                        E87 118d
                        E70 3.0d
                        Ex: E36 M3
                        Ex: E36 cabriolet m60b40
                        Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
                        Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar

                        Comment

                        • mersu211
                          Banned
                          • Feb 2023
                          • 51
                          • tree

                          #13
                          Mietin tässä, ettäku otan tuon yhden holkin pois nii vakio iskareilla se jousi heiluu sen 1cm verran, nii eihän siitä ole mitää haittaa ku painoa tulee kuitenki ku laskee sen auton maahan sehän ei tuolta karkaa mihinkää ku nii syvä tuo ns jousikuppi. Juu bc iskarit tulee tossa keväällä millä saan sen kiinni renkaat ilmassa.

                          Comment

                          • mersu211
                            Banned
                            • Feb 2023
                            • 51
                            • tree

                            #14
                            aika hyvin se tipahti tässä 200km aikana ku kerran sai lämpösee nii pehmeniki eli tuo 1cm ois optimi ja 1.5 vielä parempi. tolla holkilla

                            Comment

                            • naikou
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2010
                              • 1572
                              • vihti

                              #15
                              Muistaa löysää tukivarren pultit ja kiristää vasta sitten ku auto on omalla painollaan jousien päällä niin sekin auttaa siihen ettei jousi pääse hölskymään jos on vähän liian pitkä iskari
                              E39 523i Turbo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎