Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 ix:n madallus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • subi
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 101
    • tallinna/tampere

    325 ix:n madallus

    Elikkä sellasta kyselisin että onko kellään ton 325ix touringin madalluksesta kokemuksia. Kun jostain lueskelin että ei kannattaisi madaltaa hirmuisesti. Koska etuu pää rasittuu.. onko ihan jotain huhu puhetta ? vai pitääkö paikkaansa Eli onko tommonen 40mm liikaa ?? Vai liian vähän
    E38 740d

    ------------------------
    EX:ät
    X5 4,4 v8
    e39 528 canibeat
    X5 e53 3,0tdi
    e38 730
    e30 cabriolet m-tech1
    e30 325ix -92
  • Vilikki
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 6309
    • Raahe

    #2
    Originally posted by subi View Post
    Elikkä sellasta kyselisin että onko kellään ton 325ix touringin madalluksesta kokemuksia. Kun jostain lueskelin että ei kannattaisi madaltaa hirmuisesti. Koska etuu pää rasittuu.. onko ihan jotain huhu puhetta ? vai pitääkö paikkaansa Eli onko tommonen 40mm liikaa ?? Vai liian vähän
    vetonivelten kulman menee huonoon asentoon ja jos tsiigaa uusien nivelten hinnan niin se laittaa kyl mietityttään tuota madalluksen tarvetta. Eli hyväähän se ei oikein tee.
    BMW e36 316i Turbo Compact

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      #3
      Kyllähän ne sillä 40mm menee jo vetarinkulmat pahaan asentoon, omassa IX:ssä etupään madallus on 80mm luokkaa (siten että se apurunko/keulapalkki tms. maavara on 8cm) ja siitä syystä nostin moottoria ylemmäksi jotta vetarin kulmat korjaantuisi edes vähän, mutta tätä en suosittele kenellekkään koska siitä tulee kauhea ketjureaktio jossa joutuu muuttaa aina vain enemmän.
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • subi
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 101
        • tallinna/tampere

        #4
        Kiitos näistä tiadoista pitääpi kyllä vähän miettiä. Jos sinne jotku sädettävät tolpat laittas. Tiputtaa sit sen 20mm ja kattoo että mihin asentoo ne menee. Jotta sais tota alustaa pikkasen jäykemmäks
        E38 740d

        ------------------------
        EX:ät
        X5 4,4 v8
        e39 528 canibeat
        X5 e53 3,0tdi
        e38 730
        e30 cabriolet m-tech1
        e30 325ix -92

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          #5
          Etupäähän et varmasti saa korkeussäädettäviä tolppia kuin itse tekemällä, takapäähän taas käy takavedon palikat.

          Koni:lta löytyy jäykkyyssäädettäviä iskareita IX:ään mutta ovat sen hintaisetkin
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • subi
            Bimmer Rookie
            • Nov 2008
            • 101
            • tallinna/tampere

            #6
            Joo on pirun vaikee löytää edes joku iskari/jousi paketti mikä madaltas 30mm tai 20mm. Erillisenä löytyy pelkät etu jouset ja onpa nekin hyvän hintaset no pitää yrittää löytää jostain .
            E38 740d

            ------------------------
            EX:ät
            X5 4,4 v8
            e39 528 canibeat
            X5 e53 3,0tdi
            e38 730
            e30 cabriolet m-tech1
            e30 325ix -92

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4319
              • Kannus/Kokkola

              #7
              Jos on tarvetta niin multa vapautuu lähiaikoina 40/30 madallusjouset ix:ään. Vajaan vuoden vanhat. Merkki taisi olla lesjöfors vai mikä se oli.

              Privalla saa varata mikäli jaksaa hetken odottaa.

              Tosiaan vajaan vuoden ollut alla turbo ix:ssä. Väittäisin, että kyllä etunivelet helposti sietää tällaisen madalluksen mikäli vaan pitää huolen suojakumien kunnosta. Vanhat kovettuneet kumit hajoaa melko varmasti heti madalluksen jälkeen.

              Comment

              • metake
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2008
                • 331
                • Janakkala

                #8
                Originally posted by makkis View Post
                Etupäähän et varmasti saa korkeussäädettäviä tolppia kuin itse tekemällä, takapäähän taas käy takavedon palikat.
                Etupää tosiaan ongelmallinen osien saatavuuden suhteen. Monesta paikasta yritettiin mutta lopulta ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi jäi Kittelältä Bilstein, joka tehdään omaan orkkis tolppaan.

                Mulla on joutilaana H&R:n 50mm madaltava satsi, jonka poistin omastani, TÜV todistuskin löytyy. Tosin mun mielestä madaltaa enempi kuin 50mm..

                Comment

                • Doni
                  Moderator
                  • Sep 2004
                  • 2842
                  • Kyrsälä

                  #9
                  325ix:n etupään madallus.

                  Onko jollain tiedossa mitkä jouset tiputtaisi E30 325ix:n etupäätä 20-30mm eikä yhtään sen enempää? Vakio takapää on hyvä, mutta etupää.....no kaikki tietää että vakiona se keulii.
                  Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                  Comment

                  • metake
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2008
                    • 331
                    • Janakkala

                    #10
                    Kovasti varovainen olisin iX:n madalluksen kanssa. Vetarit on jo vakiona yläviistoon, eikä madallus ainakaan paranna asentoa. Ja ne etuvetarit tais maksaa n. 800 eur / kpl

                    Helpoin ehkä lyhentää orkkis jousta hieman jos haluaa miedon madalluksen eikä muuta. Hatusta vetäistynä puoli kierrosta vois olla hyvä. En kyllä ole koskaan tajunnut miksi ostaa 4-veto ja madaltaa sitä..?

                    Tuossa pari kuvaa mun iX:stä. Tuolla korkeudella mulla on etuvetarit melko tarkkaan vakasuorassa, joten siitä voi pohtia mihin asentoon ne menee madallettaessa.




                    Comment

                    • r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2510
                      • Länsirannikko

                      #11
                      Siisti ix! Olisko tuosta lisää juttua jossain? Miten on maastokäytössä toiminut?
                      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Comment

                      • metake
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2008
                        • 331
                        • Janakkala

                        #12
                        Originally posted by r.w. View Post
                        Siisti ix! Olisko tuosta lisää juttua jossain? Miten on maastokäytössä toiminut?
                        Kiitos

                        Ihan suunnitelmien mukaan tuolla on maastossa pärjätty. Kyseessä on siis autosuunnistus-auto, joten ihan offroadia ei ole yritetty, melkein kuitenkin.

                        Tuolta löytyy jonkin näköistä projektikertomusta: http://www.autosuunnistus.net/phpBB2...opic.php?t=588

                        Tuossa vielä yksi kuva osoitukseksi että E30:lläkin voi käydä katsomassa onko metsässä puolukat jo kypsyneet

                        Comment

                        • Doni
                          Moderator
                          • Sep 2004
                          • 2842
                          • Kyrsälä

                          #13
                          Originally posted by metake View Post
                          Kovasti varovainen olisin iX:n madalluksen kanssa. Vetarit on jo vakiona yläviistoon, eikä madallus ainakaan paranna asentoa. Ja ne etuvetarit tais maksaa n. 800 eur / kpl
                          Pehmeät ja ehjät suojakumit ja kunnon rasvat auttavat kummasti nivelien kestoon. Monta kertaa kun ix:ää madalletaan on edessä vanhat suojakumit jotka ovat kovettuneet. Vanhat suojakumit eivät tykkää uudesta asennosta ja repeytyvät rikki jonka jälkeen rasva karkaa ja tilalle menee likaa.

                          Originally posted by metake View Post
                          En kyllä ole koskaan tajunnut miksi ostaa 4-veto ja madaltaa sitä..?
                          Ostaminen: todella mukava talvella
                          Madaltaminen: se nyt vaan on liian korkea keulasta. Pieni madallus voisi myös vähentää puskemista.



                          1.3" madaltavat etujouset. Vain jenkkimarkkinoilla.
                          Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla

                          Comment

                          • Maza
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 4319
                            • Kannus/Kokkola

                            #14
                            Originally posted by Doni View Post
                            Pehmeät ja ehjät suojakumit ja kunnon rasvat auttavat kummasti nivelien kestoon. Monta kertaa kun ix:ää madalletaan on edessä vanhat suojakumit jotka ovat kovettuneet. Vanhat suojakumit eivät tykkää uudesta asennosta ja repeytyvät rikki jonka jälkeen rasva karkaa ja tilalle menee likaa.
                            Juuri näin. Mulla kesti vanhat suojakumit luokkaa 100km madalluksen jälkeen. Nyt on reippaasti madallettuna ajettu ~10tkm eikä ongelmia vetareiden kanssa, vaikka tehokin 3x vakioon nähden. Uudet sisemmät suojakumit tosin oli taas revennyt, joten kesto luokkaa 10tkm.

                            Comment

                            • Discohai
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2007
                              • 1726
                              • 02

                              #15
                              ja tosiaan esim 250 000 vakiokorkeudella kokoajan ajetut vetarit voivat kestää vielä hyvin esim 70 000 mutta kun menee madaltamaan ja ovat jo yhteen kohtaan kuluneet niin voivat olla aivan valmiit 3000km päässä. Kaksi talvea ix:llä ajaneena on kyllä hyvä talvipeli.
                              E30 V8 M-Technic II
                              Myydään uusia bmw-varaosia
                              Täällä,

                              täällä
                              ja täällä
                              Puretaan:E32 735ia
                              Puretaan:E34 525ia
                              Puretaan:E34 535ia
                              Puretaan:2kpl E30
                              Myös huollot ja remontit Turun alueella!!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎