Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia Spax-merkkisistä madallusjousista.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M40 Power
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 584
    • Turun seutu

    Kokemuksia Spax-merkkisistä madallusjousista.

    Eli olis pieni alustapäivitys tulossa tuohon sigun autoon ja kiinnostais tietää, että tekeekö noilla mitään?

    Miten esim. ajettavuus maantiellä/taajamassa, onko ihan järkyttävän kovat?

    Tällä hetkellä jousina "jotkut" lilan väriset, aivan liian pintakovat vieterit.

    Vai kannattaako ihan suosiolla ostaa H&R?
    EX: E30, E34, E36, E36 compact

    Nyk. -99 320D
  • peltone
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 8092
    • Willähde

    #2
    Hakusanalla "Spax" pääsee ainakin alkuun
    E30 316 -87
    E91 325i -06
    E61 530d -06
    F10 520d -14
    ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

    Comment

    • M40 Power
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 584
      • Turun seutu

      #3
      Eikö kenelläkään ko. tuotteiden käyttökokemuksia? Esim. hinta/laatu suhde, ajettavuus ym.

      Hakua on jo kokeiltu...
      EX: E30, E34, E36, E36 compact

      Nyk. -99 320D

      Comment

      • ZoMbiE
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2583
        • Lohja, Virkkala

        #4
        Spaxiin en osaa sen enempää sanoa, mutta H&R:llä et mene metsään!!

        Siis ajettavuuden suhteen, se fyysinen meneminen on sitte ihan kuskist kii

        Comment

        • Osku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2005
          • 3324
          • Kouvola,Pilkanmaa

          #5
          H&R
          Saa multa pisteet

          Bilsteinin iskareilla viel enemmän "nautintoa"
          E30 24V 5D "Vakio"

          Originally posted by ///Make
          1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

          Comment

          • muuris
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 3501
            • Jyväskylä

            #6
            E28:ssa Spax/Bilstein -yhdistelmä toimi mielestäni hemmetin hyvin. Jämäkkä, muttei liian pintakova.
            E30 325iX '86
            Instagram

            Comment

            • Nora
              BTCF Member
              • Jan 2006
              • 353
              • Tuusula

              #7
              E36:ssa meillä spaxit ja ajettavuus on tosi hyvä. ei liian jäykkä, mutta ei mikään ilmalaivakaan
              Tallissa:
              BMW E39 535iA
              BMW E36 325i
              Porsche Cayenne 4.8l V8 twinturbo

              Ex
              E36 318is
              E36 325i
              E46 320d
              E38 735 V8
              E61 530d
              E61 535d
              F11 535d

              Comment

              • M40 Power
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 584
                • Turun seutu

                #8
                Tota 60/40-sarjaa olen itse katsellut.

                Iskarit menee tietysti samalla uusiksi, mutta miten on, toimiiko noin suurella madalluksella vakioiskari, vai kannattaako ehdottomasti ostaa myös lyhyemmät iskarit/koko alustasarja?
                EX: E30, E34, E36, E36 compact

                Nyk. -99 320D

                Comment

                • ZoMbiE
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2583
                  • Lohja, Virkkala

                  #9
                  Vaatii lyhyemmät, muuten ei kauaa kestä ja on iskarit entiset.

                  Comment

                  • M40 Power
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 584
                    • Turun seutu

                    #10
                    N. 450 euroo näyttäis koko alustasarja maksavan. Kannattaako maksaa vai onko halvempaa/järkevämpää tilata Saksasta?
                    EX: E30, E34, E36, E36 compact

                    Nyk. -99 320D

                    Comment

                    • dumppi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 4351
                      • sotkamo

                      #11
                      tohon 450€ hintaan saanee jo korkeussäädettäviä alustasarjoja:think ainaki nyt oli JOM merkkinen korkeussäädettävä tarjouksessa 269.90 tosin e36:een... en sit tiedä onko miten "laadukas" mut varmaan ajaa asiansa
                      Ex BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
                      e36 325i coupé R.I.P
                      e30 316 2d
                      e36 318is coupé
                      e36 323i 4d ac schnitzer replica


                      Käyttis: e39 523i 4d
                      Originally posted by rizzo
                      Paras oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
                      |Sotkamo Connection|

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Kokemuksia Spaxin säädettävistä iskunvaimentimista ?
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • poke
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 3105

                          #13
                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Kokemuksia Spaxin säädettävistä iskunvaimentimista ?
                          omassa 02:ssa spaxin säädettävät iskarit. parin kesän ajeluiden perusteella hintansa väärtit. Takaiskaritkin pystyy säätämään paikallaan. esim. konit joutuisi käyttämään irti jos haluaisi säätää. Etusissa vastaava säätötapa kuin Konissa eli iskarin päästä säätönupikalla kääntäen.

                          Varmaankin tossa E60ssäkin olisi enemmin spaxin setti kuin konin setti. Silloin, kun siihen alustaa päivitin ei markkinoilla ollut spaxia saatavana E60:een.
                          Kulkineet/projektit:

                          640D F06
                          530iA E39
                          635 CSi E24
                          518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                          1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎