Announcement

Collapse
No announcement yet.

K.A.W. Jouset?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JM76
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 2
    • Joensuu

    K.A.W. Jouset?

    Olisko kellään tietoa/kokemusta K.A.W. merkkisistä jousista? Olen harkinnut sellaisten ostoa Kyb iskareiden kera... että millainen paketti siitä tulisi? :think
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    #2
    On kokemuksia useammastakin autosta, ja vain pelkästään postiivisia. Pudottaa reilusti
    Ilmeisesti olet ostamassa GTS merkkistä alustasarjaa? Sen mukanahan tulee K.A.W jouset ja muokatut KYB iskarit. Yhdessä E30:ssä oli juuri tuo sarja, enkä siitä mitään moitetta keksinyt.

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • pmtk
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1560
      • Iisalmi

      #3
      Mulla on e34:sessa KAW 60/20 -jouset ja GTS:n iskarit, vai mitkä ne sitten lieneekään. Ei mitään pahaa sanomista. Madallus on tosi asiallinen ja kyllähän ne himppasen pintakovat on. Mutta, näin kuulu ollakin?

      Voisit hiukan täsmentää, mihin autoon ja mitä olet suunnittelemassa. Helpottaisi kommentointia.
      E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

      Comment

      • jarci
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 783
        • Sawo

        #4
        mulla m3ssa -40/-15. auto tippui aika lailla mitan mukaan. keulasta ehkä enemmänkin.. parempi kuin originaalina..
        Nykyisin mennään X3 E83

        Comment

        • duuk
          Moderator
          • Dec 2006
          • 10510
          • Saaressa

          #5
          E34:ssa oli 80/20 madallus. Madallusta sopivasti. Iskarit antautu 5-vuoden iässä Keulasta oli pohjaanlyöntikumit otettu pois, ei mahtunu olemaan.

          duke's garage:
          Suzuki R50
          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
          S38 S54 S62

          instagram: _duuk

          Comment

          • *makke*
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 884
            • Klaukkala

            #6
            E36 löytyisi KAW:lta 80/35 setti, pudottaako oikeasti näin paljon? Tarkoitus olisi saada edessä navasta kaareen noin 300mm ja takana vähän alle.

            Comment

            • ockelbo4500
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 924
              • Sotkamo--Oulu

              #7
              Mulla on E34:ssa GTS:n 40/15 sarja. Aikoinaan ihmettelin kun keula jäi vähän ylös ja perä tippu hieman enemmän kuin piti. No keulasta piti lyhentää pohjaanlyöntikumeja pari senttiä ja takajouset ilmeisesti olikin touringin osalta -20 jouset.

              Jousista voi sen sanoa että ajomukavuus niillä hitusen kärsii(vai johtuneeko iskunvaimentimista) eli hieman on pintakova paketti. Muuten ihan kivan jämäkkä.
              Ja noi KAW:n madallukset pitää oman kokemuksen ja kuulemani aika hyvin paikkansa. Eli yleensä tippuu sen mitä luvataan tai hitusen enemmän.

              Hintaansa nähden olen ollut pakettiin tyytyväinen ja iskaritkin on ainakin pari vuotta jo moitteetta pelanneet.
              BMW E84 X1 18dXdrive -14

              Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
              Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
              Ex, E46 320 d Touring -01
              Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

              Comment

              • grandpa-look
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 531
                • Vaasa/Seinäjoki

                #8
                Originally posted by ockelbo4500 View Post
                Mulla on E34:ssa GTS:n 40/15 sarja. Aikoinaan ihmettelin kun keula jäi vähän ylös ja perä tippu hieman enemmän kuin piti. No keulasta piti lyhentää pohjaanlyöntikumeja pari senttiä ja takajouset ilmeisesti olikin touringin osalta -20 jouset.

                Jousista voi sen sanoa että ajomukavuus niillä hitusen kärsii(vai johtuneeko iskunvaimentimista) eli hieman on pintakova paketti. Muuten ihan kivan jämäkkä.
                Ja noi KAW:n madallukset pitää oman kokemuksen ja kuulemani aika hyvin paikkansa. Eli yleensä tippuu sen mitä luvataan tai hitusen enemmän.

                Hintaansa nähden olen ollut pakettiin tyytyväinen ja iskaritkin on ainakin pari vuotta jo moitteetta pelanneet.
                Itse asentelin 2 vikkoa sitten 60/20 KAW setin KYB:in iskareilla ja allekirjoitan jokaisen kohdan viimeistä lukuunottamatta Tosiaan ostin uudet pohjaanlyöntikumit ja kävi kyllä mielessä että meneeköhän nämä nyt ihan oikeasti ton madalluksen kanssa.. loput voitte arvata. Eli ei kun tolppia irti tai yrittää lyhentää paikallaan (joo ei varmaan onnistu) ..olis taas voinu ajatella loppuun asti tai vaivautua sieltä tallista tänne foorumille kyselemään että mites kannattaa toimia

                edit: Ostopaikkana toimi www.fahrwerke24.de Todella mallikasta palvelua sain osakseni. Sähköposteihin vastattiin tuntien sisällä lähettämisestä ja vieläpä mitä omituisimpiin kellonaikoihin ..perjantai iltana klo 20 Suomen aikaa tuli vastaus 20 minuutissa ja käsin kirjoitettu tilausvahvistus sunnuntai iltana n. klo 22 aikaan 1-2 tunnin sisällä tilauksesta
                Last edited by grandpa-look; 29-06-2009, 14:44. Reason: lisäystä
                Nyt: E39 530d 2002 m-sport
                ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

                Comment

                • Martti
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 787
                  • Suomi

                  #9
                  kyllä ainakin itse aikanaan lyhentelin pohjaanlyöntikumet (edestä) e34:sta paikallaan, eli en ihan heti lähtisi keulaa purkamaan sen takia.
                  keula vaan tunkilla ylös ja jousen kierteiden välistä terävällä mattoveitsellä sahasin sopivan pätkän irti ja tämän jälkeen yhdestä kohtaa pystysuunnassa halki, jolloin ylimääräisen palasen saa iskarin ympäriltä pois. täytyy vain varoa naarmimasta iskarin varsia, eli ei ota välittömästi ihan pohjia myöten ja vaikka nitkuttelee loput.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎