325ix:n etupään madallus.
Onko jollain tiedossa mitkä jouset tiputtaisi E30 325ix:n etupäätä 20-30mm eikä yhtään sen enempää? Vakio takapää on hyvä, mutta etupää.....no kaikki tietää että vakiona se keulii.
325 ix:n madallus
Collapse
X
-
Etupää tosiaan ongelmallinen osien saatavuuden suhteen. Monesta paikasta yritettiin mutta lopulta ainoaksi järkeväksi vaihtoehdoksi jäi Kittelältä Bilstein, joka tehdään omaan orkkis tolppaan.Originally posted by makkis View PostEtupäähän et varmasti saa korkeussäädettäviä tolppia kuin itse tekemällä, takapäähän taas käy takavedon palikat.
Mulla on joutilaana H&R:n 50mm madaltava satsi, jonka poistin omastani, TÜV todistuskin löytyy. Tosin mun mielestä madaltaa enempi kuin 50mm..
Leave a comment:
-
Jos on tarvetta niin multa vapautuu lähiaikoina 40/30 madallusjouset ix:ään. Vajaan vuoden vanhat. Merkki taisi olla lesjöfors vai mikä se oli.
Privalla saa varata mikäli jaksaa hetken odottaa.
Tosiaan vajaan vuoden ollut alla turbo ix:ssä. Väittäisin, että kyllä etunivelet helposti sietää tällaisen madalluksen mikäli vaan pitää huolen suojakumien kunnosta. Vanhat kovettuneet kumit hajoaa melko varmasti heti madalluksen jälkeen.
Leave a comment:
-
Joo on pirun vaikee löytää edes joku iskari/jousi paketti mikä madaltas 30mm tai 20mm. Erillisenä löytyy pelkät etu jouset ja onpa nekin hyvän hintaset
no pitää yrittää löytää jostain .
Leave a comment:
-
Etupäähän et varmasti saa korkeussäädettäviä tolppia kuin itse tekemällä, takapäähän taas käy takavedon palikat.
Koni:lta löytyy jäykkyyssäädettäviä iskareita IX:ään mutta ovat sen hintaisetkin
Leave a comment:
-
Kiitos näistä tiadoista pitääpi kyllä vähän miettiä. Jos sinne jotku sädettävät tolpat laittas. Tiputtaa sit sen 20mm ja kattoo että mihin asentoo ne menee. Jotta sais tota alustaa pikkasen jäykemmäks
Leave a comment:
-
Kyllähän ne sillä 40mm menee jo vetarinkulmat pahaan asentoon, omassa IX:ssä etupään madallus on 80mm luokkaa (siten että se apurunko/keulapalkki tms. maavara on 8cm) ja siitä syystä nostin moottoria ylemmäksi jotta vetarin kulmat korjaantuisi edes vähän, mutta tätä en suosittele kenellekkään koska siitä tulee kauhea ketjureaktio jossa joutuu muuttaa aina vain enemmän.
Leave a comment:
-
vetonivelten kulman menee huonoon asentoon ja jos tsiigaa uusien nivelten hinnan niin se laittaa kyl mietityttään tuota madalluksen tarvetta. Eli hyväähän se ei oikein tee.Originally posted by subi View PostElikkä sellasta kyselisin että onko kellään ton 325ix touringin madalluksesta kokemuksia. Kun jostain lueskelin että ei kannattaisi madaltaa hirmuisesti. Koska etuu pää rasittuu.. onko ihan jotain huhu puhetta ? vai pitääkö paikkaansa Eli onko tommonen 40mm liikaa ??
Vai liian vähän

Leave a comment:
-
325 ix:n madallus
Elikkä sellasta kyselisin että onko kellään ton 325ix touringin madalluksesta kokemuksia. Kun jostain lueskelin että ei kannattaisi madaltaa hirmuisesti. Koska etuu pää rasittuu.. onko ihan jotain huhu puhetta ? vai pitääkö paikkaansa Eli onko tommonen 40mm liikaa ??
Vai liian vähän
Tags: None
Leave a comment: