325 ix:n madallus

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Ja syyseuraus on koneen nostolla, laatikko ym romu myös ylemmäs, kardaanilinjan korjaus, eteen runkopalkkeihin tilaa vetareille...ymymym..
    Juu vallan totta.
    Ei ilmeisesti mahtuisi laatikkokaan suosiolla kardaanitunneliin.

    Meillä IX pysyy vakio korkeudessa.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Originally posted by tuRbo View Post
    Millä muutoksilla saa ix:n etuvetareiden asentoa korjattua paremmaksi, jos reilusti madallettu? Muita vaihtoehtoja kuin koneen nostaminen ylemmäs?:think
    Originally posted by Muurahainen View Post
    No ei sitten millään muulla.
    Toinen vetareista menee öljypohjan läpi joten ei oikein mitään muuta ole tehtävissä.
    Ja syyseuraus on koneen nostolla, laatikko ym romu myös ylemmäs, kardaanilinjan korjaus, eteen runkopalkkeihin tilaa vetareille...ymymym..

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by tuRbo View Post
    Millä muutoksilla saa ix:n etuvetareiden asentoa korjattua paremmaksi, jos reilusti madallettu? Muita vaihtoehtoja kuin koneen nostaminen ylemmäs?:think
    No ei sitten millään muulla.
    Toinen vetareista menee öljypohjan läpi joten ei oikein mitään muuta ole tehtävissä.

    Leave a comment:


  • tuRbo
    replied
    Millä muutoksilla saa ix:n etuvetareiden asentoa korjattua paremmaksi, jos reilusti madallettu? Muita vaihtoehtoja kuin koneen nostaminen ylemmäs?:think

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Tilattu Bilstein B6 iskarit.
    Bilstein P36-0251
    Bilstein B36-2028

    Taakse pitäisi löytää E30 Touring (325i/324td) kuormajouset ja eteen sit vaikka uutena 325ix m-technik jouset.

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Alkaa olemaan akuutti alustan tarve ix:ään.
    - Bilstein B6 ~450eur/kierros

    Vakiojouset ovat loppu ja vaativat vaihdon. Uusien jousien merkki ja malli on vielä epäselvä. Sopiiko iX:ään ei iX m-technik jouset? Ainakin osanumeron perusteella ei olisi sama jousi. Tärkeintä on että jouset eivät oli mitään 60/40mm madaltavia.

    Leave a comment:


  • metake
    replied
    Ja vinkkinä että vakio 4-vedon etujousi on sama kuin takavedon. Eli siitäkin voi hahmottaa madallusjousien madallusta.

    Leave a comment:


  • tuRbo
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    325ix:n etupään madallus.

    Onko jollain tiedossa mitkä jouset tiputtaisi E30 325ix:n etupäätä 20-30mm eikä yhtään sen enempää? Vakio takapää on hyvä, mutta etupää.....no kaikki tietää että vakiona se keulii.
    Marmoritiskiltä M-technic etujouset n.100€ kpl

    Leave a comment:


  • metake
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    Ostaminen: todella mukava talvella
    Madaltaminen: se nyt vaan on liian korkea keulasta. Pieni madallus voisi myös vähentää puskemista.
    On se mukava muutenkin kuin talvella

    Puskeminen pahenee mitä alemmas lasket keulan suhteessa perään, kokeiltu juttu. Tosin iskari/jousi yhdistelmillä on myös iso merkitys.

    Vaihda taakse E36 farkun vetovaunujouset niin nousee se perä ylemmäs, pysyy maavarakin mukavampana eikä kolhi jakolaatikkoa niin herkästi

    Leave a comment:


  • Discohai
    replied
    ja tosiaan esim 250 000 vakiokorkeudella kokoajan ajetut vetarit voivat kestää vielä hyvin esim 70 000 mutta kun menee madaltamaan ja ovat jo yhteen kohtaan kuluneet niin voivat olla aivan valmiit 3000km päässä. Kaksi talvea ix:llä ajaneena on kyllä hyvä talvipeli.

    Leave a comment:


  • Maza
    replied
    Originally posted by Doni View Post
    Pehmeät ja ehjät suojakumit ja kunnon rasvat auttavat kummasti nivelien kestoon. Monta kertaa kun ix:ää madalletaan on edessä vanhat suojakumit jotka ovat kovettuneet. Vanhat suojakumit eivät tykkää uudesta asennosta ja repeytyvät rikki jonka jälkeen rasva karkaa ja tilalle menee likaa.
    Juuri näin. Mulla kesti vanhat suojakumit luokkaa 100km madalluksen jälkeen. Nyt on reippaasti madallettuna ajettu ~10tkm eikä ongelmia vetareiden kanssa, vaikka tehokin 3x vakioon nähden. Uudet sisemmät suojakumit tosin oli taas revennyt, joten kesto luokkaa 10tkm.

    Leave a comment:


  • Doni
    replied
    Originally posted by metake View Post
    Kovasti varovainen olisin iX:n madalluksen kanssa. Vetarit on jo vakiona yläviistoon, eikä madallus ainakaan paranna asentoa. Ja ne etuvetarit tais maksaa n. 800 eur / kpl
    Pehmeät ja ehjät suojakumit ja kunnon rasvat auttavat kummasti nivelien kestoon. Monta kertaa kun ix:ää madalletaan on edessä vanhat suojakumit jotka ovat kovettuneet. Vanhat suojakumit eivät tykkää uudesta asennosta ja repeytyvät rikki jonka jälkeen rasva karkaa ja tilalle menee likaa.

    Originally posted by metake View Post
    En kyllä ole koskaan tajunnut miksi ostaa 4-veto ja madaltaa sitä..?
    Ostaminen: todella mukava talvella
    Madaltaminen: se nyt vaan on liian korkea keulasta. Pieni madallus voisi myös vähentää puskemista.



    1.3" madaltavat etujouset. Vain jenkkimarkkinoilla.

    Leave a comment:


  • metake
    replied
    Originally posted by r.w. View Post
    Siisti ix! Olisko tuosta lisää juttua jossain? Miten on maastokäytössä toiminut?
    Kiitos

    Ihan suunnitelmien mukaan tuolla on maastossa pärjätty. Kyseessä on siis autosuunnistus-auto, joten ihan offroadia ei ole yritetty, melkein kuitenkin.

    Tuolta löytyy jonkin näköistä projektikertomusta: http://www.autosuunnistus.net/phpBB2...opic.php?t=588

    Tuossa vielä yksi kuva osoitukseksi että E30:lläkin voi käydä katsomassa onko metsässä puolukat jo kypsyneet

    Leave a comment:


  • r.w.
    replied
    Siisti ix! Olisko tuosta lisää juttua jossain? Miten on maastokäytössä toiminut?

    Leave a comment:


  • metake
    replied
    Kovasti varovainen olisin iX:n madalluksen kanssa. Vetarit on jo vakiona yläviistoon, eikä madallus ainakaan paranna asentoa. Ja ne etuvetarit tais maksaa n. 800 eur / kpl

    Helpoin ehkä lyhentää orkkis jousta hieman jos haluaa miedon madalluksen eikä muuta. Hatusta vetäistynä puoli kierrosta vois olla hyvä. En kyllä ole koskaan tajunnut miksi ostaa 4-veto ja madaltaa sitä..?

    Tuossa pari kuvaa mun iX:stä. Tuolla korkeudella mulla on etuvetarit melko tarkkaan vakasuorassa, joten siitä voi pohtia mihin asentoon ne menee madallettaessa.




    Leave a comment:

Working...
X