Announcement

Collapse
No announcement yet.

Reaktiotangon puslat

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AoN
    Newbiemmer
    • Apr 2007
    • 13

Reaktiotangon puslat

Noniin, olin tänään erittäin mulkvistin tuntusella katsastusmiehellä Tampereen Multisillan K1-katsastajilla ja kauheen rykimisen ja auton runnomisen jälkeen sai huomautettua vasemman puolen reaktiotangon puslasta, että on hieman kulunut ja täytyy kuulemma vaihtaa, toinen puoli siis kunnossa. (Kumma ettei ajossa huomaa mitään).
    Nyt oon täältä lueskellut, että kannattaa hommata e31 850 ja e32 750 sopivat puslat koska ovat vahvemmat kuin e34 520i mallissa, joka on autoni.

Kysymys 1: Voinko vaihtaa tuon kovemman 750:sen puslan vain tuolle vasemmalle puolelle, vai täytyykö kumpikin puoli vaihtaa? Aiheutuuko ongelmia? Oikea puoli kuitenkin ehjä. Vai kannattaako kumpikin puoli vaihtaa luottaen että kyllä se toinenkin sieltä kohta pettää?

Kysymys 2: Ainakaan KL-varaosien sivuilta ei tuota vahvempaa puslaa löydy. Onko tietoa löytyykö ihan hyllytavarana? Vai pitääkö erikseen tilata? Onko tietoa hinnasta? BMW osa # 31 21 1 136 607

Kysymys 3: Kertokaa hyvä ja edullinen korjaamo Tampereella joka osaa kunnolla tehdä tuon vaihdon. Itsellä ei ole tällä hetkellä työkaluja/tiloja vaihtaa tuota itse.
    Last edited by AoN; 10-02-2009, 19:36.
    BMW e34 520iA -93
  • KuuKi
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 1055
    • Lahti

Kysymys #1: suosittelen molempien puolien vaihtoa samalla kertaa, jos meinaat erilaista osaa laittaa...

Kysymys #3: Huolto+ Sammonkadulla
    (siis jos toi toinen kysymys 2 on kolmas)
    KuukiFix palvelee...
    sigpic
    NYT: A1 8X, T3, 190e
    EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

Comment

• AoN
      Newbiemmer
      • Apr 2007
      • 13

Originally posted by KuuKi View Post
      Kysymys #1: suosittelen molempien puolien vaihtoa samalla kertaa, jos meinaat erilaista osaa laittaa...

Kysymys #3: Huolto+ Sammonkadulla
      (siis jos toi toinen kysymys 2 on kolmas)
      Juu kysymysnumerot korjattu täytyypä rimpauttaa tuonne Huolto+:aan, lisää ehdotuksia otetaan silti vastaan..
      BMW e34 520iA -93

Comment

• Mystinen
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1206
        • Kehä3

Käy sunnuntaina kahvimiitissä, sieltä saa lisää vastauksia On tampereella halvempiakin paikkoja..

Vaparien virittäminen on säälittävää
        350hp/480Nm@0,666bar
        xxxhp/670Nm@1,6bar
        - Mystinen.Fi -
        -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

Comment

• KuuKi
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 1055
          • Lahti

Originally posted by Mystinen View Post
          On tampereella halvempiakin paikkoja..
          Varmasti.. piti vaan ketjua mainostaa.. siis oon ite töis huolto+:ssa..
          KuukiFix palvelee...
          sigpic
          EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

Comment

• Mystinen
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2005
            • 1206
            • Kehä3

Varmasti.. piti vaan ketjua mainostaa.. siis oon ite töis huolto+:ssa..
            Ai jaah, kaveri on myös siellä. (mäkinen) Pitää maanantaina tulla sinne palloilee

350hp/480Nm@0,666bar
            xxxhp/670Nm@1,6bar
            - Mystinen.Fi -

Comment

• KuuKi
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 1055
              • Lahti

Originally posted by Mystinen View Post
              Ai jaah, kaveri on myös siellä. (mäkinen) Pitää maanantaina tulla sinne palloilee
              No mä olen Vantaan Kaivokselassa..
              KuukiFix palvelee...
              sigpic

Comment

• Mystinen
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1206
                • Kehä3

No mä olen Vantaan Kaivokselassa..
                Ihmettelinki että mitä sä siellä Treellä teet..

Meni offtopicin puolelle pahasti

Vastaan tuohon 2kyssäriin, KL:stä saa tuota vahvempaa puslaa. Ostin ite sieltä 2 kesää sit. Hintaa en muista.

350hp/480Nm@0,666bar
                xxxhp/670Nm@1,6bar
                - Mystinen.Fi -

Comment

• ^^tony
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2006
                  • 74
                  • Raahe

Suosittelisin että kannattaa laittaa powerflexin puslat, tulee kerralla hyvät eivätkä edes maksa paljoa enempää.

Comment

• peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8266
                    • Järvikylä (Nakkila)

Originally posted by ^^tony View Post
                    Suosittelisin että kannattaa laittaa powerflexin puslat, tulee kerralla hyvät eivätkä edes maksa paljoa enempää.
                    todellakin.. ja tukivartta ei tarvitse edes irrottaa muutakuin puslan päästä jos laittaa powerflexin ei tartte nimittäin prässiä asennukseen..
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

Comment

• _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

Ja minä olen sitä mieltä että ei ole järkeä uusia pelkkiä puslia. Kokonaan uudet reaktiotangot ja tukivarret täydellisinä. Niissä on kuitenkin väljää jokaisessa.
                      Tilaat vaikka ebayn kautta satsin Meylen tai Lemföderin palikoita.
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• marko.m
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 333
                        • Keminmaa

Originally posted by _nixu_ View Post
                        Ja minä olen sitä mieltä että ei ole järkeä uusia pelkkiä puslia. Kokonaan uudet reaktiotangot ja tukivarret täydellisinä. Niissä on kuitenkin väljää jokaisessa.
                        Tilaat vaikka ebayn kautta satsin Meylen tai Lemföderin palikoita.
                        Joo uusiksi koko tanko. Mulla oli molemmissa päissä pahasti väljää, puslassa ja pallonivelessä. En kuitenkaan vaihtanut tankoa kuin toiselle puolen vaikka olis tietenki kannattanu vaihtaa molemmat. Jos ei halua pihistellä niin vaihtaa molemmat reaktiotangot ja alatukivarret puslineen. Tulee ainakin kerralla kuntoon siltä osin. Pieni vinkki että puslan pää pitää kiriä vasta kun auto on renkaiden varassa. Säästää puslia huomattavasti.
                        316i e46 -04.
                        Ex. 525i e34 -91

Comment

• _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

Originally posted by marko.m View Post
                          Joo uusiksi koko tanko. Mulla oli molemmissa päissä pahasti väljää, puslassa ja pallonivelessä. En kuitenkaan vaihtanut tankoa kuin toiselle puolen vaikka olis tietenki kannattanu vaihtaa molemmat. Jos ei halua pihistellä niin vaihtaa molemmat reaktiotangot ja alatukivarret puslineen. Tulee ainakin kerralla kuntoon siltä osin. Pieni vinkki että puslan pää pitää kiriä vasta kun auto on renkaiden varassa. Säästää puslia huomattavasti.
                          Jep.

Ja setti molempia tukivarsia on jotain vajaat 200€ posteineen Saksasta joten ei nyt mikään mahdoton sijoitus autoon.
                          Reaktiotangot 79,90€
                          Tukivarret 87,50€
                          +Rahti 16.90 tms
                          Last edited by _nixu_; 11-02-2009, 11:57.
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

Comment

• mikron
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2005
                            • 2171
                            • Himas

Originally posted by _nixu_ View Post
                            Riippuu vähän, itellä 285tkm ajetut, eikä reaktiotankojen palloissa ollut vielä väljää, kumit pelkästään revenny. Vaihdettiin kumminkin koko tanko, kun sellaset oli hommattu.
                            F11 530dA xDrive M-sport -13
                            Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                            Ex: E38 740iA -98
                            Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                            Ex: E39 523i -96
                            Ex: E34 520i -89

Comment

• AoN
                              Newbiemmer
                              • Apr 2007
                              • 13

Originally posted by mikron View Post
                              Riippuu vähän, itellä 285tkm ajetut, eikä reaktiotankojen palloissa ollut vielä väljää, kumit pelkästään revenny. Vaihdettiin kumminkin koko tanko, kun sellaset oli hommattu.
                              Sitä justiin meinaan ku auto ei pahasti vielä ajettu ja tuonkin väljyyden se löysi heiluttamalla autoa sillä paineilmaheiluttajalla joku valehtelematta sata kertaa. Mun mielestä se ei ollu ees rikki mut sen mielestä se oli varmaan menny vähän huonoks, varsinki ku ajossa ei tunnu mitään.
                              Mut mietinkin että jos vaihtais vaan ihan tohon autoon tarkotetun puslan ja sit joskus kun muualle tulee klappia heittää kaikki uusiks. Ei viittis turhaan kusipäisen katsastusmiehen takia vaihtaa kaikkee. Mä luulin jo että nää perinteiset mulkku katsastusmiehet on jo historiaa mutta ei näköjään.
                              BMW e34 520iA -93

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎